• Sammet
    Äldre 19 Mar 16:31
    25420 visningar
    89 svar
    89
    25420

    Bilder på Smink

    Kanske har ni samma dilemma som jag med smink? 
    I sån fall vore kul ifall vi skapade en bildbank här med olika tips
    Lägg in din bild här 

  • Svar på tråden Bilder på Smink
  • c4trin
    Äldre 29 Apr 17:36
    #71
    Zelmah skrev 2011-04-28 19:41:42 följande:
    ja men då vet han ju förmodligen vad han pysslar med och hur färger fungerar o vad som passar olika ögonformer m.m Glad

    tänkte först att du skulle göra det själv men om han e makeupartist så borde han ju med ta skuggeffetker o sådant i beaktning o vad som passar just dig bäst :)

    Ja, glasögon tar ju verkligen bort uppmärksamheten från maken,, ska du ha dem på bröllopet eller kör du med linser ibland? Själv har jag precis fått glajjer men ser hyfsat utan dem så jag klarar mig utan att ha på dem om jag inte måste se ordentligt som när man kollar film, kör osv.. så de får stanna hemma på bröllopet. Jag gillar ju inte att ha på mig dem heller, de är lite ivägen liksom men det är väl en vanesak antar jag... o  eftersom jag ändå ser någorlunda utan så blir de lätt att jag skiter i dem o sen så blir jag irriterad när jag hamnar i situationer då jag inte ser tillräckligt bra...hehe... Men lite OT blev det där...

    ska du ha glasögonen på så kan du ju dra på extra med ögon maken iaf :) själv lägger jag krutet på röda läppar. I love!
    Nej linser funkar inte riktigt med mina känsliga ögon. Har dock inte testat olika sorter o så, men kommer inte ge mig på det på bröllopsdagen.
    Har glassögon varje dag, utan dem ser jag VÄLDIGT dåligt och kan knappt urskilja ansikten osv. Så de får vacker bli på =) Kommer dock ha ganska diskreta glasögon på bröllopet =)
  • Gwenni­e
    Äldre 29 Apr 19:06
    #72

    Mina tre inspirationsbilder so far. Lär bli många fler innan jag bestämt mig... Ska ut och makeupshoppa lite i helgen och se vad jag kan hitta för vackert :)



     

  • MrsT20­11
    Äldre 29 Apr 19:51
    #73
    Zelmah skrev 2011-04-03 17:36:59 följande:
    går lite mot den traditionella brudmakeupen och kör old hollywood-style med röda läppar och eyeliner. Jag bär ofta rött läppstift så det skulle kännas konstigt att plötsligt dra till med brunt/rosa/aprikos bara för att det ska vara så..
    inspiration:

     



    Zelmah, när jag såg dina bilder kom jag att tänka på den ljuvliga looken från oscar de la renta som var med i carries vogue-reportage. (Bilden längst ner till höger är hyfsat tydlig.) En röd accesoar till de röda läpparna kanske vore nåt för dig??

  • Emelie 87
    Äldre 2 May 20:03
    #74
    Emelie 87 skrev 2011-04-27 16:00:34 följande:

    Genomförbart är det nog allt.. hehe. Men skulle det bli snyggt?


    En fästis, två barn, oändligt med kärlek
    Jag gjorde en provsminkning idag med kombinationen från tisdag förra veckan, det vill säga bilden från förra tisdagen och rött läppstift. Kombinationen såg faktiskt bra ut, men det finns mer att prova på. Jag är långt ifrån att ha bestämt mig, även om det är något i ovannämnd stil som jag har tänkt mig. Det enda jag är säker på är att jag SKA ha rött läppstift. :)
    En fästis, två barn, oändligt med kärlek
  • fru Hägg
    Äldre 2 May 20:14
    #75


    här är min inspiration!
  • Hoppe
    Äldre 2 May 22:43
    #76

    Jag har också varit på min provsminkning nu och blev jättenöjd! Perfekt lyster i hyn och mjuk brun sotning på ögonen och lösfransar i lite mer naturlig tappning.

    Fick ett tips att sätta på ett mörkare läppstift på kvällen för att få lite variation på bilderna och så känns det lite mer "party" och inte lika mycket "ljuv brud" Skrattande

  • Sammet
    Äldre 3 May 17:17
    #77
    Hoppe skrev 2011-05-02 22:43:20 följande:
    Jag har också varit på min provsminkning nu och blev jättenöjd! Perfekt lyster i hyn och mjuk brun sotning på ögonen och lösfransar i lite mer naturlig tappning.

    Fick ett tips att sätta på ett mörkare läppstift på kvällen för att få lite variation på bilderna och så känns det lite mer "party" och inte lika mycket "ljuv brud" Skrattande
    vad har du för typ av lösfransar?
  • Hoppe
    Äldre 9 May 22:00
    #78
    Sammet skrev 2011-05-03 17:17:06 följande:
    vad har du för typ av lösfransar?
    Det var lösfransarna "Miss" från Make up store, kan rekommenderas! På nära håll ser man förstås att det är lösfransar, men på bild ser det helt naturligt och fint ut.
  • RiNa
    Äldre 21 Jul 22:15
    #79

    Favoritar!

  • Sammet
    Äldre 7 Aug 17:57
    #80

    härliga bilder !!

  • durras­flikka
    Äldre 7 Aug 19:35
    #81
    c4trin skrev 2011-04-27 19:46:42 följande:
    Ja, de låter bra.
    Grejen e den att de e en makeupartist som ska göra det och han är riktigt duktig. Har haft liknande sminkning innan och varit supernöjd med den. Har glasögon så mycket smink "försvinner" tyvärr då.
    Ska ta med mig ditt tips nästa gång jag pratar med honom så hoppas jag det blir superbra :)
    Tack
    Vem gjorde din sminkning och håret?
  • sandra­tobias­13
    Äldre 8 Aug 22:37
    #82


    Min inspirationsbild:)
  • Mörk Ängel
    Äldre 10 Aug 11:12
    #83
    marielleangelina skrev 2011-03-29 17:51:41 följande:
    Själv har jag inte börjat med sådana planer ännu, men jag har ett tips!

    Finns en tjej på YouTube, Michelle Phan heter hon, som lägger upp väldigt många tutorials med alla sorters sminkningar, beskriver noggrannt och det blir alltid fint tycker jag.

    Här är en film som heter Romantic Valentine Look

    " target="_blank">

    Sjukt duktig!!!!
  • Hanna0­5
    Äldre 11 Oct 22:21
    #84

    Mer bilder tack! :D

  • c4trin
    Äldre 1 Jan 19:12
    #85

    Electa i Helsingborg =)


    durrasflikka skrev 2011-08-07 19:35:29 följande:
    Vem gjorde din sminkning och håret?
  • elinma­ggan
    Äldre 2 Jan 09:26
    #86

    Titta på http://studiojsweden.blogspot.com/ där finns mkt inspiration att hämta.
    Jenny heter hon och bor i Göteborg, men vet att hon reser en del till Stockholm m.m

  • Äldre 2 Jan 09:38
    #87
    c4trin skrev 2011-04-25 16:26:03 följande:


     Kär kär kär! Har nog inte haft några direkta ideér om hur sminket ska se ut, tills jag såg denna bild. Älskar den. Blir nog att köra på samma koncept men med ljusare färger.
  • AndroS­id
    Äldre 2 Jan 11:10
    #88
    Gwennie skrev 2011-04-29 19:06:48 följande:
    Mina tre inspirationsbilder so far. Lär bli många fler innan jag bestämt mig... Ska ut och makeupshoppa lite i helgen och se vad jag kan hitta för vackert :)


     


     


    Oooh, de här gillade jag!
    Fast jag ska nog höra med makeupartisten (sambos moster) vad hon tror kommer se bra ut på mig snarare än stirra mig blind på bilder... För jag kan verkligen typ ingenting om smink, haha.
  • Imke19­77
    Äldre 2 Jan 11:35
    #89


    Nått i stil med detta ungefär. Färgtema lila och vitt så jag vill gärna ha lite lila i sminkningen. Men eftersom jag inte sminkar mig värst hårt i vardagen vill jag att det ska vara en mjuk och lätt makeup på bröllopet
Svar på tråden Bilder på Smink