• 1700tal

    Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

    I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

    Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

    Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

    Några kinatillverkare:

    http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

    Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • 1700tal

    S2011 och Skumboll - nja, vi har inte bestämt Vadstena. De ringde för att fråga om någon hade ringt än. Vi sa nej, de skulle återkomma när bröllopskoordinatorn (låter dyrt?) var på plats och sen har ingen ringt mer... Obestämd Det är snarare jag och blivanden som diskuterat vidare medan vi väntar på att få pris. Vi vill ju hemskt gärna vara där, ju mer vi tänker på det ju mer vill vi. Men visst, vi är görotåliga och kan inte förstååååå att det tar en hel vecka för dem att höra av sig!

    Sen åkte jag och mamma till Bjärka Säby och gick runt häromdan. Ingen visning eller så utan bara kände in omgivningarna. Och visst, det är ljuvligt och byggnaden är fantastisk men asså... Jag vet inte...

    Bjärka Säby - Bjälboättens palats...
    Pingskyrkans kapell - Vadstena klosterkyrka...

    Men så är det ju pengarna!

  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-04-08 21:38:10 följande:
    S2011 och Skumboll - nja, vi har inte bestämt Vadstena. De ringde för att fråga om någon hade ringt än. Vi sa nej, de skulle återkomma när bröllopskoordinatorn (låter dyrt?) var på plats och sen har ingen ringt mer... Obestämd Det är snarare jag och blivanden som diskuterat vidare medan vi väntar på att få pris. Vi vill ju hemskt gärna vara där, ju mer vi tänker på det ju mer vill vi. Men visst, vi är görotåliga och kan inte förstååååå att det tar en hel vecka för dem att höra av sig!

    Sen åkte jag och mamma till Bjärka Säby och gick runt häromdan. Ingen visning eller så utan bara kände in omgivningarna. Och visst, det är ljuvligt och byggnaden är fantastisk men asså... Jag vet inte...

    Bjärka Säby - Bjälboättens palats...
    Pingskyrkans kapell - Vadstena klosterkyrka...

    Men så är det ju pengarna!
    Håller tummarna för att det blir Vadstena, det låter som att det är det du egentligen vill!
    Och bröllopskoordinator - det har var och vartannat ställe här. Superbra, de brukar ha lite bättre koll än övrig personal på just bröllop. 
  • S2011
    1700tal skrev 2011-04-08 21:38:10 följande:
    S2011 och Skumboll - nja, vi har inte bestämt Vadstena. De ringde för att fråga om någon hade ringt än. Vi sa nej, de skulle återkomma när bröllopskoordinatorn (låter dyrt?) var på plats och sen har ingen ringt mer... Obestämd Det är snarare jag och blivanden som diskuterat vidare medan vi väntar på att få pris. Vi vill ju hemskt gärna vara där, ju mer vi tänker på det ju mer vill vi. Men visst, vi är görotåliga och kan inte förstååååå att det tar en hel vecka för dem att höra av sig!

    Sen åkte jag och mamma till Bjärka Säby och gick runt häromdan. Ingen visning eller så utan bara kände in omgivningarna. Och visst, det är ljuvligt och byggnaden är fantastisk men asså... Jag vet inte...

    Bjärka Säby - Bjälboättens palats...
    Pingskyrkans kapell - Vadstena klosterkyrka...

    Men så är det ju pengarna!
    Ah, ok. Men här hålls tummarna stenhårt för att det blir glada nyheter från Vadstena - som jag definitivt tycker ni ska ta om ni får chansen. Tänk - omgivningarna, historiken, känslorna, allt! BS i all ära, men hallå, Vadstena!!Skrattande
  • Sessan67
    S2011 skrev 2011-04-08 21:16:58 följande:
    Jag var in till en guldsmed idag för att höra om ringarna. Hann knappt prata klart innan hon fräste åt mig att titanringar inte gick att göra nånting med (blev riktigt dumförklarad och i det närmaste utskälld) och "några ringar ville hon då rakt inte se!" (hade dem med mig)

    Kände mig inte supersugen på att leta reda på nån annan guldsmed och riskera lika bemötande där..
    Tur att vi bara betalt 835 kr för ringarna, då gör det inte jättemycket om vi måste köpa nya. Men det är klart att det känns lite surt och lite onödigt att ha ringar liggandes. 
    Vad trist att det reagerar så där! Tror dock inte att det är så många guldsmeder som är så där otrevliga - hoppas inte det i alla fall! Tråkigt att det blev fel storlek.

    Funderar också på att beställa och känns osäkert att inte kunna prova! Det är i alla fall ett svenskt företag och man får beställa hem deras eget ringmått för att prova ut storlek. Hoppas på att det ska bli bra, har inte hittat någon annan ring som jag vill ha.
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-04-08 21:26:18 följande:
    You got mail!
    Mille grazie! Flört
    S2011 skrev 2011-04-08 21:27:55 följande:
    har mina ljusa stunder Flört
    Tuppen upp! 

    Mia4 och Smuppra - där ser ni ju, ni hör ju hemma i den här tråden! Beställt båda två och samma klänning dessutom! Haka på och kasta er in bara, här gillar vi ju att gaffla. Men nu får nu nästan presentera er lite eftersom ni följt oss och vi vet inget om er. När gifter ni er, vilken del är sverige och vad för sorts bröllop? Stort, litet, pampigt, familjärt... Färgtema?

    Och Mia4, klart du ska ha en med spets och volanger oxå om det lockar..

    Men för övrigt tror jag ni valt en smickrande modell, den kommer säkert visa er från er bästa sida.
  • Aylas

    Vi hade också bekymmer med titanringarna, det "vanliga" guldssmederna vill inte veta av dem... Och min m2b ville så gärna ha en matt titanring, så 8 guldsmedsaffärer och lika många föreläsningar om "hur titan inte var bra" senae hittade vi en med titanringar.

    Men där de säljer titanringar brukar de kunna ta emot och ändra, men det krävs hög värme och är inte jättelätt så alla tar nog inte emot ringar som de inte själva sålt.

  • Mia4
    Smuppra skrev 2011-04-08 21:36:22 följande:
    Åh vad kul att se någon mer som beställt samma! Får hoppas att de blir lika vackra som orginalen Har du fårr något datum på när de ska bli klara? Jag har inte kommit så långt i min process än att jag fått det men jag räknar med juni (gifter mig i augusti) så blir jag glad om den kommer tidigare. När gifter du dig?
    Jag gifter mig 30 juli i Göteborg. När i Augusti blir det och vart i landet?

    Beställde min och min dotters klänning den 27:e januari. Näbbklänningen är klar och väntar på att min klänning ska bli färdig. Har faktiskt inte koll på när den ska vara helt klar Skäms.... och nu funkar inte spårningen! Skrikandes Jag räknar iaf med att ha den hemma i slutet av april.

    Har du också beställt från Milly?  
  • Smuppra

    Visst vet jag lite om er, men inte en chans att hålla koll på allt om er. Ni är så många och det är såå mycket info :-P

    6 augusti slår vi till, i Stockholms förorter. Kyrkobröllop med efterföljande fest i svärföräldrarnas trädgård. 87 bjudna gäster, varav mycket är släkt men även en hel del av våra närmaste kamrater Färgtema, är jag ensam om att inte ha sådan, typ? Vårt hem går i rött, svart och guld. Kinainspirerat kan man säga. De färger vi gillar allra bäst båda två, men det passar inte jättebra med det på ett augustibröllop, så vi försöker få det enhetligt utan att slava efter färgtema. Hoppas det går

  • S2011

    Sessan67: ja, det var riktigt tråkigt. inte direkt så att man väljer den affärn till framtida inköp....

    Aylas: ja, jag gillar ju inte riktigt min, så jag gråter inte blod över att köpa ny. men fästmannen gillade verkligen sin ring, så det kan nog bli lite svårare med hans.. på nåt sätt löser vi det!

    Mia4: vilket utomoförträffligt vigseldatum!  

  • S2011
    Smuppra skrev 2011-04-08 21:52:14 följande:
    Visst vet jag lite om er, men inte en chans att hålla koll på allt om er. Ni är så många och det är såå mycket info :-P

    6 augusti slår vi till, i Stockholms förorter. Kyrkobröllop med efterföljande fest i svärföräldrarnas trädgård. 87 bjudna gäster, varav mycket är släkt men även en hel del av våra närmaste kamrater Färgtema, är jag ensam om att inte ha sådan, typ? Vårt hem går i rött, svart och guld. Kinainspirerat kan man säga. De färger vi gillar allra bäst båda två, men det passar inte jättebra med det på ett augustibröllop, så vi försöker få det enhetligt utan att slava efter färgtema. Hoppas det går
    här har du en till som är med i föreningen Våga Vägra Färgtema Glad
    resonerade som så att om vi inte låste oss vid vissa färger och vissa nyanser så hade vi mycket mindre problem att brottas med
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!