• MeahJ

    Brud 2013

    Jag kommer att gifta mig 2013.

    Jag vet att jag är VÄLDIGT tidigt ute med planering, men jag känner att man kan nog aldrig vara för tidigt ute.
    Om inte annat så får man massor av inspiration, tips och ideér här :)

    Någon annan som också gifter sig 2013 och vill följa denna tråd?

  • Svar på tråden Brud 2013
  • morguse
    Poppee skrev 2012-09-20 12:49:33 följande:
    den e super fin!
    men var de dina egna mått eller var de strl du beställde? typ strl 38 eller dina egna mått
    Jag mätte mig själv sen valde jag en storlek på ungefär....tog en storlek mindre i o med jag planerar o gå ner ung 10 kg tills bröllopet...har redan gått ner 10kg. Tyvärr e den lite för lång så får väl gå till en skräddare/sömmerska med den men för det priset gör det inget.
  • Poppee

    jag har ca 5,5 kg kvar till vikten ja vill ha på min bröllopsdag men då har jag också gått ner 23 kg ;P

  • CoG

    Jag provade också en klänning för 8000 innan den kom ut på rea, vad den kostade sedan vet jag inte.
    På bild var den inte så mkt att häpna över men jisses så fint den satt på!
    Det var också en sån som satt åt lite ner över höfterna.

    Nu blev det en annan som kostade betydligt mindre men som duger även om den inte var supermaffig som den första jag provade.
    Plånboken fick styra lite.

    Och visst är det väl just det där man längtar efter när det kommer till klänningen, att få se reaktionen hos sin blivande man då man har fixat håret, sminket och fått på sig en sån klänning man aldrig har på sig annars.

    En klänning kring 4000 tycker jag är ett kap!
    Om man kollar runt på tex blocket och andra sidor sälja många klänningar för betydligt mer och då har dom kostat över 10-12 000 nya.


    ThereseV skrev 2012-09-20 11:57:28 följande:
    Det blev en Eternity Bridal D5016.
    Innan hade jag bestämt mig för att jag INTE skulle ha en klänning som satt tajt en bit ner över höfterna men det visade sig att den modellen passade min kropp väldigt bra och jag som ser mig själv som rätt rak och tråkig fick jättemycket former:P Man ska uppenbarligen inte kolla så mycket på bilderna, för jag tycker just den klännigen ser rätt tråkig ut. Lite komiskt hur man kan ha suttit och kollat på mängder med klänningar i en viss modell och sedan komma ut ur butiken med något helt annat:P

    Jo det är nog sant faktiskt. Usch vad hjärntvättad man blir egenltigen hehe.
    Just nu är jag ändå mest nöjd över att ha faktiskt ha hittat en klänning (dessutom "bara" för strax under 4000 ist för nästan 8000 som den egentligen skulle kostat) så det väger över. Jag fick dessutom göra det ihop med min m2b (det är ju ändå han och jag som ska gifta oss..) och efter att ha sett hans reaktion där så längtar jag efter att få se den på bröllopet när smink, hår och allt sånt är fixat:P
  • MsChevy

    Nån som vill tipsa om bra brudklänningsbutiker med stort sortiment? Jag har varit hos Ruts samt Ursulas i Västerås. Den ena hade kalasbra service, men litet sortiment, den andra hade stort sortiment, men gillade inte servicen. nån som kan tipsa om bra butiker i området mellan Örebro-Västerås-Eskilstuna, ja typ mälardalen. 
    Vill prova olika modeller så jag vet om jag passar i den modell jag hittat på millybridal... 

  • Pagnie

    finns det någon som vet någon bra butik i stockholm? känner att det är dags att leta klänning snart. :D