• Emblas Mamma
    Äldre 30 Mar 21:25
    205740 visningar
    93 svar
    93
    205740

    Har precis smakat tårta från citygross! Här är priser och tips!

    Många har undrat om city gross tårtor!
    Vi valde att gå dit och prata med dom och få ett pris, och ett smakprov!
    Vi fick hem 4 smakprov GRATIS på moussetårtor med smakerna: Jordgubb, Hallon, Choklad och Björnbär!

    Pris för moussetårta är 25kr / bit. För oss skulle det bli 1750 kr för 70 personer!

    Vi gillade smaen jättemycket, men vi ska nog köra på vita prinsesstårtor istället (från citygross) som kostar 15kr/biten och landar på 1050 kr för våra 70 personer.
    Vi kommer dekorera med chokladpraliner runt om och hallon ovanpå!

    Anledningen är att jag och sambon inte är jätteglad i mousse, vi föredrar lite mer kaka och lite mindre kladd :) JAg blir så lätt illamående annars!
    Men jag måste verligen rekommendera det annars! Tårtorna var SUPERgoda :) Jag gillade hallon och jordgubbe mest.

    By the way så är det gratis att hyra deras tårtställningar :)


  • Svar på tråden Har precis smakat tårta från citygross! Här är priser och tips!
  • Tinzi
    Äldre 6 Aug 19:40
    #71

    Har precis ätit vår första City Gross Tårta (sonens kalas) och vi tyckte den var god MEN på tok för mkt grädde tyvärr.

    Dock gillar vi priserna och skall nu se om de kan göra m. blåbärssylt istället samt minska på grädden :)

  • drömme­r
    Äldre 7 Aug 10:02
    #72

    Jag har pratat med City Gross i kalmar och de hade vita prinsesstårtor för 166kr / tårta för 12-14 pers och 139kr/tårta för 10-12 pers. Det blir ca 12-14kr/bit. Sedan kunde man lägga till 30kr för varje tårta om man ville ha dekorationer och det skulle man prata med dom på plats så man kunde få tårtan precis som man ville. De hade ställning att hyra för 200kr/dygn.

    Bröllopstårta kostade 35kr/bit, gissar det var moussetårtan då?

  • AnnaJa­cob
    Äldre 7 Aug 10:47
    #73

    Jag har precis ringt citygross i Malmö, och ska dit på tisdag och prata om bröllopstårta! =) Det känns ju verkligen att man kan spara en hel del på att köpa tårta där. Så det ska bli spännande!
    Jag håller nu på att skriva ut lite bilder på hur jag vill att tårtan ska se ut! Hoppas de kan baka så!

  • STÅL
    Äldre 10 Aug 23:18
    #74
    Emblas Mamma skrev 2011-03-30 21:25:09 följande:
    Många har undrat om city gross tårtor!
    Vi valde att gå dit och prata med dom och få ett pris, och ett smakprov!
    Vi fick hem 4 smakprov GRATIS på moussetårtor med smakerna: Jordgubb, Hallon, Choklad och Björnbär!

    Pris för moussetårta är 25kr / bit. För oss skulle det bli 1750 kr för 70 personer!

    Vi gillade smaen jättemycket, men vi ska nog köra på vita prinsesstårtor istället (från citygross) som kostar 15kr/biten och landar på 1050 kr för våra 70 personer.
    Vi kommer dekorera med chokladpraliner runt om och hallon ovanpå!

    Anledningen är att jag och sambon inte är jätteglad i mousse, vi föredrar lite mer kaka och lite mindre kladd :) JAg blir så lätt illamående annars!
    Men jag måste verligen rekommendera det annars! Tårtorna var SUPERgoda :) Jag gillade hallon och jordgubbe mest.

    By the way så är det gratis att hyra deras tårtställningar :)
    Ett jättebra tips! Man tackar!
  • Äldre 23 Sep 08:06
    #76
    Marias Söta Saker skrev 2011-09-22 22:57:05 följande:
    Jag tänker att de nog knappast står och bakar bröllopstårtor på citygross.... Jag tänker köpe-bottnar, färdig sylt, pulver-mousse och frysta bär. Men jag kan ha fel...

    Jag säger efterlys en hobby-bakerska istället!! Vi är så många som har bakning och tårtdekorering som vår största passion och mer än gärna gör er bröllopstårta :)
    Jag kan säga att precis så är det, i alla fall på city gross i kungens kurva. Har en kompis som jobbade där under våran praktik men hon slutade för att nästan allt var inköpt, så hon lärde sig inget. :( Det behöver ju dock inte betyda att tårtan inte är god men man kanske blir lite mer petig när man brukar hålla på med sånt själv? Jag själv slopade helt många ställen för att de hade just köpebottnar... Så priset ligger nog i att det enda som kostar är "råvarora" och montering.
  • Emblas Mamma
    Äldre 23 Sep 09:31
    #76
    Cakemaker skrev 2011-09-23 08:06:58 följande:
    Jag kan säga att precis så är det, i alla fall på city gross i kungens kurva. Har en kompis som jobbade där under våran praktik men hon slutade för att nästan allt var inköpt, så hon lärde sig inget. :( Det behöver ju dock inte betyda att tårtan inte är god men man kanske blir lite mer petig när man brukar hålla på med sånt själv? Jag själv slopade helt många ställen för att de hade just köpebottnar... Så priset ligger nog i att det enda som kostar är "råvarora" och montering.
    där jag beställde var det absolut inte så!
    Jag känner bra mycket skillnad på färdiga tårtor och riktigt bakade.
    Visst är det olika överallt - det har vi ju märkt i detta forummet. Men våra tårtor var fantastiskt goda och mycket välgjorda när vi fick dom!
  • Emblas Mamma
    Äldre 23 Sep 09:33
    #77
    Emblas Mamma skrev 2011-09-23 09:31:32 följande:
    där jag beställde var det absolut inte så!
    Jag känner bra mycket skillnad på färdiga tårtor och riktigt bakade.
    Visst är det olika överallt - det har vi ju märkt i detta forummet. Men våra tårtor var fantastiskt goda och mycket välgjorda när vi fick dom!
    och detta kan jag säga eftersom jag har jämfört smaker från våra finaste två konditorier och city gross princesstårta. Absolut ingen skillnad! Förutom att ett av de finaste bagerierna inte alls höll måttet och hade gjort en mycket mindre god tårta.
    Men från det ena bästa konditoriet och city gross var tårtorna helt identiska! Gick inte att varken se eller känna skillnad.
  • Äldre 23 Sep 11:00
    #78
    Emblas Mamma skrev 2011-09-23 09:33:27 följande:
    och detta kan jag säga eftersom jag har jämfört smaker från våra finaste två konditorier och city gross princesstårta. Absolut ingen skillnad! Förutom att ett av de finaste bagerierna inte alls höll måttet och hade gjort en mycket mindre god tårta.
    Men från det ena bästa konditoriet och city gross var tårtorna helt identiska! Gick inte att varken se eller känna skillnad.
    Va bra att ni har ett sånt bra city gross då! :) Kan ju som sagt bara tala för de ställen jag hört om...=/ Men om ni kan få så goda och välgjorda tårtor till ett sånt superpris kan jag bara gratulera! :)
  • Emblas Mamma
    Äldre 23 Sep 21:38
    #79
    Cakemaker skrev 2011-09-23 11:00:21 följande:
    Va bra att ni har ett sånt bra city gross då! :) Kan ju som sagt bara tala för de ställen jag hört om...=/ Men om ni kan få så goda och välgjorda tårtor till ett sånt superpris kan jag bara gratulera! :)
    förstår inte varför det är olika. Men jag har hört dåliga rykten om andra city gross,
    men dock inte det jag åkte till. så vi hade kanske tur..
    Ja, vi fick fantastiskt god tårta likadan som konditoriets jättebilligt. är väldigt glad vöer det då tårtan ärndå är en liten del av bröllopet :)
    Jag vet att tårtan inte betyder allt för många brudpar, för flera så betyder den ingenting. Därför är det bra att tipsa om de billiga kedjorna också :)
  • Äldre 24 Sep 12:46
    #80
    Emblas Mamma skrev 2011-09-23 21:38:49 följande:
    förstår inte varför det är olika. Men jag har hört dåliga rykten om andra city gross,
    men dock inte det jag åkte till. så vi hade kanske tur..
    Ja, vi fick fantastiskt god tårta likadan som konditoriets jättebilligt. är väldigt glad vöer det då tårtan ärndå är en liten del av bröllopet :)
    Jag vet att tårtan inte betyder allt för många brudpar, för flera så betyder den ingenting. Därför är det bra att tipsa om de billiga kedjorna också :)
    Nej det är konstigt. Tycker att stora kedjor borde arbeta på samma sätt =/ Men det är ju jättebra att ni fick tårta till bra pris! :) Eftersom jag är konditor själv så har jag rätt höga krav på våran tårta :p Hade tänkt göra den själv men tog mitt förnuft tillfånga och ändrade mig. Så mycket annat som ska göras och blir tårtan inte bra så kommer jag tänka på det hela dagen, inte värt! Så jag har lämnat över ansvaret till mor min att hitta nån som kan möta mina krav, haha!
Svar på tråden Har precis smakat tårta från citygross! Här är priser och tips!