• 1700tal

    Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

    I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

    Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

    Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

    Några kinatillverkare:

    http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

    Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • daniiel
    EmmaLSA skrev 2012-01-10 19:19:23 följande:
    Har också sätt att Mylove-bridals hemsida dog igår och bara första sidan fungerar idag, jag kan inte sluta att tänka hur dem sajterna ser liknande ut.. särskild efter jag såg någon som skrev att kinaföretag brukar har många websites och när de får för många dåliga reviews så stänger dem ner den sidan och börja om.

    Kanske jag är över orolig 
    Linnch skrev 2012-01-11 00:41:37 följande:
    Någon mer än jag som bara kommer in på förstasidan på Mylove-bridal? Vad än annars jag klickar på så blir det error  =/ hoppas verkligen det bara är tillfälligt, är ju som inne på att beställa därifrån, bara inte riktigt än...
    Det har hänt förut, jag tror snarare det är tvärtom, sidan kraschar för det kanske är för många som försöker komma in på den eller att de ändrar om sortimentet eller något. Så var det förra gången det hände. På någon dag var det fixat. Jag, som just hade beställt min klänning, var jätteorolig då.

    Är ni väldigt fundersamma, så skicka ett mejl och fråga när sidan kommer vara uppe igen.
  • Lommila1

    Har haft ledig dag och har sytt på min klännign i närmare 5 timmar, så nu är den mindre, kortare och lite snyggare...
    Men ännu är det inte klart för dagen D. Tänkte visa upp mellan stadiet här iaf, den har ändrat en del sen den kom från Kina...
    och sen fråga 2, är det bättre med eller utan jackan? Jag har ssvårt att bestämma mig



  • Fröken Söt
    Lommila1 skrev 2012-01-11 20:08:20 följande:
    Har haft ledig dag och har sytt på min klännign i närmare 5 timmar, så nu är den mindre, kortare och lite snyggare...
    Men ännu är det inte klart för dagen D. Tänkte visa upp mellan stadiet här iaf, den har ändrat en del sen den kom från Kina...
    och sen fråga 2, är det bättre med eller utan jackan? Jag har ssvårt att bestämma mig


     


     


    Åh, den var verkligen vacker! Särskilt med jackan, spetsärmarna och ringningen är så fint ihop!
  • Lommila1
    M0K skrev 2012-01-11 20:13:23 följande:

    snyggare utan, tycker jag :)


    Fröken Söt skrev 2012-01-11 20:14:32 följande:
    Åh, den var verkligen vacker! Särskilt med jackan, spetsärmarna och ringningen är så fint ihop!
    Delade åsikter här också:P en hel del syjobb kvar på den (=jobbigt) men jag tänker om det är lite kallar ekan den vara skön...
    Fler oponenter?
  • Just Me
    Lommila1 skrev 2012-01-11 20:41:36 följande:
    Fröken Söt skrev 2012-01-11 20:14:32 följande:
    Åh, den var verkligen vacker! Särskilt med jackan, spetsärmarna och ringningen är så fint ihop!
    Delade åsikter här också:P en hel del syjobb kvar på den (=jobbigt) men jag tänker om det är lite kallar ekan den vara skön...
    Fler oponenter?
    Håller med Fröken Söt, otroligt vacker med jacka. Ja, utan oxå, men jag hade valt med jacka  
  • jepe2b
    Lommila1 skrev 2012-01-11 20:08:20 följande:
    Har haft ledig dag och har sytt på min klännign i närmare 5 timmar, så nu är den mindre, kortare och lite snyggare...
    Men ännu är det inte klart för dagen D. Tänkte visa upp mellan stadiet här iaf, den har ändrat en del sen den kom från Kina...
    och sen fråga 2, är det bättre med eller utan jackan? Jag har ssvårt att bestämma mig



     


    Åh så vacker, förstår din beslutsångest...jag kan tyvärr nog inte heller hjälpa dig. Även om jag lutar år den utan.


    Vad är det mer du ska ändra? Jag tycker den både är fin och verkar sitta bra...

  • Darling Daisy

    Har inte skrivit på några dagar o kommer säkert inte ihåg allt jag skulle kommentera:

    Feliz: vad fin din klänning blev. Jag gillar den med skärpet virat i midjan, blir en skön kombo av skir skönhet och tuff bohemchic.

    Lillzan: jättefin modell du har hittat. Jag tror du skulle kunna ha den hela tiden. Jag hade min klänning från kl 10-03, den hade lite släp. Men om du har utrymme i budgeten, så beställ en kort "back-up" klänning. Alternativt vänta tills du fått hem klänningen och prova den, då får du nog en känsla för om du kommer vilja ha en enklare på festen.
    Ang Milanoo, om du är osäker på dem som leverantör kan du ta bilden och skicka till ett av de mer positivt rejtade firmorna (med det menar jag Milly, Landy och My love bridal). Du kommer nog få ett något högre pris, men säkerligen också betydligt bättre sömnadsarbete och kvalitet. (jag beställde en byxdress till min mamma från Milanoo och den var under all kritik = gick inte att använda över huvud taget)

    Lomilla: Jag tycker ju att spetsjackan är helt bedårande, men tycker nog ändå att klänningen kommer mer till sin rätt utan. Har funderat på varför och tror att det är ärmarnas längd mitt öga irriterar sig på, tycker nog att de är för långa. Sen tycker jag också att bandet i midjan är vackert och att det kommer lite i skymundan när du har boleron på...

     

  • jepe2b
    knyttan skrev 2012-01-10 19:20:01 följande:
    aaaaah jag ääääälskar deras klänningar allihopa! Var starkt inne på att beställa en Beverlywood innan jag bestämde mig för alternativet med en snarlik klänning, fast axelbar och med en liten bolero till istället som jag har designat själv och sedan beställt från Milly...
    Spännande!! Hoppas få se bilder när den är klar då!?
  • Lommila1
    Darling Daisy skrev 2012-01-11 21:36:29 följande:
    Har inte skrivit på några dagar o kommer säkert inte ihåg allt jag skulle kommentera:

    Feliz: vad fin din klänning blev. Jag gillar den med skärpet virat i midjan, blir en skön kombo av skir skönhet och tuff bohemchic.

    Lillzan: jättefin modell du har hittat. Jag tror du skulle kunna ha den hela tiden. Jag hade min klänning från kl 10-03, den hade lite släp. Men om du har utrymme i budgeten, så beställ en kort "back-up" klänning. Alternativt vänta tills du fått hem klänningen och prova den, då får du nog en känsla för om du kommer vilja ha en enklare på festen.
    Ang Milanoo, om du är osäker på dem som leverantör kan du ta bilden och skicka till ett av de mer positivt rejtade firmorna (med det menar jag Milly, Landy och My love bridal). Du kommer nog få ett något högre pris, men säkerligen också betydligt bättre sömnadsarbete och kvalitet. (jag beställde en byxdress till min mamma från Milanoo och den var under all kritik = gick inte att använda över huvud taget)

    Lomilla: Jag tycker ju att spetsjackan är helt bedårande, men tycker nog ändå att klänningen kommer mer till sin rätt utan. Har funderat på varför och tror att det är ärmarnas längd mitt öga irriterar sig på, tycker nog att de är för långa. Sen tycker jag också att bandet i midjan är vackert och att det kommer lite i skymundan när du har boleron på...

     
    Tror du ärmarn askullle göra sig bätter som kortare eller som längre?
    Till saken hör att jag har långa ap-armar (skarvar i alla jackor 5 cm:S) så den är väl sydd efter någon mer normal... ( ja så kanske modellen kunde stå lite rakare också för bästa bild...)
    såhär ser orginalet ut: svårt att bedömma längden d


    är:
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!