• Emblas Mamma
    Äldre 30 Mar 21:25
    205741 visningar
    93 svar
    93
    205741

    Har precis smakat tårta från citygross! Här är priser och tips!

    Många har undrat om city gross tårtor!
    Vi valde att gå dit och prata med dom och få ett pris, och ett smakprov!
    Vi fick hem 4 smakprov GRATIS på moussetårtor med smakerna: Jordgubb, Hallon, Choklad och Björnbär!

    Pris för moussetårta är 25kr / bit. För oss skulle det bli 1750 kr för 70 personer!

    Vi gillade smaen jättemycket, men vi ska nog köra på vita prinsesstårtor istället (från citygross) som kostar 15kr/biten och landar på 1050 kr för våra 70 personer.
    Vi kommer dekorera med chokladpraliner runt om och hallon ovanpå!

    Anledningen är att jag och sambon inte är jätteglad i mousse, vi föredrar lite mer kaka och lite mindre kladd :) JAg blir så lätt illamående annars!
    Men jag måste verligen rekommendera det annars! Tårtorna var SUPERgoda :) Jag gillade hallon och jordgubbe mest.

    By the way så är det gratis att hyra deras tårtställningar :)


  • Svar på tråden Har precis smakat tårta från citygross! Här är priser och tips!
  • Trivia
    Äldre 24 Sep 13:34
    #81

    Man kan ju alltid fråga vad de använder för råvaror till tårtorna. Om de gör tårtbottnen själv, använder färska bär etc. Det måste de ju kunna upplysa om. Gillar också tårtor från Citygross och Ica Maxi (vet dock inte om de gör bröllopstårtor) och att dessa ligger helt i klass med en del konditoriers.

  • Äldre 16 Nov 23:11
    #82

    Det är en lite gallam tråd. Men är det någon som nu på senare tid har köpt bröllopstårta ifrån City Gross. 
    Som kan berätta om hur den var, GÄRNA BILDER!Flört 

  • Äldre 22 Nov 17:24
    #83

    Puffar lite, jag skulle oxå gärna höra om någon på senare tid använt City Gross. Eller kanske Ica Maxi? Har ätit mousetårta därifrån som var mkt god!

  • Äldre 25 Nov 18:48
    #84

    Jag har fördelen att jag arbetar på ett stort konditori och har 50% på alla tårtor och får låna ställning gratis!!
    Så den posten ser jag som en liten del.... Dock verkar man kunna spara massa pengar om man vill köpa genom City Gross så det kanske skall kollas upp innnan man bestämmer sig helt :) 

  • Äldre 9 Oct 21:09
    #85

    Hej!

    Ser att många skriver om just priser och att citygross är så billiga och man sparar pengar på att köpa tårtan där. Kan meddela eftersom jag tidigare arbetat på citygross bageri. Att alla citygross bagerier köper in färdiga bottnar, det år bestämt av ledningen så inget citygross bakar sina egna tårtbottnar. Vaniljkrämen kommer färdig likaså. Därav är priserna billigare i matbutik än på äkta konditori. Jag sa själv upp mig då jag inte kunde stå för produkterna. Det är bara skräp, de bakar inte tårtor utan lägger bara ihop dem. Så allt beror på vad man vill ha, kvalité eller så billigt som möjligt. Jag har turen att få jobba på äkta hantverkskonditori där vi helt bakar allt från grunden. Bottnar till tårtor bakar vi med ekologiska ägg, socker, mjöl osv. Äkta och genuint! På mitt bröllop (viktigaste dagen i mitt liv) kommer jag inte snåla på tårtan. Det är den som alla samlas vid och som ska va ett mästerverk i rummet

  • Em77
    Äldre 13 Oct 23:40
    #86

    Jag har själv inte köpt tårtor från city gross, däremot från Ica Maxi i Uppsala. Där köpte jag fyra olika tårtor och de var väldigt goda och prisvärda, chokladtårtan tyckte någon var bland de godaste de ätit. Jag vet inte hur de arbetar där men de har ju kök och bageri på plats så jag tror att de bakar själva. Har inte gjort några planer än men överväger starkt att ha bröllopstårta därifrån. Har goda erfarenheter från Ica Kvantum i Uppsala också men de verkar ha lite mindre utbud.

  • Äldre 16 Oct 19:53
    #87

    Till dig som bara ska ha ekologiskt (kunde inte citera text vet ej varför) alla väljer olika :)
    Trött på "äkta vara"- mathetsen att man ska typ skämmas om man inte ekologiskt smör. Låt folk äta vad de vill och kalla det inte "skräp"

    Jag gick lite OT här, men blir sjukt provocerad.

  • Äldre 16 Oct 20:31
    #88

    Tråden är från 2011 de flesta som skrivit i tråden är inte kvar här längre.


    Sen blev den upp-puffad 2013 igen då det skrevs ett par tre inlägg, och så nyligen en gång till.

    Bara så ni vet alltså, om ni vill ha kontakt med någon som var aktiv tidigare här. Glad

  • Äldre 16 Oct 21:41
    #89

    Aha, my bad. Blir bara sur när andra gnäller på andras val. Kanske fånigt att bråka om, men jag går lite igång på det ibland tyvärr.

  • Äldre 17 Oct 08:58
    #90

    Förstår dig :)
    Tänkte mest att om du fick veta hur det ser ut när en person inte är kvar så kanske du inte behövde bli arg från första början :)


    Jag kan också bli sådär irriterad på två röda sekunder liksom, men jag har lärt mig att det kostar så mycket energi för mig. Så därför har jag börjat försöka kolla om jag över huvud taget behöver bli arg på någon, om det kommer att se det över huvud taget. För om dom inte ser det så kostade det bara mig massa ilska och energi utan att dom faktiskt kunde ta åt sig  Flört

  • Äldre 28 Apr 15:46
    #91
    +1

    Puff i tråden 2017! Någon som köpt nyligen från citygross? Låter ju helt otroligt bra om det fortfarande är så. Vi ska ha 100+ gäster och ordna mycket själva så detta vore ju grymt.

  • Äldre 17 Mar 08:41
    #92

    Hej!

    Såg att tråden var puffad och tänkte bara säga att på vårt bröllop Augusti 2018 så köpte vi tårta till vårt bröllop på Citygross, Ytterby!

    Vi hade 110+ gäster så det var mycket tårta :) Cityrgross var hur proffisga som helst, jag bad om vit, opudrad marsipan och sen hade jag en väninna som dekorerade tårotorna så att de blev personliga. Köpte flera runda i 3 olika storlekar och ställde på olika höjder på sågade björkstubbar - det kändes så "oss" och fint och jag var supernöjd. MYCKET god och prisvärd prinsesstårta. gästerna kunde inget ana och var mycket nöjda. Citygross har andra alternativ också men det blev prinsess för oss eftersom det var billigast och vi skulle ha så himla mycket. 

    För 5 tårtor (räckte gott och väl! Vi hade ändå över, helt galet) betalde jag 1265 kronor vid hämtning. Och sen några hundra för dekorationerna såklart! 

    Puss, lycka till alla bröllopsplanerande brudar och brudgummar

  • Äldre 17 Mar 08:43
    #93

    Haha kan man inte editera sina egna inlägg? i alla fall, såg att tråden "inte" var puffad menade jag ju, men tänkte att det kanske ändå är någon som undrar och hittar hit. Kramar

Svar på tråden Har precis smakat tårta från citygross! Här är priser och tips!