• MeahJ

    Brud 2013

    Jag kommer att gifta mig 2013.

    Jag vet att jag är VÄLDIGT tidigt ute med planering, men jag känner att man kan nog aldrig vara för tidigt ute.
    Om inte annat så får man massor av inspiration, tips och ideér här :)

    Någon annan som också gifter sig 2013 och vill följa denna tråd?

  • Svar på tråden Brud 2013
  • sirifredde

    ´Jag oc´h min m2b gifter oss i maj 2013. Vi ska viga oss borlgerligt i Göteborg och bara ha 2 vittnen närvarande. dagen/dagarna efter åker vi på en bröllopsresa till Grekland... I augusti det året kommer vi ha en liten sammankomst med de närmaste och bjuda på smörgårtårta kaffe the och kanske lite vin :) Jag skulle gärna vilja ha Rosor i min bukett..

  • julle79

    1:an klart finast


    FruHassel skrev 2012-09-11 17:07:57 följande:
    Det är verkligen super svårt med klänningar och storlek ... Jag har 10 kg till som jag kämpar med och har börjat kolla på klänning. Har provat 4 olika klänningar till idag ...


  • ThereseV

    Jag kollade,helt oplanerat,  på brudklänning för första gången för någon dag sedan och första klänningen jag testade kändes hur bra som helst. Ska åka ner och betala och hämta den idag. :D Ska det gå så lätt? 
    Känns skönt att ha det avklarat men trist att inte springa runt och testa klänningar med tärnorna.. 

  • CoG

    Vad blev det för klänning då?

    Och det där med att leta klänning med tärnorna, är inte det ngt typsikt folk mest gör på film?


    ThereseV skrev 2012-09-20 10:55:18 följande:
    Jag kollade,helt oplanerat, på brudklänning för första gången för någon dag sedan och första klänningen jag testade kändes hur bra som helst. Ska åka ner och betala och hämta den idag. :D Ska det gå så lätt?
    Känns skönt att ha det avklarat men trist att inte springa runt och testa klänningar med tärnorna..
  • ThereseV
    CoG skrev 2012-09-20 11:34:35 följande:
    Vad blev det för klänning då?

    Och det där med att leta klänning med tärnorna, är inte det ngt typsikt folk mest gör på film?
    Det blev en Eternity Bridal D5016. 
    Innan hade jag bestämt mig för att jag INTE skulle ha en klänning som satt tajt en bit ner över höfterna men det visade sig att den modellen passade min kropp väldigt bra och jag som ser mig själv som rätt rak och tråkig fick jättemycket former:P Man ska uppenbarligen inte kolla så mycket på bilderna, för jag tycker just den klännigen ser rätt tråkig ut. Lite komiskt hur man kan ha suttit och kollat på mängder med klänningar i en viss modell och sedan komma ut ur butiken med något helt annat:P  

    Jo det är nog sant faktiskt. Usch vad hjärntvättad man blir egenltigen hehe.
    Just nu är jag ändå mest nöjd över att ha faktiskt ha hittat en klänning (dessutom "bara" för strax under 4000 ist för nästan 8000 som den egentligen skulle kostat) så det väger över. Jag fick dessutom göra det ihop med min m2b (det är ju ändå han och jag som ska gifta oss..) och efter att ha sett hans reaktion där så längtar jag efter att få se den på bröllopet när smink, hår och allt sånt är fixat:P 
  • Poppee

    finns de någon här som typ beställt klänning ifrån jenjenhouse eller något liknande?
    vet inte riktigt om man vågar beställa :/ men har hittat en klänning jag e förälskad i <3 från en annan sida

  • morguse
    Poppee skrev 2012-09-20 12:22:13 följande:
    finns de någon här som typ beställt klänning ifrån jenjenhouse eller något liknande?
    vet inte riktigt om man vågar beställa :/ men har hittat en klänning jag e förälskad i <3 från en annan sida
    jag beställde från Jenjenhouse o e så nöjd! du ser klänningen lite längre upp i denna tråden!
  • johbeh
    morguse skrev 2012-09-20 12:30:07 följande:
    jag beställde från Jenjenhouse o e så nöjd! du ser klänningen lite längre upp i denna tråden!

    Hej!


    Har du någon länk till jenjen på din klänning ?.. :).. Den är så fin!

  • Poppee
    morguse skrev 2012-09-20 12:30:07 följande:
    jag beställde från Jenjenhouse o e så nöjd! du ser klänningen lite längre upp i denna tråden!
    den e super fin!
    men var de dina egna mått eller var de strl du beställde? typ strl 38 eller dina egna mått
  • Poppee

    denna hittade jag men ska ha den i en annan färg, men e inte helt 100 än.. Men älskar den !!! :