• 1700tal

    Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

    I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

    Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

    Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

    Några kinatillverkare:

    http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

    Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • FrökenSnartFru

    Förresten, en annan grej om Milanoo. De skrev på ordersedeln att innehållet var värt 17 dollar, så jag slapp tullen.

  • Sommarbrud
    FrökenSnartFru skrev 2011-04-13 18:55:28 följande:
    Förresten, en annan grej om Milanoo. De skrev på ordersedeln att innehållet var värt 17 dollar, så jag slapp tullen.
    Fest!!!
  • Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-04-13 18:51:37 följande:
    1700tal: Stället ser väldigt fint ut. Gå på magkänslan (o plånboken). Görväln frågade vilket pkt vi ville ha.. hallå vi har redan betalat för ett... Ja ibland undrar man... Men tänkte ta upp det lite trevligt att det känns sådär så det inte blir en väldigt väldigt dyr dålig fest
    Har ni redan betalat? Förvånad
    1700tal skrev 2011-04-13 18:44:30 följande:
    Japp! Ny hemsida dock, så såg den inte alls ut för några månader sen. Vad tror du om löfstad då? De har fantastisk mat och skulle säkert ordna en guidad vandring för gästerna på slottet om vi vill det.
    Skumboll skrev 2011-04-13 18:37:21 följande:
    Haha, nu fick du heta 1770tal.
    Helt ok, det är mest kläder från 1770-talet jag rekonstruerar faktiskt! Hur visste du det? Flört
    Tyckte det såg jättemysigt ut, faktiskt! 
    Jag ser det inte som någon nackdel att ni är där titt som tätt, ni kanske har gemensamma "minnen" därifrån, inte bara du och sambon utan kanske tillsammans med era familjer. Och sen VET ni ju hur maten och servicen är och det är ju ett stort plus! 

    Haha, kvinnlig intuition!
  • Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-04-13 18:46:19 följande:
    Är på gång ut, men pratade just med en kompis så synd om henne. Hon har lämnat in sin klänning på hemktvätt o den blev förstörd. O han som tvättade den säger att den ska vara så.. Hon hade tänkt o sälja den så himla synd om henne!! NU ska de gå genom den ARN för att försöka få pengar från tvätten. Surt
    Fy vad tråkigt, vad var det som hade hänt med brudklänningen?
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-04-13 18:57:20 följande:
    Har ni redan betalat? Förvånad
    1700tal skrev 2011-04-13 18:44:30 följande:
    Japp! Ny hemsida dock, så såg den inte alls ut för några månader sen. Vad tror du om löfstad då? De har fantastisk mat och skulle säkert ordna en guidad vandring för gästerna på slottet om vi vill det.Helt ok, det är mest kläder från 1770-talet jag rekonstruerar faktiskt! Hur visste du det? Flört
    Tyckte det såg jättemysigt ut, faktiskt! 
    Jag ser det inte som någon nackdel att ni är där titt som tätt, ni kanske har gemensamma "minnen" därifrån, inte bara du och sambon utan kanske tillsammans med era familjer. Och sen VET ni ju hur maten och servicen är och det är ju ett stort plus! 

    Haha, kvinnlig intuition!
    Nu har jag skickat mail till dem. Orkar inte ringa och prata med dem. Nu är det upp till bevis hur snabbt de svarar. Skrev mitt nummer oxå, pluspoäng om de ringer.

    Jo, vi har varit där en del. Faktiskt både med min släkt (som är från skåne) och med hans släkt (fast inte samtidigt). Sist vi var där firade hela hans släkt hans farföräldrars 50-åriga bröllopsdag. Väldigt gulligt faktiskt. Fast här bli det knepigt med boende till alla. Ligger ju på vischan och då måste vi ta folk till norrköping på nåt vis.. Och vem vill bo där?! Ursäkta, eventuella norrköpingsbor här i tråden men linköpingsbor och norrköpingsbor är som göteborgare och nollåttor.
  • 1700tal

    Sen finns även www.ljungsslott.com som ligger utanför linköping. Men det är som ett tomt skal. Blev inte klok på dem alls. Vi kontaktade dem innan BS och var jätteintresserade. De skriver om att de erbjuder vigsel på hemsidan men när jag visade mer intresse och ställde fler frågor började de dra öronen åt sig och började babbla om att de fick massa förfrågningar men det slet så mkt på slottet och ville därför inte åta sig en massa bröllop.

    Det är ett historiskt sällskap som "driver" det men jag förespråkar ett helt annat historiskt bevarande av gamla byggnader. Jag är helt emot att låta kulturarv i den här klassen stå och förfalla när man kan dra in pengar på bröllop som man kan lägga på renovering inför kommande generationer! Ångar upp mig nu känner jag. Hur svårt kan det va att hitta en lokal??! 

  • Skumboll

    Okeeeeej, nu har jag ägnat en timme till min logga och här har vi en ny variant. 


  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-04-13 19:17:54 följande:
    Nu har jag skickat mail till dem. Orkar inte ringa och prata med dem. Nu är det upp till bevis hur snabbt de svarar. Skrev mitt nummer oxå, pluspoäng om de ringer.

    Jo, vi har varit där en del. Faktiskt både med min släkt (som är från skåne) och med hans släkt (fast inte samtidigt). Sist vi var där firade hela hans släkt hans farföräldrars 50-åriga bröllopsdag. Väldigt gulligt faktiskt. Fast här bli det knepigt med boende till alla. Ligger ju på vischan och då måste vi ta folk till norrköping på nåt vis.. Och vem vill bo där?! Ursäkta, eventuella norrköpingsbor här i tråden men linköpingsbor och norrköpingsbor är som göteborgare och nollåttor.
    Då håller vi tummarna att de ringer, eller mailar, tillbaka snart!
  • Sommarbrud

    Skumboll: Vi har betalat en del, så de borde ju veta vad vi har betalat för kan man tycka. Tror vi betalat ganska mkt, det är mamma som sköter det där.. Javisst självständig Glad

    Sen klänningen, den hade blivit "randig" i tyget så det var inte så snyggt.

  • Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-04-13 20:51:41 följande:
    Skumboll: Vi har betalat en del, så de borde ju veta vad vi har betalat för kan man tycka. Tror vi betalat ganska mkt, det är mamma som sköter det där.. Javisst självständig Glad

    Sen klänningen, den hade blivit "randig" i tyget så det var inte så snyggt.
    Haha, mamma, jasså.... är det till mamma man skickar fakturorna alltså?

    Fy så trist. Hoppas verkligen hon får rätt och blir ersatt. 
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!