• MeahJ
    Äldre 14 Mar 14:14
    171945 visningar
    1738 svar
    1738
    171945

    Brud 2013

    Jag kommer att gifta mig 2013.

    Jag vet att jag är VÄLDIGT tidigt ute med planering, men jag känner att man kan nog aldrig vara för tidigt ute.
    Om inte annat så får man massor av inspiration, tips och ideér här :)

    Någon annan som också gifter sig 2013 och vill följa denna tråd?

  • Svar på tråden Brud 2013
  • CoG
    Äldre 21 Apr 14:38

    Teknikmagasinet har helium bland annat.
    Finns säkert på ler ställen också!


    Pagnie skrev 2013-04-21 12:41:26 följande:
    åh jag vill också ha ballonger. men vart får man tag i helium?

    Bröllopsresan bestämd.

    okinawa 6 dagar
    på landet runt tokyo 4 dagar
    tokyo 3 dagar

    Spa-hotell i okinawa.



  • FruHas­sel
    Äldre 21 Apr 15:18
    Tilda93 skrev 2013-04-21 12:21:46 följande:
    Fruhassel : åh tack för att du nämnde Metallica låten! Spelade den på orgel för min m2b och vi har nu valt att ha den som in marsch :) Ska nu bara hitta en till utmarsch :)
    Tror att vi kanske kör Brandi Carlile - the Story på cd när vi går ut, det är en underbar låt med gött riv i ... 
     Kul att ni kör Nothing else matters, den är gudomlig!!
    Pagnie skrev 2013-04-21 12:41:26 följande:
    åh jag vill också ha ballonger. men vart får man tag i helium?

    Bröllopsresan bestämd.

    okinawa 6 dagar
    på landet runt tokyo 4 dagar
    tokyo 3 dagar

    Spa-hotell i okinawa.

     


     
    Ååååå vilken härlig resa, vi åker en vecka till Kreta, till detta stället. Jag vågar inte flyga så länge och sen kan vi inte vara iväg mer än en vecka iom att vi har två små barn varav ett med grav cp så det blir tufft för mormor och morfar att passa mer än så.
    Atlantica Kalliston Resort & Spa - Bild 2Atlantica Kalliston Resort & Spa - Bild 5
  • FruHas­sel
    Äldre 21 Apr 15:19

    en till bild på området ... 
    Atlantica Kalliston Resort & Spa - Bild 12

  • marsma­t
    Äldre 21 Apr 16:18

    Här finns lite olika grejer med extra stora ballonger. Tycker det blir kul men det beror självklart på lokalen. Och kanske mindre jobb att blåsa upp färre?




  • Äldre 21 Apr 19:42
    FruHassel skrev 2013-04-21 15:18:40 följande:
    Ååååå vilken härlig resa, vi åker en vecka till Kreta, till detta stället. Jag vågar inte flyga så länge och sen kan vi inte vara iväg mer än en vecka iom att vi har två små barn varav ett med grav cp så det blir tufft för mormor och morfar att passa mer än så.
    ja jag tycker inte heller om att flyga men vad gör man inte för att få se världen. jag tror det kommer gå bra ändå. :D

    Ser jättemysigt ut det med. Helt underbart. vi har ju bara hundarna som svärföräldrarna tar hand om så det går ju bra för oss att var aborta
  • CoG
    Äldre 21 Apr 20:42

    Ser ju läckert ut med stora!
    Ska fundera på saken :)


    marsmat skrev 2013-04-21 16:18:42 följande:
    Här finns lite olika grejer med extra stora ballonger. Tycker det blir kul men det beror självklart på lokalen. Och kanske mindre jobb att blåsa upp färre?




  • Äldre 21 Apr 21:50
    FruHassel skrev 2013-04-21 15:18:40 följande:
    Tror att vi kanske kör Brandi Carlile - the Story på cd när vi går ut, det är en underbar låt med gött riv i ... 
     Kul att ni kör Nothing else matters, den är gudomlig!!
    Ja den var verkligen härlig!! Vi kan tyvärr inte köra CD utan det blir endast på orgel och låtarna under vigseln är med sångare :)

    Ja den är otroligt fin!! jag och sambon älskar den :)
  • FruHas­sel
    Äldre 30 Apr 14:34

    Är det någon mer här som är rädd att det inte blir någon möhippa?! Bestman har hört av sig till mig flera gånger och påbörjade planeringen tidigt. Jag vet att min tärna inte känner någon av mina andra vänner och släktingar och hon har inte bett om gästlista, hon kan inte ha fått den av min sambo eftersom han inte har koll på de sakerna alls ... :(

  • confuz­ed86
    Äldre 30 Apr 16:41

    Hänger på.. Gifter mig 17 aug. Har ett budgetbröllop med 85 gäster bjudna. Möhippa vet jag att det blir iaf. Kan du inte fråga henne ang om hon behöver nr till de som du vill ha med på möhippan? Det hade jag gjort om jag fortf inte vetat om det ( om hon inte fixat det via någon annan vill säga)

  • Äldre 30 Apr 16:49
    FruHassel skrev 2013-04-30 14:34:26 följande:
    Är det någon mer här som är rädd att det inte blir någon möhippa?! Bestman har hört av sig till mig flera gånger och påbörjade planeringen tidigt. Jag vet att min tärna inte känner någon av mina andra vänner och släktingar och hon har inte bett om gästlista, hon kan inte ha fått den av min sambo eftersom han inte har koll på de sakerna alls ... :(
    inte alls faktiskt. min tärna sa redan på vår förlovningsfest att hon såg fram emot att planera den då hon vet att jag hatar att inte ha kontroll. så jag fick ge henne namn och nummer på alla jag ville ha med och nu vet jag att dom planerar för fullt för syrran försa sig lite om att min tärna startade en gemensam tråd för alla på FB och där diskuterar dom.
  • Äldre 30 Apr 16:50
    FruHassel skrev 2013-04-30 14:34:26 följande:
    Är det någon mer här som är rädd att det inte blir någon möhippa?! Bestman har hört av sig till mig flera gånger och påbörjade planeringen tidigt. Jag vet att min tärna inte känner någon av mina andra vänner och släktingar och hon har inte bett om gästlista, hon kan inte ha fått den av min sambo eftersom han inte har koll på de sakerna alls ... :(
    håller dock med föregående talare. fråga henne om hon behöver gästlista och fråga om hon tänkt på något. för hon kanske inte alls har tänkt på det. jag har lärt mig att människor är inte tankeläsare tyvärr.
  • confuz­ed86
    Äldre 30 Apr 17:11

    Ja precis. Har hon inte hört något från dig så kanske hon tror att du ej vill ha någon möhippa. Man vet ju aldrog

  • CoG
    Äldre 30 Apr 19:05

    Tänk om hon inte vet att du förväntar dig en möhippa?
    Alla gör inte det....


    FruHassel skrev 2013-04-30 14:34:26 följande:
    Är det någon mer här som är rädd att det inte blir någon möhippa?! Bestman har hört av sig till mig flera gånger och påbörjade planeringen tidigt. Jag vet att min tärna inte känner någon av mina andra vänner och släktingar och hon har inte bett om gästlista, hon kan inte ha fått den av min sambo eftersom han inte har koll på de sakerna alls ... :(
  • FruHas­sel
    Äldre 2 May 10:13

    Jo hon vet att jag vill ha en möhippa, vi har kikat på bilder och pratat liet om det förut ... äsch detta har säkert med min panik över att inte ha kontroll som spökar .... 

  • CoG
    Äldre 2 May 18:25

    och hon vet att det är hennes ansvar att ordna den?


    FruHassel skrev 2013-05-02 10:13:59 följande:
    Jo hon vet att jag vill ha en möhippa, vi har kikat på bilder och pratat liet om det förut ... äsch detta har säkert med min panik över att inte ha kontroll som spökar ....
  • FruHas­sel
    Äldre 6 May 09:35
    CoG skrev 2013-05-02 18:25:54 följande:
    och hon vet att det är hennes ansvar att ordna den?
    Hmm får be sambon kolla lite med henne när hon kommer på torsdag!!
  • CoG
    Äldre 6 May 10:48
    FruHassel skrev 2013-05-06 09:35:52 följande:
    Hmm får be sambon kolla lite med henne när hon kommer på torsdag!!
    ja, lika bra att ta det säkra före det osäkra