• 1700tal

    Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

    I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

    Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

    Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

    Några kinatillverkare:

    http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

    Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Sommarbrud

    Tigerlily: Vilken jätte fin klänning!!! Sitter väldigt bra!

  • nica83

    När ni beställer klänning och anger ert mått från axel till golv, anger ni då med eventuella klackar på?

    Funderar själv på att ha ballerinaskor på bröllopet, bara för att det är så skönt och jag är ändå 177 cm lång och blivande maken 183. Vill helst ha lite längdskillnad också

  • Krazzzy
    Sommarbrud skrev 2011-04-14 10:16:37 följande:
    Oj mkt att göra :/ Vi har gjort det enkelt för oss (för att vi har dåligt med tid) Vi har köpt ett färdigt paket, där mat, vin, efterätt o boende ingår i priser. De fixar även dekor o allt sånt. Så det enda vi ska göra är att fixa våra kläder, tårtan och ringar o sånt. Vi har inga festhäften heller så inget o tånka på där. Och ja vi beställde färdiga kort på nätet. Så vi lägger inte så mkt tid faktiskt. Har letat band och fotograf själva.

    Kan du inte fråga dina nära o hjälp?  Dela ut lite olika uppgifter :)
    Vi har samma typ av upplägg Glad Vi har hyrt ett hotell, där brudskål, mat dricka, tårta mm ingår.
    Vi beställde också inbjudningarna på nätet.
    Har fixat band och fotograf, klänning till mig (jag väntar på den iaf, och hoppas för mitt liv att den blir bra ) även en näbbklänning.

    Det som är kvar att fixa är kläder till min blivande, samt till min son. Även brudbuketten är kvar att fixa, men jag har en bild på hur det ska vara iaf.Solig

    Men jag har 4½ månad kvar .... Så ingen panik än Tungan ute 

    Oj just det !! Glömde att vi inte fixat eller ens kollat på ringar än Skrattande
  • Krazzzy
    tigerlily skrev 2011-04-14 10:45:44 följande:
    Tack så mycket! Jag beställde den från Millys systersida myweddingdressforless.co.uk (medan Millys låg nere) och den är gjord i bridal satin med ett överlager i organza. Polyester alltihop, men det kändes inte så varmt och plastigt när jag provade den, det kändes bra. Återstår att se hur det känns i mitten av juni...
    ÅHH! Därifrån beställde jag min Skrattande WEEEE, får lite hopp om att den skall vara lika fin!!
  • nica83
    Junibruden skrev 2011-04-14 10:52:32 följande:
    vår exelista är heller inte överdrivet romantiskt men fungerande!

    när gifter ni er? vårt bröllop är som sagt 18.6...
    10.09 så det blir sensensommar
  • Sommarbrud
    Krazzzy skrev 2011-04-14 10:39:18 följande:

    Ni brudar som vet ALLT Flört 
    Jag har en liten undran om hur jag kan göra vid själva middagen...
    Det är så att både min mamma och pappa inte lever längre Gråter Så jag hade en tanke att de ändå skulle kunna få vara med på vårt bröllop ändå på ngt vis, men hur??

    Kan man ha lite större ljus(typ blockljus)  på honnörsbordet med band runt med deras namn elöler är det för mycket begravining??

    Är så svårt, men jag vill nog att "hedersgästerna "Hjärtaska få vara med, det är ju min stora dag (förutom barnen då)

    Hjälp !!!


    Kan du inte ha deras favoritblommor eller liknande med i dekoren? I din bukett kanske? Så det blir ett tema över hela dagen. Vi ska ha lite så fast för min mormor och morfar, sen sätta en bukett på hennes grav som är som min fast mindre
  • nica83
    Krazzzy skrev 2011-04-14 11:06:15 följande:
    Oj just det !! Glömde att vi inte fixat eller ens kollat på ringar än Skrattande
    Ooooh. Kolla på ringar kan spräcka budgeten . Det är typ det enda vi har gjort och jag hittade drömringen till den fina prislappen på 22000. Inte extremt i sammanhanget men det var typ 5000 över vad vi tänkt från början Skäms
  • Miceme

    Tigerlily!! WOW!!! Jättefint!


    Krazzzy skrev 2011-04-14 10:39:18 följande:

    Ni brudar som vet ALLT Flört 
    Jag har en liten undran om hur jag kan göra vid själva middagen...
    Det är så att både min mamma och pappa inte lever längre Gråter Så jag hade en tanke att de ändå skulle kunna få vara med på vårt bröllop ändå på ngt vis, men hur??

    Kan man ha lite större ljus(typ blockljus)  på honnörsbordet med band runt med deras namn elöler är det för mycket begravining??

    Är så svårt, men jag vill nog att "hedersgästerna "Hjärtaska få vara med, det är ju min stora dag (förutom barnen då)

    Hjälp !!!


    Det är jättesvårt, personligen skulle jag inte skriva ut namnen men känns det bra för dig så självklart ska du göra så. Du har ingen sak ifrån dem som du kan få in i dekorationerna av honnörsbordet, något som har ett affektionsvärde för dig?

    Min älskade morfar gick bort för två år sedan 64 år gammal, därför känner jag att jag vill få med honom på något vis för att han skulle varit med om han inte blivit sjuk.
    Hans favorit blomma var liljekonvalj och så länge de blommade plockade han hem det varje dag, därför ska mina tärnor ha liljekonvaljbuketter.
    nica83 skrev 2011-04-14 10:47:35 följande:
    Tack snälla du. Blev helt kär i klänningen och har mailat min blivande make redan . Så bra pris också!! Har du beställt något därifrån? Är kvaliteten bra?
    för det priset kan man nog inte räkna med superkvalitet men många jag sett har varit väldigt nöjda med sina klänningar. Frökensnartfru fick klänningar därifrån igår och en av dem var tyget inget vidare på detta var inga brudklänningar, läs några sidor  bak i tråden.
  • Krazzzy
    Sommarbrud skrev 2011-04-14 11:08:12 följande:
    Kan du inte ha deras favoritblommor eller liknande med i dekoren? I din bukett kanske? Så det blir ett tema över hela dagen. Vi ska ha lite så fast för min mormor och morfar, sen sätta en bukett på hennes grav som är som min fast mindre
    Jo, jag tänkte ha det med. Eller iallafall mammas, min pappa har jag inget minne av då han blev sjuk och dog redan när jag var 2½ år. Min mamma fick jag ha tills för 7 årsedan iaf. Ska ha champanjefärgade rosor bla i buketten och vita orkideér. Ska se om jag hittar deras bröllops bilder så jag kan studera mammas bukett lite närmare.
  • Miceme
    nica83 skrev 2011-04-14 11:06:11 följande:

    När ni beställer klänning och anger ert mått från axel till golv, anger ni då med eventuella klackar på?

    Funderar själv på att ha ballerinaskor på bröllopet, bara för att det är så skönt och jag är ändå 177 cm lång och blivande maken 183. Vill helst ha lite längdskillnad också


    Vi är lika långa både du jag och min sambo. Han har fått sig ett par högre skor, och jag köpte ett par ballerina också för att det ska bli lite skillnad =)
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!