• 1700tal

    Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

    I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

    Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

    Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

    Några kinatillverkare:

    http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

    Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Sessan67
    Skumboll skrev 2011-04-04 17:28:41 följande:
    Önskar det fanns ett enkelt sätt! Kan hon få skolskjuts kanske? Och stressnivån borde ju skolan ordna för henne, är man kravkänslig så är man!
    Skolskjuts har varit vi pratat om, ev. så kan hon få det. Jag är faktiskt lite förvånad över att de som jobbar på aspergerenheten inte har bättre kunskaper om hur de ska hantera hennes stress. Hoppas på att vi kommer fram till nåt nytt att prova på mötet på torsdag!
  • jennifaer
    Darling Daisy skrev 2011-04-04 21:16:46 följande:
    Hade nån av er beställt från lightinthebox? 

    De har lite rea nu och jag hittade en fin byxdress som min mamma föll för så jag ska beställa den nu (rean tar slut imorgon bitti). Undrar bara lite om vilka mått man ska ange när man köper byxor, borde ju vara andra än de för klänning...

    De har förresten mycket snygga favorgrejer, typ boxar o gästböcker o annat (o)nödigt!  
    Jag har beställt därifrånGlad har dock inte fått  det än. Angående rean så har de samma rea som bröjar om hela tiden så jag tror inte ni behöver stressa, det var i alla fall så på brudklänningarna men kan inte lova att det är så på det andra. Finns det inte en anvisning för måtten? Det finns det ju för klänningarna.

    Mmm jag vet jag försökte att bara hålla mig till klänningarna och undvika att titta på allt annatFlört
  • 1700tal
    Miceme skrev 2011-04-04 21:04:14 följande:
    YES Sir!!  Håller på och ska beställa i en storlek som finns men jag hittar inte deras hollow to floor mått, står i kö på chatten men det verkar ta tid......

    Är det någon som vet vad milanoo har för standard mått??
    ÅH, jippi joj! Tuppen upp! Och tålamod nu med chatten... Håll ut..
    Aylas skrev 2011-04-04 21:06:44 följande:
    Hihi, jag vet. Men det är svårt att dölja en bröllopsklänning i lägenheten

    Såg årets första tussilago idag, blev så lycklig att jag nu köpt en hel kryddträdgård. Missade tomaten men den kommer Timjan, citrontimjan, mynta, rosmarin, basilika, persilja, gräslök och chili står nu i köksförnstret!
    Joodå, har du ingen som kan hjälpa dig konspirera? Mamma eller nån som kan ha den åt dig?

    Åh, vad mysigt med kryddor... Har lyckats övervintra ett antal bamseplantor rosmarin som tokblommat hela vintern, det är så långt jag kommit. Men inga nya än. Men nu blev jag inspirerad! Såg dock att mangolden nu tittar upp med gröna fina blad ute samt den franska dragonen. Den trivs förvånande bra i pallkragen.

    Men idag har jag hämtat fler pallkragar vid lagret som ska målas och fyllas med ny jord. Då blir all palkrageodling hos i i två lager - mkt bättre för både växterna och ryggen!
    jkbr skrev 2011-04-04 21:11:05 följande:
     Men kan du inte lämna in din länning och sy om den den då? eller göra det själv när du är så duktig :)
    hur lång tid har det tagit för dig att få dina milly klänningar? 
    jag  betalade förra veckan och dom skickade en bekräftelse  i söndags  , och bröllopet är 18 juni.
    skrev att jag hade deadline 4 juni.
    Jag hade bestämt mig för att ha min klänning jag har köpt från milly men ångrade mig efter jag tagit den till skräddare och lagt 2000 där :( så nu är milly mitt sista hopp :)
    Nej, sömsmånen räcker inte.

    Nu hängde jag inte riktigt med på vad du sa... Hm. Har du alltså beställt den där du visade upp från milly och fått hem den och fått göra om den hos en skräddare för 2000 kr? Passade den inte? Och sen beställt en ny som du betalade förra veckan (oxå fr milly?)? Hängde inte med riktigt men mitt huvud snurrar å andra sidan av alla klänningsbilder och beställnings- och leveransdatum ni alla skickat till mig!
  • Darling Daisy
    jennifaer skrev 2011-04-04 21:26:02 följande:
    Jag har beställt därifrånGlad har dock inte fått  det än. Angående rean så har de samma rea som bröjar om hela tiden så jag tror inte ni behöver stressa, det var i alla fall så på brudklänningarna men kan inte lova att det är så på det andra. Finns det inte en anvisning för måtten? Det finns det ju för klänningarna.

    Mmm jag vet jag försökte att bara hålla mig till klänningarna och undvika att titta på allt annatFlört
    Jag anade att rean kommer och går, men eftersom mamma gillade dressen så tänkte jag prova att beställa den. Har inte hittat så mycket snyggt med byxor.

    Hur gjorde du när du beställde? Lade du klänningen i shopping carten och checkade ut så, eller mailade du dem direkt? 

    Jag hittar ingen speciell mätinstruktion för byxor. 
  • 1700tal
    Mix skrev 2011-04-04 21:16:13 följande:
    Rätt tänkt! Var det inte den som jag skulle adoptera om du inte gillade den hehe... Drömmer 
     
    Ja, just det! Kanske t.o.m råkade beställa den i dina mått... Kanske var ödet! Hade du beställt klänning förresten? Kan du inte ge den info vi tänkt sammanställa samt lägga in ny bild iaf?

    Och det gäller er andra oxå som beställt klänningar och väntar på dem!
    Darling Daisy skrev 2011-04-04 21:16:46 följande:
    ). Undrar bara lite om vilka mått man ska ange när man köper byxor, borde ju vara andra än de för klänning...
    Gren till golv borde ju vara relevant. Och både höft och stuss när det är byxor kanske?
  • jennifaer
    Darling Daisy skrev 2011-04-04 21:30:52 följande:
    Jag anade att rean kommer och går, men eftersom mamma gillade dressen så tänkte jag prova att beställa den. Har inte hittat så mycket snyggt med byxor.

    Hur gjorde du när du beställde? Lade du klänningen i shopping carten och checkade ut så, eller mailade du dem direkt? 

    Jag hittar ingen speciell mätinstruktion för byxor. 
    Jag tog custom size, skrev in måtten och lade det i shopping carten. Superenkelt och det vara precis som att handla på vilken internetshop som helst. Nä när det är custom size ville de visst ha samma mått som för klänningar, skumt.
  • Miceme
    1700tal skrev 2011-04-04 21:30:31 följande:
    ÅH, jippi joj! Tuppen upp! Och tålamod nu med chatten... Håll ut..
    Aylas skrev 2011-04-04 21:06:44 följande:
    Hihi, jag vet. Men det är svårt att dölja en bröllopsklänning i lägenheten

    Såg årets första tussilago idag, blev så lycklig att jag nu köpt en hel kryddträdgård. Missade tomaten men den kommer Timjan, citrontimjan, mynta, rosmarin, basilika, persilja, gräslök och chili står nu i köksförnstret!
    Ja det är soooo exciting i just can´t hide i am about too lose control and I think I like it

    Detta blir ju lite bakom ryggen på min älskade sambo är det inte lite hemligheter som bibehåller spänningen      
    Han var nog bra nära att leta upp numret till psykakuten efter klänning no3

    de har med måttet jag vill ha svar på på vissa klänningar.
    Det är väl ganska basic?? Det retar mig att det inte finns med och den där stackars Tracy har häcken full.
    Det är nog inte roligt att sköta kontakten med hysteriska brudar
  • jennifaer
    1700tal skrev 2011-04-04 21:14:14 följande:
    KLART DU SKA HA EN KLÄNNING TILL!!

    Man måste ju tänka så att 3 kinaklänningar kostar som en "vanlig" klänning här. Då har man 3 hemma att välja mellan. När man valt säljer man de andra 2. Den ekvationen är väl ändå helt klockren?? Även för motsträviga blivande makar?
    Aylas skrev 2011-04-04 21:00:03 följande:

    1700-tal; kunde de inte ta lite på sömsmånen?


    Nejnejnej min sambo kommer bli tokig!!! Jag tror inte riktigt du förstår hur hrm "ekonomisk" (eller ja snål!) min sambo är! Men vi får väl se vad jag tycker om den jag redan har beställt, jag kanske vill ha en litte nättare i spets också bara för att veta vad jag helst vill haOskyldig
  • Aylas

    1700-tal; jag får ta med dig ut på några träningspass i östgötaskogarna när jag är där så ska vi nog få i dej i klänningen


     


    Hur väljer ni bland alla klänningar sen? Jag har ju ångest varje dag när jag ha mer än två outfit´s att välja mellan. Hur ska ni kunna välja på dagen med D sen?

  • 1700tal
    Aylas skrev 2011-04-04 21:06:44 följande:
    Missade tomaten men den kommer
    Nej men, glömde du tomaten?? Såg det först nu. Tillbaka till Blomsterlandet med dig omedelbums!

    Nu har alla min tomatplantor tittat upp och satt riktig sprätt. Finns inget mer tillfredsställande att se ett frö gro och bli en planta lite mer för varje dag. Fast färdiga plantor har oxå sin charm. Man slipper dela badrummet med 50 småkrukor och en galen blålila växtlampa!
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!