• 1700tal

    Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

    I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

    Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

    Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

    Några kinatillverkare:

    http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

    Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Minuz

    Så här skulle den se ut....... Likt va? NOT! hela överdelen är fel..... Ja ja, får sluta gnälla nu och se vart det bär...


  • Just Me

    Är det ngn utav er som vet var jag sett dessa klänningar?
    Det var på en Kina-sida...

    Fanns flera stycken liknande, ej brudklänningar.
    Ofta en klänning med kavaj eller kjol och kavak. Ofta i metallic fäger, grått, vinrött osv.
    Kommer ihåg att modellerna hade antingen hatt eller någon annan "huvudbonad" ?
    Kjolarna var mkt pennkjols-modellen...

    Någon som sett och vet vilken sida jag sett dem på?? Har letat och letat...

  • Just Me
    Annixa skrev 2011-10-31 10:29:03 följande:
    Ca1300kr. Det är släp, den är så vacker , finare i verklighetSkrattande, jag längtar till jag får den rätta st!
    Ja det är släp på den, men vill man inte ha det så kan man ganska enklet sy om den! Priset på den är ju skit bra, skulle man köpa i svergie så blir det nog inte alls lika billigt! Skrattande

    Den jag inte kan ha har jag lagt ut i en annons här på försäljning för 900kr, Synd bara att bilderna inte riktigt vissar rättvist, måste kanske ta nya men är inte så duktig på det! Skrattande
    Har du någon länk till säljaren? Eller med vilka sökord hittar man kappan?
  • Darling Daisy
    Minuz
    Det var ju inte så jättelikt din beskrivning. Förstår att du är missnöjd. Speciellt kjolen tycker jag är annorlunda än du visat, den hon syr är ju helt slät medan din på bilden har draperingar. Ang urringningen, så tycker jag att den är fin som den är, men det är ju en smaksak. Jag gillar dock bältet på baksidan, tycke det var lite småtufft och annorlunda att hon inte gjort en standard-rosett utan veckat det (eller vad det nu är)
    Hoppas hon kan rätta till det du önskar i alla fall.  

    Just me: kan tyvärr inte hjälpa dig ang klänningarna. Hoppas du hittar dem.

    Theo09: Välkommen!
    Det är en fin klänning du hittat, enkel och smakfull!!
    Det borde inte vara några problem att få en fin variant från något av kinaföretagen. Milanoo har fått väldigt blandade recensioner, så om du känner dig osäker skulle jag satsa på milly eller landy.. Det finns jättemånga som är nöjda med klänningar de fått från flera andra ställen också, men då är det ofta bara en eller två klänningar det handlar om. Både milly o landy har haft många nöjda kunder under en lång tid.

    Om du ska beställa från en annan sida än den där du hittade bilden, så se till att du har så bra bilder som möjligt tex på baksidan och närbild på draperingen. 

    Och har du möjlighet att åka och prova klänningar i butik så hjälper det mycket för att man ska hitta vilken stil man passar bäst i.  Jag fick tex tips om vilken sorts urringning som passade mig bäst (och det var ganska stor skillnad såg jag sen).

    Var inte rädd för att ställa många knasiga frågor, vi hjälper alla så gott vi kan! 
  • Minuz

    Baksidan är det intget fel på, tycker också bandet blev så bra.


    Hon ska göra omfattande ändringar på kjolen har hon lovat iaf.


    Jag ifrågasatte fluffet. Fick detta svar.


    Tyget är: white gauze ??????? Vad är detta?????? Vitt på en champagnefärgad klänning?????? Har jag nu fått en tre färgad klänning?K an ju bli häftigt men det ser ut som plast. Varför gjorde hon inte som förra gången? Hon tänker inte byta ut det.....


    Darling Daisy skrev 2011-11-07 23:58:10 följande:
    Minuz:
    Det var ju inte så jättelikt din beskrivning. Förstår att du är missnöjd. Speciellt kjolen tycker jag är annorlunda än du visat, den hon syr är ju helt slät medan din på bilden har draperingar. Ang urringningen, så tycker jag att den är fin som den är, men det är ju en smaksak. Jag gillar dock bältet på baksidan, tycke det var lite småtufft och annorlunda att hon inte gjort en standard-rosett utan veckat det (eller vad det nu är)
    Hoppas hon kan rätta till det du önskar i alla fall.
  • Minuz

    Nu har jag mailat säljaren igen..............


    Visade på bilden vart jag vill att blomman fram ska sitta. Hon har lovat att göra fluffet bättre, tätare och kjolen större. Det gör inget om den är slät har jag kommit på, det viktigaste är att den är stor. Jag vill vara en sagoprinsessa denna dag men inte se ut som alla andra. Kanske ni redan förstått det på min klänning.


    Hon ska sy dit en lila kant upptill som jag lätt kan ta bort ifall det inte blir bra. Börjar gilla klänningens överdel.... Tror denna klänning kommer att bli så häftig när den är klar.


    Tur jag bytte datum från 11-11-11 till 12-12-01. *ASG*


    Men ska nog sluta titta på klänningar efter denna, eller vad tror ni? Kanske dags att nöja sig och börja titta på annat? Men det är ju så roligt med alla fina klänningar. Men får ju bara ha en iaf.......

  • Theo09


    Tack för ditt svar! Ska kolla Milly och Landy också. Hade nog inte tänkt beställa från Milanoo men det var där jag hittade en bra bild Flört.

    Bra tips med att kolla i affären först. Har tänkt att det kanske är lite oförskämt att ta tid i en butik för att kolla och prova och sedan inte beställa därifrån Skäms.

    Man måste väl kunna maila ex. Milly och fråga om de kan göra klänningen och att de förstår vad bilderna visar? Har en bild på baksidan också.


     


    Darling Daisy

  • daniiel
    Minuz skrev 2011-11-08 10:01:24 följande:

    Nu har jag mailat säljaren igen..............


    Visade på bilden vart jag vill att blomman fram ska sitta. Hon har lovat att göra fluffet bättre, tätare och kjolen större. Det gör inget om den är slät har jag kommit på, det viktigaste är att den är stor. Jag vill vara en sagoprinsessa denna dag men inte se ut som alla andra. Kanske ni redan förstått det på min klänning.


    Hon ska sy dit en lila kant upptill som jag lätt kan ta bort ifall det inte blir bra. Börjar gilla klänningens överdel.... Tror denna klänning kommer att bli så häftig när den är klar.


    Tur jag bytte datum från 11-11-11 till 12-12-01. *ASG*


    Men ska nog sluta titta på klänningar efter denna, eller vad tror ni? Kanske dags att nöja sig och börja titta på annat? Men det är ju så roligt med alla fina klänningar. Men får ju bara ha en iaf.......


    Har hon en underkjol på bilderna hon skickar? För om du vill ha volymen som på klänningen du visade på bilden, som du klippt ihop, så krävs nog en underkjol för att få den effekten :)
  • Minuz

    Självklart ska jag ha underkjol på mig......... Precis som du skriver så måste man ha det för att få större volym.....


    daniiel skrev 2011-11-08 11:04:06 följande:
    Har hon en underkjol på bilderna hon skickar? För om du vill ha volymen som på klänningen du visade på bilden, som du klippt ihop, så krävs nog en underkjol för att få den effekten :)
  • daniiel
    Minuz skrev 2011-11-08 11:15:35 följande:
    Självklart ska jag ha underkjol på mig......... Precis som du skriver så måste man ha det för att få större volym.....
    Ja, precis, därför tänkte jag om hon har underkjol på provbilderna hon har skickat? Om hon inte har det, så blir ju inte volymen i kjolen riktigt som den kommer bli med en underkjol.
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!