• MeahJ

    Brud 2013

    Jag kommer att gifta mig 2013.

    Jag vet att jag är VÄLDIGT tidigt ute med planering, men jag känner att man kan nog aldrig vara för tidigt ute.
    Om inte annat så får man massor av inspiration, tips och ideér här :)

    Någon annan som också gifter sig 2013 och vill följa denna tråd?

  • Svar på tråden Brud 2013
  • Ekorren
    Doofie skrev 2012-03-01 17:18:34 följande:
    Haha jaa trodde också det "skulle" vara så. Men är ändå glad att sambon har starka åsikter och säger va han tycker, så blir det inte bara jag som måste engagera mig :) Bröllopet ska ju vara för båda :)
    Tror säkert det kommer lösa sig med jobb, läste inte du till sjuksköterska? Det brukar alltid finnas jobb som det!

    Jepp, sjuksköterska :) Men Jämtland/Östersund verkar tyvärr vara undantaget den stora sjuksköterskebristen... Sen tror jag ju att jag kommer få jobb, frågan är ju bara hur mycket. I värsta fall får jag rycka in som uska också, eller dra till Norge ett par månader och spara ihop till hela bröllopet på en gång :P Så det löser sig nog, det känns bara jobbigt eftersom jag inte vet.


     


    Och vi som skulle köra vinterbröllop, nu håller vi på att vela mot ett sommarbröllop istället... Jag har sagt att senast i början av juni måste vi bestämma oss. Då är det ju verkligen bokningsdags!


     

  • MsChevy
    FruSalterod skrev 2012-03-01 21:16:46 följande:
    Min sambos styvsyster bor där
    Hur kommer det sig att ni vill gifa er i alvastra klosterruin? Det är väldigt fint där
    Det kan ju vara bra att ha ska ni ha catring? dom kanske har porslin till utlånes? :) 
    Världen är liten!
    Eftersom jag är uppvuxen i trakten o vi var ofta på utflykter bl a i det området o redan när jag var liten sa jag att "här ska jag gifta mig en dag".
    Vi får kolla runt med lite cateringfirmor där nere o se vad de har att erbjuda, men det brukar bli lika dyrt att hyra porslin som att köpa...Obestämd  Just nu är det faktiskt porslinet som är vårt största gissel.
    Vilken lokal ska ni ha?
  • FruSalterod
    MsChevy skrev 2012-03-02 09:28:24 följande:
    Världen är liten!
    Eftersom jag är uppvuxen i trakten o vi var ofta på utflykter bl a i det området o redan när jag var liten sa jag att "här ska jag gifta mig en dag".
    Vi får kolla runt med lite cateringfirmor där nere o se vad de har att erbjuda, men det brukar bli lika dyrt att hyra porslin som att köpa...Obestämd  Just nu är det faktiskt porslinet som är vårt största gissel.
    Vilken lokal ska ni ha?
    ja visst är den i bland..
    Vad mysigt!! Har ni bokat präst?
    Är det sant? Kan du inte höra med dagis eller skolor? Det är ju sommarlov så dom behöver ju inte deras porslin. :)
    Vi funderar att hyra en festlokal i varamon eller så har dom en fin gård i borensberg
     
  • MsChevy
    FruSalterod: vi ska ha borgerlig vigsel, men har inte hittat nån vigselförrättare än...
    Bra tips om skolorna, det hade jag inte ens tänkt på... 
  • FruSalterod
    MsChevy skrev 2012-03-02 20:17:18 följande:
    FruSalterod: vi ska ha borgerlig vigsel, men har inte hittat nån vigselförrättare än...
    Bra tips om skolorna, det hade jag inte ens tänkt på... 
    okej  
    Hoppas att ni löser det med poslinet
  • Just Me

    Vi kommer gifta oss den 23 mars 2013. Det känns lite avlägset just nu. Först så ska Pyret i magen födas till sommaren, sen kan jag börja tänka på klänning, antar jag! Men jag håller iaf på och göra Save the Date kort, och när de är gjorda så ska jag göra inbjudningskorten. Så allt är färdigt. Ska bara klara av veckans födelsedag med fika och gäster, sedan ska pyssel grejerna fram!!  

  • dellelgarin
    Just Me skrev 2012-03-05 21:58:09 följande:
    Vi kommer gifta oss den 23 mars 2013. Det känns lite avlägset just nu. Först så ska Pyret i magen födas till sommaren, sen kan jag börja tänka på klänning, antar jag! Men jag håller iaf på och göra Save the Date kort, och när de är gjorda så ska jag göra inbjudningskorten. Så allt är färdigt. Ska bara klara av veckans födelsedag med fika och gäster, sedan ska pyssel grejerna fram!!  
    Grattis till bäbis :)
    Hur långt innan tänkte du skicka save the date?
    Jag funderar på att göra det oxå för jag har en del som kommer utlandsifrån och vi bor på Gotland så typ hälften kommer från sverige och det är rätt kostsamt att resa tänker jag så man vill vara ute i god tid lixom
  • Just Me
    dellelgarin skrev 2012-03-06 08:59:32 följande:
    Grattis till bäbis :)
    Hur långt innan tänkte du skicka save the date?
    Jag funderar på att göra det oxå för jag har en del som kommer utlandsifrån och vi bor på Gotland så typ hälften kommer från sverige och det är rätt kostsamt att resa tänker jag så man vill vara ute i god tid lixom
    Tjaaaa... Maj-Juni kanske? 
    Innan semester tiderna iaf, för under semestern så reser folk bort och så kommer de hem och så har de så mycket post och så missar det vårt lilla kuvert.... Ja du hör ju Så i slutet av Maj kanske, början av Juni

    När gifter ni er?

    Har vi någon lista i tråden där vi kan skriva in datumen? Eller man kanske kan göra en separat datum-tråd?? Kan ju vara kul och hålla lite koll på varann  
  • Just Me
    dellelgarin skrev 2012-03-06 08:59:32 följande:
    Grattis till bäbis :)
    Hur långt innan tänkte du skicka save the date?
    Jag funderar på att göra det oxå för jag har en del som kommer utlandsifrån och vi bor på Gotland så typ hälften kommer från sverige och det är rätt kostsamt att resa tänker jag så man vill vara ute i god tid lixom
    Och Tack för gratulationen Ska bli mysigt med en till liten. Men jag förstår inte hur jag ska ha tid och planera ett bröllop efter det  
  • dellelgarin
    Just Me skrev 2012-03-06 09:47:01 följande:
    Tjaaaa... Maj-Juni kanske? 
    Innan semester tiderna iaf, för under semestern så reser folk bort och så kommer de hem och så har de så mycket post och så missar det vårt lilla kuvert.... Ja du hör ju Så i slutet av Maj kanske, början av Juni

    När gifter ni er?

    Har vi någon lista i tråden där vi kan skriva in datumen? Eller man kanske kan göra en separat datum-tråd?? Kan ju vara kul och hålla lite koll på varann  
    8 Juni, har många planer men mest i huvudet ännu, fotograf är bokad men det är väl det enda som är riktigt spikat, nu letar vi vigselförättare.
    Jag hade funderat på att skicka ut save the date korten ganska precis ett år innan. Det känns så toklångt innan att planera och allt sånt redan nu men det måste man nog så man får allt på den dagen man tänkt :)
Svar på tråden Brud 2013