• 1700tal

    Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

    I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

    Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

    Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

    Några kinatillverkare:

    http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

    Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • FelizLane

    Haloj tjejer! Tror jag behöver lite råd och pushning för att våga beställa en klänning från kina. Det är en i spets, har ni som beställt spetsklänningar varit nöjda med spetsen? Jag vill inte ha en massa pärlor och glitter.. Typ pronovias eller garamaj stuket.. 

    Nån med någon erfarenhet?! :) 

  • Skumboll

    Fick en liten sneakpeak av fotografen igår.... men jag länkar istället för att lägga in bilden;
    www.victoriacarlqvist.com/wedding/emma/

    Och här är min alldeles fantastiska bukett! Den är så sjukt stor, tärnbuketten var lika stor som en vanlig brudbukett så ni kan ju tänka er....


  • Sommarbrud

    Skumboll: vilket vackert kort ! Du e super snygg !!! Och buketten var super också !!! Jag sitter o väntar på 1000 kort som jag har beställt framkallning på från vårt bröllop :)

  • marielleangelina
    FelizLane skrev 2011-08-15 19:44:23 följande:
    Haloj tjejer! Tror jag behöver lite råd och pushning för att våga beställa en klänning från kina. Det är en i spets, har ni som beställt spetsklänningar varit nöjda med spetsen? Jag vill inte ha en massa pärlor och glitter.. Typ pronovias eller garamaj stuket.. 

    Nån med någon erfarenhet?! :) 
    Hejsan!
    Vi är lite i samma sits, jag vill ha en spetsklänning från Jim Hjelm. Jag har tagit kontakt med tre olika företag, Dragon Orient, Landy Bridal och Tutera Bridal. Jag har bett alla tre om bild på spetsen de använder sig av, och den jag hittills tycker bäst om kommer från Tutera, DO's tyckte jag var katastrof faktiskt... Jag kan bifoga lite bilder, både på klänningen jag vill ha och spetsproverna jag fått...
    Priset är nog detsamma ungefär vilket företag man än beställer ifrån, det viktiga är ju att spetsen är som man tänkt sig! :)

    Klänningen;



    Spets från Dragon Orient


    Spets 2 från Dragon Orient


    Spets från Landy Bridal



    Spets från Tutera Bridal, min favorit! Den är "alencon" precis som orginalet.


    Ursäkta att jag tog upp typ en hel sida nu Skäms
  • marielleangelina
    marielleangelina skrev 2011-08-15 20:32:34 följande:

     


    OBS, Dragon Orient, bild 1 och 2, skulle bli 1000 kr billigare än de andra... och det tycker jag syns!
  • FelizLane
    åh! Tusen tack ! Nu känns det lite bättre... Har du beställt? Eller när ska du ha din klänning? Jag ska ju inte ha min förens till nästa sommar, men känner att jag vill vara ute i god tid utifall det skulle bli fel.

    Den klänning du valt är väldigt lik den jag tänker på i mina drömmar... Har ju inte heller en exakt kopia på vad jag vill ha.Men jag har en från davids bridal som jag skulle kunna tänka mig men vill göra om lite grann. Brukar det fungera med lite ändringar?
    marielleangelina skrev 2011-08-15 20:32:34 följande:
    Hejsan!
    Vi är lite i samma sits, jag vill ha en spetsklänning från Jim Hjelm. Jag har tagit kontakt med tre olika företag, Dragon Orient, Landy Bridal och Tutera Bridal. Jag har bett alla tre om bild på spetsen de använder sig av, och den jag hittills tycker bäst om kommer från Tutera, DO's tyckte jag var katastrof faktiskt... Jag kan bifoga lite bilder, både på klänningen jag vill ha och spetsproverna jag fått...
    Priset är nog detsamma ungefär vilket företag man än beställer ifrån, det viktiga är ju att spetsen är som man tänkt sig! :)

     


  • marielleangelina
    FelizLane skrev 2011-08-15 20:56:53 följande:
    åh! Tusen tack ! Nu känns det lite bättre... Har du beställt? Eller när ska du ha din klänning? Jag ska ju inte ha min förens till nästa sommar, men känner att jag vill vara ute i god tid utifall det skulle bli fel.

    Den klänning du valt är väldigt lik den jag tänker på i mina drömmar... Har ju inte heller en exakt kopia på vad jag vill ha.Men jag har en från davids bridal som jag skulle kunna tänka mig men vill göra om lite grann. Brukar det fungera med lite ändringar?
    Nej jag har inte heller beställt än :) Jag och sambon gifter oss 4 augusti nästa år, jag ville också vara ute i god tid och jämföra... Kanske beställer om 2-3 månader! Vill ha god marginal om något skulle behövas fixas.

    Vad jag förstår så ska de gå jättebra med ändringar, bara man är väldigt tydlig och förklarar noga! Jag t.ex. kommer nog vilja ha satin ända upp vid axlarna, alltså i hela axelbanden, vilket det inte är i orginalet. Dessutom vill jag ha ett mindre band i midjan, jag är så "petit" att det hade sett väldigt dumt ut med ett sånt stort på mig!

    Du vet väl om att det är bildtvång i den här tråden ;) så lägg du upp lite bilder om du vill ha smakråd!
  • Darling Daisy

    Grattis Skumboll, Pinkis och Callie! (Och förlåt om jag glömde nån!)

    Vilka fina bilder vi fått småkika på, hoppas vi får se fler snart!
    Vi har inte fått några bilder från mannens lillasyster (vår fotograf) ännu... muttermutter! Jag har bett honom att skynda på henne, för nu tycker jag att det gått lite väl lång tid (1,5 månad). Jag vill ju börja skicka tackkort innan vintern också!

    Vilka fina spetsbilder, den från tutera är ju jättevacker!!

    Jag saknar också bröllopsplaneringen lite, men har haft fullt upp med att förbereda inför ankomsten av våra boergetter. I veckan kom de dock! De är så fina - och bor i vår festlokal



     
     
  • chabar

    mariellaangelina - tack för bilder på stesen, det är otroligt hjälpsamt!
    Jag har hittat min drömklänning från DAvids Bridal och har bara sett att Dragon Orient har just den modellen, men spetsen var ju allt annat än charmig.

    Håller nog med om att Tuteras spets är värd de extra slantarna, det kostar ju ändå inte mer än att det är billigare än begagnade här hemma. Tror et blir en Casablanca från Tutera med vissa modifikationer. Mycket hjälpsamt.

    Verkar vara många som är sugna på spets, kanske är den senaste brudtrenden? Eller återgången till mer klassiska influenser? Jag gillart!

  • JustMeAndMyLove

    Jahapp, då är det bekräftat. Hemsidan jag beställde från är nedlagd, företaget en bluff. 6000 kr borta och vi har inget att ha på oss på bröllopet.

    Nu orkar jag inte med mer skit. Och inte har vi råd med andra kläder nu heller. Får avbeställa musiken och be alla ta bil istället för att bjuda på buss.

    Kul att man tabbar sig så här inför livest viktigaste dag.
    Skit också ... 

    Är tydligen inte ensam om att bli bedragen av Ewa Wijkander heller. 

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!