• MeahJ

    Brud 2013

    Jag kommer att gifta mig 2013.

    Jag vet att jag är VÄLDIGT tidigt ute med planering, men jag känner att man kan nog aldrig vara för tidigt ute.
    Om inte annat så får man massor av inspiration, tips och ideér här :)

    Någon annan som också gifter sig 2013 och vill följa denna tråd?

  • Svar på tråden Brud 2013
  • Frida87
    Wirre 81 skrev 2012-05-03 16:16:25 följande:
    Jag tänker skicka ut save-the-date kort i början av 2013 (vi gifter oss i december) så folk kan spara semesterdagar och lite pengar. Vi gifter ju oss en onsdag så man behöver nästan ta ledig hela veckan.
    Funderar på om vi ska ställa till med 3-dagars nämligen. Eftersom vi gifter oss i sambons hemstad, 60 mil bort, så åker man nog upp dagen innan och som tidigast på em dagen efter.
    Tanken var väl någon aktivitet samt middag den 10:e (för att alla ska få en chans att träffas innan) sen bröllopet den 11:e och sen något brunchigt den 12:e (för att tacka och så). 
    Själva inbjudningskorten kommer nog skickas ut i slutet av augusti (3 månader innan)
    Vad intressant att ni gifter er på en onsdag. Är det någon speciell anledning?
  • queenemma
    Doofie skrev 2012-05-03 14:29:12 följande:
    Någon fler som ska skicka ut Save-the-date, eller nöjer ni er med inbjudningskort? Vi har precis beställt våra STD och skickar nog ut dem någon gång här i Maj.
    Jag har beställt gjorde i förrgår så får se när korten kommer :) Tog det billigaste fraktsättet som även tar längst tid dpå jag inte tycker det är super brottom med att få dom ;) men när dom kommit så skickas dom ut så räknar med att det blir nu i maj :)
  • queenemma

    Kommer beställa inbjudningskorten i december och ha osa i februari gifter oss 13:e april.. Ingen vet i våran familj/släkt ännu att vi ska gifta oss därav att vi vill skicka ut "spara datumet" kort rätt skapligt så dom inte planerar annat :)

  • Doofie

    Tänkte också att det skulle bli lite av en överraskning med bröllopet, men det har inte gått så bra :P haha nästan alla vet om det redan.. dock inte att datum är bestämt..
    Tänkte att man kan vänta lite längre med inbjudningarna om man har STD. Mer tid att bli klar med hemsida mm :)


  • queenemma
    Doofie skrev 2012-05-03 20:36:00 följande:
    Tänkte också att det skulle bli lite av en överraskning med bröllopet, men det har inte gått så bra :P haha nästan alla vet om det redan.. dock inte att datum är bestämt..
    Tänkte att man kan vänta lite längre med inbjudningarna om man har STD. Mer tid att bli klar med hemsida mm :)
    Det finns endast 2 personer som vet att vi ska gifta oss (bortsett från prästen och sånna kontakter som behövs då hehe) dom som vet är min ena syster och en av mina bästa vänner... Men ingen annan :) Ska bli kul att höra och se vad alla säger. Att vi vill att folk ska veta rätt snart är för att vi tänkte åka och köpa i tyskland till den dagne och vi vet att flera vill åka nu i sommar så bättre att då slå ihop och åka alla tillsamamsn :)
  • Wirre 81
    Frida87 skrev 2012-05-03 18:03:26 följande:
    Vad intressant att ni gifter er på en onsdag. Är det någon speciell anledning?
    Vi förlovade oss den 13/12-11 och tänkte att vi ska gifta oss den 11/12-13
    Och "tyvärr" är det en onsdag så jag hoppas att det kommer fungera i verkligeheten och så - med kyrka och lokal.
    Längtar tills vi åker norröver nästa gång för då ska vi spendera några timmar med att kolla kyrka och lokaler...
  • lordoz

    Jag skickade ut STD-kort nu i april, ett år innan bröllopet. Lite tidigt kanske, men ville förklara för alla nära och kära hur glad jag var/är. Dessutom har vi en del släkt och vänner som tycker om att åka på långresor, typ 3 månader i Asien eller liknande, så vi ville ge dem en hint om att de kanske kan försöka hålla sig hemma på vår dag. :)

    Jag funderar på att sno en idé som jag läst här inne, nämligen att skicka ut inbjudningarna så att de kommer den 14/2 (på alla hjärtans dag) och sedan ha OSA typ 1/3. Bröllopet ska vara den 6/4. Tror ni det blir för kort om tid? Tänkte att eftersom alla redan vet om datumet i och med STD-kortet, så kanske inte OSA-tiden vara så lång? Eller??

  • Doofie
    lordoz skrev 2012-05-04 21:15:17 följande:
    Jag skickade ut STD-kort nu i april, ett år innan bröllopet. Lite tidigt kanske, men ville förklara för alla nära och kära hur glad jag var/är. Dessutom har vi en del släkt och vänner som tycker om att åka på långresor, typ 3 månader i Asien eller liknande, så vi ville ge dem en hint om att de kanske kan försöka hålla sig hemma på vår dag. :)

    Jag funderar på att sno en idé som jag läst här inne, nämligen att skicka ut inbjudningarna så att de kommer den 14/2 (på alla hjärtans dag) och sedan ha OSA typ 1/3. Bröllopet ska vara den 6/4. Tror ni det blir för kort om tid? Tänkte att eftersom alla redan vet om datumet i och med STD-kortet, så kanske inte OSA-tiden vara så lång? Eller??
    Tror inte att osa tiden behöver vara så lång, räcker säkert med det där, kanske tom blir lättare om den är lite kortare så folk inte tänker: Jag behöver inte svara förän på lääänge och så glömmer de bor det :P men räcker en månad för planering med bordsplacering odyl?
  • queenemma

    Jag skicker ut som jag skrev tidigare std- kort denna månad eller nästa månad. Sen kommer jag skicka ut i december inbjudningskorten och sätta ett osa datum i februari vi gifter oss den 13:e april och jag känner att jag vill ha minst 2 månader innan så jag vet med bordsplacering och maten hur mycket det behövs och liknande..

  • aviman

    Min karl frågade igår när det är brukligt att skicka inbjudningskort och när jag svarade ''3 månader'' innan bröllopet så tyckte han att det var alldeles för sent, haha. Han tyckte att vi kunde skicka ut STD mycket tidigare i såna fall och dessutom göra egna STD av tårtpapper.

    Han är fin och himla rolig som kommer med såna förslag.

    Jag gjorde en våningstårta igår (första i mitt liv) och då ville han göra dekorationsfigur att sätta på tårtan.

    Detta blev resultatet:



     ...en allergivänlig katt som iofs ser väldigt ledsen ut ;)
    Men den blev ju ganska söt ändå :D 
Svar på tråden Brud 2013