• 1700tal

    Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

    I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

    Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

    Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

    Några kinatillverkare:

    http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

    Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Tinzi

    Min dröm i natt:

    Regnet öser ner/orkan vindar. Fotografen kommer inte. Tårtan äcklig, mannen blir as kabrakpackad och otrevlig. Nån har dukat fel i lokalen,det var barnkalas papperdukarm. röda ballonger och clowner på. Min klänning går sönder, jag glömmer kissa innan vigseln. osv osv. KAOS! 9 mån kvar & redan panik kanske ;)

  • sandis1977
    Tinzi skrev 2011-07-23 07:54:11 följande:
    Min dröm i natt:

    Regnet öser ner/orkan vindar. Fotografen kommer inte. Tårtan äcklig, mannen blir as kabrakpackad och otrevlig. Nån har dukat fel i lokalen,det var barnkalas papperdukarm. röda ballonger och clowner på. Min klänning går sönder, jag glömmer kissa innan vigseln. osv osv. KAOS! 9 mån kvar & redan panik kanske ;)
    Hahaha.. Guud, vilken dröm!

    Jag drömmer om bröllopet (1v kvar) varje natt men än så länge bara en mardröm..
  • sandis1977

    Ja, då är det en vecka kvar idag till den stora dagen.
    Jag har redan börjat hänga inne på yr.no för vädernörd, det är jag! Som det ser ut nu så är det både moln, regn och sol. 0,5 mm regn. Jag vill verkligen inte ha regn på vår dag :o(
    Inte blåst heller om jag får välja.

    Annars är det mesta under kontroll. Klänningen är klar hos sömmerskan, festprogrammen är helt utskrivna och nästan vigselprogrammet likaså.
    Veckan som kommer ska jag på salong för att sätta i extensions och bygga naglar, vi måste även köra över till Tyskland för att handla sprit/öl/vin, förvånad faktiskt att det inte är mer som jag har att stå i.

    Just nu är den blivandes kompisgäng här och äter frukost för att  sen hämta med min man... om jag säger så här, han är redan full!
    Shit! 

  • 1700tal

    Hm, gårdagskvällen blev inget vidare. Hann smutta mig igenom världens minsta glas med bubbel. Lagom till grillandet var klart och vi skulle äta fick jag blixtrande huvudvärk när åskmolnen rullade in från ingenstans. Så det blev en treo till maten istället för det goda röda vinet som sambon köpt. Rynkar på näsan Sen slocknade jag i soffan mitt i en film! Så gick det med det...


    Hur gör man om man vill värdera en ring? Kostnad?

    Guldsmed kanske? Obestämd


    Tinzi skrev 2011-07-23 07:54:11 följande:
    Min dröm i natt:

    Regnet öser ner/orkan vindar. Fotografen kommer inte. Tårtan äcklig, mannen blir as kabrakpackad och otrevlig. Nån har dukat fel i lokalen,det var barnkalas papperdukarm. röda ballonger och clowner på. Min klänning går sönder, jag glömmer kissa innan vigseln. osv osv. KAOS! 9 mån kvar & redan panik kanske ;)

    Hihi!


    sandis1977 skrev 2011-07-23 08:58:25 följande:
    Ja, då är det en vecka kvar idag till den stora dagen.
    Jag har redan börjat hänga inne på yr.no för vädernörd, det är jag! Som det ser ut nu så är det både moln, regn och sol. 0,5 mm regn. Jag vill verkligen inte ha regn på vår dag :o(
    Inte blåst heller om jag får välja.

    Annars är det mesta under kontroll. Klänningen är klar hos sömmerskan, festprogrammen är helt utskrivna och nästan vigselprogrammet likaså.
    Veckan som kommer ska jag på salong för att sätta i extensions och bygga naglar, vi måste även köra över till Tyskland för att handla sprit/öl/vin, förvånad faktiskt att det inte är mer som jag har att stå i.

    Just nu är den blivandes kompisgäng här och äter frukost för att  sen hämta med min man... om jag säger så här, han är redan full!
    Shit! 

    Men 0,5 mm kommer ju knappt att märkas. Skrattande Men stackars din sambo! Svensexa alltså? Men hur kan kan va full innan de hämtat honom? Tungan ute Och var är han då om kompisarna är hos dig och han inte är där? *hängde inte riktigt med* Drömmer 

  • Tinzi
    sandis1977 skrev 2011-07-23 08:50:38 följande:
    Hahaha.. Guud, vilken dröm!

    Jag drömmer om bröllopet (1v kvar) varje natt men än så länge bara en mardröm..
    haha va glad för det :) hua antar man bara är nervös :)
  • sandis1977
    1700tal skrev 2011-07-23 09:15:31 följande:

    Men 0,5 mm kommer ju knappt att märkas. Skrattande Men stackars din sambo! Svensexa alltså? Men hur kan kan va full innan de hämtat honom? Tungan ute Och var är han då om kompisarna är hos dig och han inte är där? *hängde inte riktigt med* Drömmer 


    Nej, det är ju väldigt lite regn, och ett par droppar i brudkronan bringar ju tur sägs det :)
    Jag skriver som en kratta, om jag säger så här; Klockan 08.00 stod de i vårt sovrum och skrämde skiten ur honom, sen dukades det upp frukost med bullar, snaps och öl. Det slog på kan jag säga. Nu är han och ska brottas mot en EM-mästare och han levereras hem imorgon, tacksam för det ;D  
  • 1700tal
    sandis1977 skrev 2011-07-23 10:14:31 följande:
    Nej, det är ju väldigt lite regn, och ett par droppar i brudkronan bringar ju tur sägs det :)
    Jag skriver som en kratta, om jag säger så här; Klockan 08.00 stod de i vårt sovrum och skrämde skiten ur honom, sen dukades det upp frukost med bullar, snaps och öl. Det slog på kan jag säga. Nu är han och ska brottas mot en EM-mästare och han levereras hem imorgon, tacksam för det ;D  
    Hehe, kära nån.. Låter som de kommer köra hårt med honom!
  • Skumboll
    Tinzi skrev 2011-07-23 00:14:18 följande:
    Blir ett sånt för oss med fast i större stl. LIka bra :) Bra kvalité på pappret?
    Ja, det tycker jag absolut att det är!
  • Tinzi
    Skumboll skrev 2011-07-23 10:48:02 följande:
    Ja, det tycker jag absolut att det är!
    Oki, bra ! Tack :)
  • Pinkgrape
    1700tal skrev 2011-07-22 17:07:21 följande:
    Vad underbart det låter! Hoppas ni får en härlig festivalhelg! Vad är det för sorts musik?
    Drömbröllop12 skrev 2011-07-22 16:50:12 följande:
    Jag vet inte letar efter henne förbrillt men hennes var identisk med orginalet..
    Är det inte i rekommendationstråden? Den översta länken i TS?
    Tack :) Vi har äntligen lyckats dra oss upp ur sängen, ska käka, duscha och ladda om batterierna inför ikväll :P haha Det är denna festivlen vi är på, riktigt trevlig, massor med folk och helt gratis www.trastockfestivalen.se/
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!