• 1700tal

    Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

    I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

    Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

    Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

    Några kinatillverkare:

    http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

    Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Jenkan81
    1700tal skrev 2011-04-04 20:36:50 följande:
    Aha. De har den i sitt eget sortiment oxå så det var nog tack vare det som det gick snabbt, 5 veckor var ju verkligen som blixten. Men vet inte om de har den bland de klänningar de visar på sin vanliga sida. Jättefin är den, verkligen!

    Den där var väldigt fin. Är mkt svag för såna tyllkjolar.. Men urringningen på den såg lite läskig ut, tror du den skulle sitta bra? Fast beror nog på vilken byst man har förstås...

    Har oxå tittat på andra klänningar nu när jag pajat min sidenklänning med måttangivelserna. Har hittat en enzoani (helt klart inspirerad av sommarbrud ) som jag vill vill vill ha... Men borde inte!
    Ja det har du rätt i! Urringningen kanske inte blir så bra.... Jag har inte så stor byst så den kanske inte sitter fint då.... hm..... Nä jag får nog snubbla omkring med min klänning som jag har :)

    Vad säger du? Vad har hänt med din sidenklänning??
  • 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-04-04 20:37:45 följande:
    Från milanoo beställde 24/2 skulle kommit denna vecka från landy beställde ca 24 mars skulle komma i maj slutet. Jag tror det var så fiffar ngn dag
    Merci! Ska beställa en enzoaniklänning tänkte jag som liknar din (åtminstone till det svarta bandet..). Vill oxå ha en dramaklänning! I samband med det säljer jag min första tänkte jag... T.o.m sambon har samtyckt!
  • Ocean Bride
    1700tal skrev 2011-04-04 20:46:17 följande:
    Merci! Ska beställa en enzoaniklänning tänkte jag som liknar din (åtminstone till det svarta bandet..). Vill oxå ha en dramaklänning! I samband med det säljer jag min första tänkte jag... T.o.m sambon har samtyckt!
    Vad är det för karl du har? Helt otroligt!! Skrattande
  • Skumboll
    Ocean Bride skrev 2011-04-04 20:49:01 följande:
    Vad är det för karl du har? Helt otroligt!! Skrattande
    Eller hur.... man kanske kan låna honom?
  • 1700tal
    Jenkan81 skrev 2011-04-04 20:41:33 följande:
    Ja det har du rätt i! Urringningen kanske inte blir så bra.... Jag har inte så stor byst så den kanske inte sitter fint då.... hm..... Nä jag får nog snubbla omkring med min klänning som jag har :)

    Vad säger du? Vad har hänt med din sidenklänning??
    Men du kan väl sätta ihop underdelen med en annan överdel? Gör inte de så oxå? Klart du ska ha en dansklänning!! Börjar oxå leka med tanken att ha en slimmad graciös spetsklänning med litet släp på festen och en bamseklänning i kyrkan... Allt för ursäkten att hitta en klänning till! Dessutom har ALLA mina senast beställda klänningar megalånga släp - inte det mest praktiska...

    Jag råkade ange höftmåtten 10 cm (!) för litet. Upptäckte det igår och klänningen är redan klippt och för långt gången för att ändra det... Kanske kan de lägga ut några cm men måste fortf gå ner mååånga kg för att klämma med i den. Suck. Hade sånt hopp för den, testbilderna såg så lovande ut.
  • Aylas

    Det är alltid lika kul att dimpa ner i soffan och läsa igen dagens skörd av inlägg
    Gött att se att det är fler som läser sig fyrkantiga på vetenskapliga artikler. Ang. förebyggande och fränjande arbete för djur tycker jag att det låter som en underbar idé.

    @Skumboll; hoppas att ni får svar på era frågor snart och att ni får det stöd ni behöver! Annars finns det gott om det här inne!

    Kul att se alla klänningar! Jag har fått köpstopp efter att ha berättat om vd som försigår i den här tråden. Han sa något att om jag skulle köpa någon mer klänning (förutom min korta då...) så får jag sälja den andra innan...

  • 1700tal
    Ocean Bride skrev 2011-04-04 20:49:01 följande:
    Vad är det för karl du har? Helt otroligt!! Skrattande
    Han ÄR en guldklimp! Hjärta Men det var på villkor att en av de andra klänningarna åker ut! Men den första gör jag gärna av med för den är inte jag alls. Vill ha FLUFF! Och är sidenklänningen åt helsike fel så säljer jag den oxå på en gång. Så jag kan köpa en till. Flört
    Skumboll skrev 2011-04-04 20:50:39 följande:
    Eller hur.... man kanske kan låna honom?
    Trodde din var nästan likadan! Det var ju DU som spjärnade imot din klänning nr 2, han var ju helt med på noterna!
  • jennifaer
    1700tal skrev 2011-04-04 20:46:17 följande:
    Merci! Ska beställa en enzoaniklänning tänkte jag som liknar din (åtminstone till det svarta bandet..). Vill oxå ha en dramaklänning! I samband med det säljer jag min första tänkte jag... T.o.m sambon har samtyckt!
    Jag vill nog också låna din sambo en stundSkrattande Nä men faktiskt suck! Inte nog med att ni fick mig att köpa en fluffklänning, nu är jag ju sugen på en till klänning också!Skrikandes
  • Skumboll
    Aylas skrev 2011-04-04 20:57:50 följande:

    Det är alltid lika kul att dimpa ner i soffan och läsa igen dagens skörd av inlägg
    Gött att se att det är fler som läser sig fyrkantiga på vetenskapliga artikler. Ang. förebyggande och fränjande arbete för djur tycker jag att det låter som en underbar idé.

    @Skumboll; hoppas att ni får svar på era frågor snart och att ni får det stöd ni behöver! Annars finns det gott om det här inne!

    Kul att se alla klänningar! Jag har fått köpstopp efter att ha berättat om vd som försigår i den här tråden. Han sa något att om jag skulle köpa någon mer klänning (förutom min korta då...) så får jag sälja den andra innan...


    Tack snälla du! Jag håller med, tråden är toppen! (synd bara att man känner sig som en bitter kärring ibland...)

    Haha, till din blivande vill jag bara säga - det man inte vet har man inte ont av!
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!