• 1700tal

    Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

    I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

    Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

    Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

    Några kinatillverkare:

    http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

    Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • pulmonate
    Junibrud12 skrev 2012-01-16 14:00:02 följande:
    Nu fick jag ett nytt mejl från Milly-Lily som säger att klänningen redan är skickad. Jag har ju inte ens hunnit svara på det första mejlet med bilderna... Jaja, nu är det väl bara att vänta och se hur den ser ut "live", inte mycket annat att göra.

    Känns lite tråkigt bara. jag fattar ju att den inte skulle se exakt likadan ut som orginalet, men ändå... :(
    Haha, vad ska jag säga? Ja då gjorde de likadant som till mig. Varför skickar de ens foto om man inte har tid att svara på hur man tycker det har blivit? Då kunde de ju lika bra skicka klänningen direkt ju!
    Jag hoppas den blir bra live. De gör ju trotts allt fina klänningar så även om det inte är exakt som orginalet så hoppas jag att du är nöjd ändå och att den passar, mm. Det ska nog bli bra ska du se! :) 
  • GuteCarra
    daniiel skrev 2012-01-16 14:56:21 följande:
    Japp, det är precis det jag menar :) Framförallt i bättre kvalitet. Milly är ju lite dyrare, men hos Mylove borde du kunna få den för samma prisklass ungefär. Sedan, som alltid! när man beställer sk. kinaklänningar, så måste man vara medveten om att klänningen med största sannolikhet inte kommer se exakt likadan ut som på bilden, men väldifr lika.

    Personligen skulle jag dock bifoga lite bättre bilder, tex dessa
    www.bellsandbowsbridalcentre.com/detail.php?p...://72.232.198.18/manufcols/privatelabelbyg/bellsbo ws2009/zoom/46.BE20.jpg
    www.glamordesigns.ca/picture_library/c_images...

    Och klänningen, orginalet, är en Ella Rosa BE20 om du vill veta :) Superfin!!!
    Oh Supertack!!! Känner mig verkligen nollad, tur denna sida finns :)
    Älskar verkligen klänningen men hade tänkt gjort några ändringar. Vill tex ha utan släp och endast pärlor/brodyr över brösten inte längre ner eller ut på sidorna under armarna.

    Du eller någon annan vänlig själ kanske har lust att hjälpa mig hur jag förmedlar det på bästa sätt ;) ? 
  • daniiel
    GuteCarra skrev 2012-01-16 15:01:55 följande:
    Oh Supertack!!! Känner mig verkligen nollad, tur denna sida finns :)
    Älskar verkligen klänningen men hade tänkt gjort några ändringar. Vill tex ha utan släp och endast pärlor/brodyr över brösten inte längre ner eller ut på sidorna under armarna.

    Du eller någon annan vänlig själ kanske har lust att hjälpa mig hur jag förmedlar det på bästa sätt ;) ? 
    Okej, är det de enda ändringar du vill göra på klänningen? Vilken färg vill du ha på klänningen? Vit eller ivory? :)
  • Just Me
    GuteCarra skrev 2012-01-16 15:01:55 följande:
    Oh Supertack!!! Känner mig verkligen nollad, tur denna sida finns :)
    Älskar verkligen klänningen men hade tänkt gjort några ändringar. Vill tex ha utan släp och endast pärlor/brodyr över brösten inte längre ner eller ut på sidorna under armarna.

    Du eller någon annan vänlig själ kanske har lust att hjälpa mig hur jag förmedlar det på bästa sätt ;) ? 
    När jag läst här i tråden under en tid tillbaka, så verkar det som att det viktigaste är att vara T Y D L I G  

    Så, jag håller på att beställa en bröllopsklänning åt min tärna (som hinner gifta sig före mej ) och då har jag skickat bilder, som jag ritat i i word och gjort textboxar i och skrivit typ "No train" (inget släp) "No beadings on dress" (Inga stenar på klänningen). Sedan har jag bekräftat och dubbel bekräftat sakerna. Nu är vi inne i det stadiet av beställningen att det snart är bara och skriva "Okey, lets do this!" men innan det tänkte jag för säkerhets skull bekräfta en sista gång:

    Please confirm the following changes:

    Coloe number XXX
    No train on dress
    No beadings on dress

    etc etc (vilka ändringar man nu har)

    Känner lite så att ska man nu beställa en klänning från Kina så vill jag vara så säker som möjligt innan  
     
  • GuteCarra
    daniiel skrev 2012-01-16 15:09:11 följande:
    Okej, är det de enda ändringar du vill göra på klänningen? Vilken färg vill du ha på klänningen? Vit eller ivory? :)
    Jag vill ha en vit :) Ja de är dom enda. Om de finns tyg bakom snörningen i ryggen eller hur man säger :p Jag vill alltså inte ha bar rygg mellan snörena. Ser så dåligt på bilden.
  • daniiel
    GuteCarra skrev 2012-01-16 15:14:13 följande:
    Jag vill ha en vit :) Ja de är dom enda. Om de finns tyg bakom snörningen i ryggen eller hur man säger :p Jag vill alltså inte ha bar rygg mellan snörena. Ser så dåligt på bilden.
    Okej, tänk bara på att krivitt verkligen blir vitt, nästan lite grått-silveraktig. De flesta har klänningar i ivory, som är lite varmare vit och som de flesta brukar passa lite bättre i.

    Detta är ju enbart ett tips på ungefär hur du kan göra med bild. Huvudsaken är att man är tydlig. Korta och koncisa meningar. Skriv inget onödigt.


  • GuteCarra
    daniiel skrev 2012-01-16 15:28:52 följande:
    Okej, tänk bara på att krivitt verkligen blir vitt, nästan lite grått-silveraktig. De flesta har klänningar i ivory, som är lite varmare vit och som de flesta brukar passa lite bättre i.

    Detta är ju enbart ett tips på ungefär hur du kan göra med bild. Huvudsaken är att man är tydlig. Korta och koncisa meningar. Skriv inget onödigt.

     



     


    Ohh..tack tack tack!!! De är ju precis så som jag tänk mig i huvudet.
    Men trodde ärligt att jag skulle behöva leta ihäl mig efter nån som kunde hjälpa mig förmedla det.
    Du har inte bara räddat min dag utan mycket grubblande och tid.
    Vet inte hur jag skall kunna tacka dig!! 
  • daniiel
    GuteCarra skrev 2012-01-16 15:35:06 följande:
    Ohh..tack tack tack!!! De är ju precis så som jag tänk mig i huvudet.
    Men trodde ärligt att jag skulle behöva leta ihäl mig efter nån som kunde hjälpa mig förmedla det.
    Du har inte bara räddat min dag utan mycket grubblande och tid.
    Vet inte hur jag skall kunna tacka dig!! 
    Ingen fara :) Nu blev ju bilden inte så jättebra eftersom jag la upp den här, är lite tydligare om man kikar på bilden jag sparade på datorn :P Men ungefär sådär brukar man väl göra, förmedla både med bild och text så tydligt man bara kan :)
  • GuteCarra
    daniiel skrev 2012-01-16 15:40:10 följande:
    Ingen fara :) Nu blev ju bilden inte så jättebra eftersom jag la upp den här, är lite tydligare om man kikar på bilden jag sparade på datorn :P Men ungefär sådär brukar man väl göra, förmedla både med bild och text så tydligt man bara kan :)
    Jag tyckte bilden blev toppen. Men har ju inget att gemföra med heller såklart ;) Om du vill kan du gärna få maila över orginalet till mig om den är bättre :). carra_83_@hotmail.com .
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!