• 1700tal

    Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

    I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

    Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

    Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

    Några kinatillverkare:

    http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

    Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Italia08

    Det blev visst fyra Lilys totalt. Jaja, jag har aldrig hävdat att jag är bra på matte. Skäms

  • GuteCarra
    K och S skrev 2012-01-16 11:36:01 följande:
    Hej. Jag är inte direkt van vid att handla över nätet, men överväger att göra det eftersom jag verkar kunna spara mycket pengar på det. Jag hittade en klänning som jag blivit väldigt förtjust i. Ett tag senare hittar jag precis samma klänning på en annan hemsida och dessutom till ett bättre pris. Hur kan det skilja så pass mycket i pris och vem är det som gör klänningen egentligen? Vilken ska jag våga beställa från? Och är det något annat jag bör känna till? Tex kostnader som tillkommer.

    www.littlecoral.com/ms62-strapless-beading-bu...

    www.tidebuy.com/product/A-Line-Princess-Strap...
    Jag undrar de samma har råkat ut för precis samma sak.
    Samma bild på samma klänning fast två olika sidor och helt olika priser!
     
  • daniiel
    K och S skrev 2012-01-16 11:36:01 följande:
    Hej. Jag är inte direkt van vid att handla över nätet, men överväger att göra det eftersom jag verkar kunna spara mycket pengar på det. Jag hittade en klänning som jag blivit väldigt förtjust i. Ett tag senare hittar jag precis samma klänning på en annan hemsida och dessutom till ett bättre pris. Hur kan det skilja så pass mycket i pris och vem är det som gör klänningen egentligen? Vilken ska jag våga beställa från? Och är det något annat jag bör känna till? Tex kostnader som tillkommer.

    www.littlecoral.com/ms62-strapless-beading-bu...

    www.tidebuy.com/product/A-Line-Princess-Strap...
    Anledningen till att flera olika sidor/företag har samma klänningar är ju för att de syr upp kopior. Prissättningen anpassar de väl efter deras omkostnader, därför kan de skilja en hel del i pris på samma klänning.

    Jag vet inget om något av de där företagen, men jag skulle rekommendera att du skickar bilder på klänningen till Milly, Mylove och Landy kanske och frågar om prisuppgifter därifrån. De är de företagen som, så vitt jag vet, har fått bäst omdöme.

    Andra kostnader som kan tillkomma är väl frakt, om den inte är inräknad eller gratis, samt tullavgift, moms och en administrationsavgift. Ja, även en sömmerska i Sverige ifall det skulle visa sig att klänningen tex är för lång eller för stor osv. Det kan man ju dock ordna själv om man är lite sykunnig, annars kanske man har en mamma/mormor/vän som är det och kan hjälpa.
  • GuteCarra
    daniiel skrev 2012-01-16 13:45:32 följande:
    Anledningen till att flera olika sidor/företag har samma klänningar är ju för att de syr upp kopior. Prissättningen anpassar de väl efter deras omkostnader, därför kan de skilja en hel del i pris på samma klänning.

    Jag vet inget om något av de där företagen, men jag skulle rekommendera att du skickar bilder på klänningen till Milly, Mylove och Landy kanske och frågar om prisuppgifter därifrån. De är de företagen som, så vitt jag vet, har fått bäst omdöme.

    Andra kostnader som kan tillkomma är väl frakt, om den inte är inräknad eller gratis, samt tullavgift, moms och en administrationsavgift. Ja, även en sömmerska i Sverige ifall det skulle visa sig att klänningen tex är för lång eller för stor osv. Det kan man ju dock ordna själv om man är lite sykunnig, annars kanske man har en mamma/mormor/vän som är det och kan hjälpa.
    Så du menar att någon av dom sidorna som du tipsade om ev kan sy upp klänningen jag hittat ännu billigare och kanske rent av med bättre kvaliteé bara genom att se dom här två halvdåliga bildern...??
    Känner mig helt vilsen i den här djungeln :p 

    www.milanoo.com/White-Sweetheart-Beaded-Embroidery-Taffeta-Wedding-Dress-p19552.html
  • pulmonate
    Italia08 skrev 2012-01-16 13:06:29 följande:
    Enligt min mejlkontakt med "Lily" så har jag mejlat med åtminstone tre olika Lily-personer. Svaren och tonen är så himla olika. En använder smileys hela tiden, en säger "dear", en "hi" och en annan skriver "haha" i sina mejl. *suck*
    Hahah, ja det kan nog stämma! *ler* Ja en hade en farlig massa smileys! Lite roligt, eftersom jag frågade efter Bella ifrån början eftersom ett par rekomenderade henne, så sa hon/de att Bella var på semester. Lite kul om de nu är flera stycken Lily! Ärlig talat märkte jag mer skillnad på när man inte var nöjd och när man skulle beställa. För innan jag fick se fotona så var det alltid så trevligt så!  
  • Junibrud12

    Nu fick jag ett nytt mejl från Milly-Lily som säger att klänningen redan är skickad. Jag har ju inte ens hunnit svara på det första mejlet med bilderna... Jaja, nu är det väl bara att vänta och se hur den ser ut "live", inte mycket annat att göra.

    Känns lite tråkigt bara. jag fattar ju att den inte skulle se exakt likadan ut som orginalet, men ändå... :(

  • Italia08
    pulmonate skrev 2012-01-16 13:54:59 följande:
    Hahah, ja det kan nog stämma! *ler* Ja en hade en farlig massa smileys! Lite roligt, eftersom jag frågade efter Bella ifrån början eftersom ett par rekomenderade henne, så sa hon/de att Bella var på semester. Lite kul om de nu är flera stycken Lily! Ärlig talat märkte jag mer skillnad på när man inte var nöjd och när man skulle beställa. För innan jag fick se fotona så var det alltid så trevligt så!  
    Ja, tyvärr verkar det vara så. Jag känner mig även mer orolig för egen del nu också när det verkar krångla med klagomålen för så många. *blä*
  • daniiel
    GuteCarra skrev 2012-01-16 13:49:39 följande:
    Så du menar att någon av dom sidorna som du tipsade om ev kan sy upp klänningen jag hittat ännu billigare och kanske rent av med bättre kvaliteé bara genom att se dom här två halvdåliga bildern...??
    Känner mig helt vilsen i den här djungeln :p 

    www.milanoo.com/White-Sweetheart-Beaded-Embro...
    Japp, det är precis det jag menar :) Framförallt i bättre kvalitet. Milly är ju lite dyrare, men hos Mylove borde du kunna få den för samma prisklass ungefär. Sedan, som alltid! när man beställer sk. kinaklänningar, så måste man vara medveten om att klänningen med största sannolikhet inte kommer se exakt likadan ut som på bilden, men väldifr lika.

    Personligen skulle jag dock bifoga lite bättre bilder, tex dessa
    www.bellsandbowsbridalcentre.com/detail.php&img=72.232.198.18/manufcols/privatelabelbyg/bellsbows2009/zoom/46.BE20.jpg
    www.glamordesigns.ca/picture_library/c_images/enlarged/127_P9-BE20.jpg

    Och klänningen, orginalet, är en Ella Rosa BE20 om du vill veta :) Superfin!!!
  • Just Me
    Junibrud12 skrev 2012-01-16 11:45:33 följande:
    HJÄLP! Fick mejl från Milly, nu är min klänning klar och jag har fått bilder. Det jag blev väldigt besviken på var dom fula paljetterna. Men samtidigt är det ju svårt att se, det kanske ser helt annorlunda ut i verkligheten. Nån av er som har erfarenhet av paljetter på klänningar? Funderar på att be dom sprätta bort allihop, men tror ni det blir tomt med bara brokaden, eller tror ni det blir bättre? Får lite ont i magen...


    Här är orginalet:

     


     


    Kan du inte be dem ta foton lite närmare på klänningen så du ser hur broderierna ser ut? 
     För övrigt tycker jag att det är en jätte fin klänning! 
  • daniiel
    daniiel skrev 2012-01-16 14:56:21 följande:
    Japp, det är precis det jag menar :) Framförallt i bättre kvalitet. Milly är ju lite dyrare, men hos Mylove borde du kunna få den för samma prisklass ungefär. Sedan, som alltid! när man beställer sk. kinaklänningar, så måste man vara medveten om att klänningen med största sannolikhet inte kommer se exakt likadan ut som på bilden, men väldifr lika.

    Personligen skulle jag dock bifoga lite bättre bilder, tex dessa
    www.bellsandbowsbridalcentre.com/detail.php?p...://72.232.198.18/manufcols/privatelabelbyg/bellsbo ws2009/zoom/46.BE20.jpg
    www.glamordesigns.ca/picture_library/c_images...

    Och klänningen, orginalet, är en Ella Rosa BE20 om du vill veta :) Superfin!!!
    72.232.198.18/manufcols/privatelabelbyg/bellsbows2009/zoom/46.BE20.jpg
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!