• MeahJ

    Brud 2013

    Jag kommer att gifta mig 2013.

    Jag vet att jag är VÄLDIGT tidigt ute med planering, men jag känner att man kan nog aldrig vara för tidigt ute.
    Om inte annat så får man massor av inspiration, tips och ideér här :)

    Någon annan som också gifter sig 2013 och vill följa denna tråd?

  • Svar på tråden Brud 2013
  • millanfs

    Hej! vilken tid har ni bokat kyrkan? har lite ångest nu för hur jag ska hinna med hår, smink och fotografering innan bröllopet, ville hålla på så länge som möligt med den stora dagen..

  • Pagnie
    millanfs skrev 2012-10-04 21:31:01 följande:
    Hej! vilken tid har ni bokat kyrkan? har lite ångest nu för hur jag ska hinna med hår, smink och fotografering innan bröllopet, ville hålla på så länge som möligt med den stora dagen..
    vi har bokat den till kl 16 med min sambos argument att iranier vill förbereda sig läääänge. Haha
  • Tilda93
    millanfs skrev 2012-10-04 21:31:01 följande:
    Hej! vilken tid har ni bokat kyrkan? har lite ångest nu för hur jag ska hinna med hår, smink och fotografering innan bröllopet, ville hålla på så länge som möligt med den stora dagen..
    Vi funderar på kl 16 :), vi ska möta prästen i januari :)
  • Sjörå

    Igår var jag vigselvittna på kommunen där jag jobbar. Jag blev verkligen jätterörd och fällde en tår eller två. Och så kändes vårt bröllop som lite närmare.


     


    Vi funderar på att läga vigsel någon gång mellan 15 och 16. Antagligen det senare eftersom vi inte vill ha en massa dötid fram till middagen.

  • CoG
    millanfs skrev 2012-10-04 21:31:01 följande:
    Hej! vilken tid har ni bokat kyrkan? har lite ångest nu för hur jag ska hinna med hår, smink och fotografering innan bröllopet, ville hålla på så länge som möligt med den stora dagen..
    Vi bokade först 14:00.
    Det är många barn på gästlistan och rätt små.
    Vi vill att föräldrarna ska hinna äta och få tårta innan det är dags att läga isäng de små liven.

    Men jag började känna att det kan bli stressigt, speicellt som det är en timme bort från stan där vi ska fotas och allt.
    Vill inte stressa i onödan på den stora dagen!
    Vi bokade om till kl 15 ist.
  • Augusti13

    I vår kyrka kunde man välja mellan kl 13, 15 eller 17. Vi valde 15 då 13 blir alldeles för tidigt, och 17 känns för sent. Men om kl 16 vore ett alternativ tror jag nog vi hade valt det :)

  • Millisch

    Vi gifter oss kl 16 och väljer att ha fotograferingen efteråt. Vi vill helt enkelt se varandra för första gången i kyrkan.
    Men kommer att ha aktiviteter för gästerna under tiden vi fotas oss och siktar på att ha middag ca 18:30. 
    Får se om vi hinner fotograferingen på ca 1 1/2 h =) 

  • sanzan

    Vad har ni hittat på till gästerna under tiden? Vi gifter oss också klockan 16 och vill helst inte ses innan, men har inte kommit på något bra för gästerna