• MLWSWY
    Äldre 7 Mar 15:18
    89503 visningar
    477 svar
    477
    89503

    västerås-brudar 2012??

    Hej!

    Tänkte kolla om de finns några Västeråsbrudar som gifter sig 2012 som man kan prata lite med, bolla idéer och så! Såklart är västeråsbrukar 2011 och 2013 också välkomna! =)

    Själv ska jag gifta mig den 7 juli 2012

  • Svar på tråden västerås-brudar 2012??
  • Joanna Marie
    Äldre 5 Jul 16:35

    Bröllopet ägde rum för 1 vecka och två dagar sen och jag är nöjd om inte lite bedövad. 2 saker gick fel. Prästen glömde helt bort vigselschemat och gick efter första psalmen direkt in på frågorna (skulle varit 1 text och två sånger innan men vi fick ta det efter allt det) och tårtan. De hade gjort tårtan fel, glömt en botten så den var för mjuk att skära i samt att tårtfiguren kom inte med. Men de saker jag inte hade haft höga förväntningar på var fantastiska där ibland buketten och alla fina, roliga tal! Nu efter en vecka i Rom känns det fantastiskt och vi kom hem till papper som berätta att namnändringen var genomförd! Nu är jag fru Hellström!! :D







  • Äldre 5 Jul 21:49

    Grattis FRU Hellström!!! Jättefina var ni!! Och va roligt att er målade bild satt bakom er på middagen!

  • sandra­ochdan­iel
    Äldre 24 Jul 13:18

    Vilka jättefina bilder Fru Hellström!

  • Äldre 24 Jul 13:48

    Superfina bilder!! Så kul att se!!

  • Äldre 24 Jul 13:52

    Här är lite bilder från vår fotograf och vän Justin. Här finns fler bilder: http://justinrubin.se/
    Vi är otroligt nöjda med bilderna!  :)








  • Äldre 24 Jul 18:52

    Min namnändring tog tre veckor, fick ringa och kolla med Skatteverket 2 ggr för jag började undra vad de pysslade med.

  • Äldre 24 Jul 18:53

    Makens namnändring tog under en vecka, ska tilläggas

  • Äldre 24 Jul 21:18

    Otroligt fina bilder sofiasmamma!!! Grattis!

  • MalinH­84
    Äldre 8 Aug 12:43

    I lördags var det min tur att hippas =) Jag var ute och träffade några kompisar i fredags, och frågade då en av dem när hon skulle åka iväg på utlandssemester. 17e var hennes svar, och jag som var nästan hundra att jag skulle ha den 18e, och även nästan hundra på att hon skulle komma med eftersom hon är en väldigt god vän. Så då började jag genast ana att det skulle bli morgondagen istället, vilket jag inte inte inte ville egentligen. Min kille har varit i Indien i mer än 5 veckor, och jag skulle hämta honom på flygplatsen kl 15 på lördagen, ni kan ju bara tänka hur mycket jag längtat efter den dagen. Så jag pratade med honom och han lugnade mig, han hade pratat med min syster (en av tärnorna) innan han åkte och hon hade lovat att det inte var den dagen, att jag skulle kunna hämta honom. Och hon är jättedålig på att ljuga la han till, så då tänkte jag att det nog var safe. Inte kunde jag fatta att han var så bra på att ljuga för mig, han visste ju om det. Ändå la jag fram morgonrock vid sängen, just in case ;)

    Jag drömde faktiskt att de hade kidnappat mig, och vaknar då till av att en nyckel vrids om i vår dörr! Klarvaken - nu är det dags! Sen står 13 tjejer i mitt sovrum och tjoar och hurrar. Fick hoppa in i duschen, och då samlade jag mig lite, för jag fick faktiskt först lite panik. Men sen var dagen heeeelt fantastiskt. Vi hade champagnefrukost hemma hos mig, de klädde mig i fina kläder och en krona och slöja samt en band med texten Brud 2012-09-01. Sen åkte vi och spelade in en låt - En sån karl. Gick jättebra, och fick faktiskt roligt nog berömmet av killen där att det var den bästa han gjort. Ut på stan för lite ploj - men var verkligen lagom. Har också sagt att jag inte vill skämma ut mig så mycket, och gärna göra saker tillsammans med de andra tjejerna. Så blev att samla lite äktenskapsråd samt få ett godishalsband uppätet av killar. Sen gick vi och åt lunch i en park, satt bara i fantastiska solen och snackade och hade det mysigt. Efter det skulle vi spela in en musikvideo till min låt, och då blev det mycket skratt kan jag lova.
    Nästa grej var att åka till ett jättemysigt spa där vi bubblade, bastade och badade isvak (trodde aldrig jag skulle hoppa i, men efter några glas vin så vågade man det mesta). Tejerna fixade sen iordning mig och vi åkte till en restaurang där vi åt gott och drack gott hela kvällen.

    Slutet på kvällen blev också fantastiskt. Jag fick tillbaka min telefon och ringde då med detsamma min älskling som kom och mötte mig. Var så härligt när jag äntligen fick krama om honom och pussa på honom. Fick massa fina presenter från Indien och vi låg och pratade hela natten typ.

    Den här dagen kommer jag verkligen komma ihåg resten av mitt liv, kan inte nog tacka mina fantastiska systrar och vänner för en så härlig dag. Lite trist att den är över, nu är det bara att vänta på bröllopsdagen om lite drygt 3 veckor, nerverna börjar tränga sig på. Idag ska jag åka ner och lämna in min klänning för slutlig finputsning. Ska även få iväg lite mail osv. Vann även idag (förvisso inte första-pris, men ändå ett pris) en tävling här på BT, är ju lite kul!

  • Äldre 9 Aug 13:47

    Va roligt Malin att du fick en sån härlig dag! Nu börjar det ju verkligen närma sig för oss...


    Jag är ganska säker på att 18:e är min hippadag... Typ enda lördagen jag är ledig före bröllopet och jag gissar att ingen har sökt ledigt åt mig bara för att jag ska få en möhippa.. :-P


    Är ni klara med allt fix? Vart skulle ni vara nånstans? Jag fixade det sista med kläder igår så nu är det bara slutprovningar kvar. Har programmen kvar att skriva och väntar in de sista grejerna till dukningen som jag har beställt. Sen ska jag träffa hon som ska göra tårta och cupcakes och göra upp det sista.

  • MalinH­84
    Äldre 9 Aug 17:23

    Ja, det är verkligen inte lång tid kvar nu =) Nerverna börjar visa sig! Igår var jag och lämnade in min klänning för slutliga justeringar. Har inte provat den sen jag hämtade hem den i början av mars, så man är ju alltid lite nervös att man inte längre ska gilla den. Men oj, jag älskar den verkligen. Och nu hade jag mina fina blå skor till, fantastiskt. Längtar tills make-up, hår och övrigt är på plats, kommer nog känna mig vackrare än jag någonsin gjort förut.

    Mycket är klart men är ändå en hel del kvar.
    - Ska fixa med "servett-ringarna" som är blå tygblommor som vi syr på ett silvrigt band (bröllopet går ju i blått och silver), men dem ska jag försöka fixa på lördag (har redan satt en av mina småsystrar i arbete så hon klipper nu ut tyget och bränner kanterna så att det bara är att börja pyssla).
    - Sen ska jag fixa med "gästboken", som kommer vara små fina bitar papper samt engångskameror, tanken är att man skriver en liten hälsning på pappersbitarna som är i olika storlek beroende på hur lång text man vill ha, och sen tar ett foto. Så ska jag sen i höst pyssla med att göra själva boken. Till detta ska jag även göra små roliga "masker" så att man kan spexa till fotot lite.
    - Om jag orkar ska jag brodera in våra initialer på handdukar.
    - Så är det såklart kyrk-häftet och festhäftet som ska göras. Har fått mallar från min storasyster som jag tänkt använda mig av, så är mest bara att pluppa in all text. Vi har dock bara gjort väldigt få gäst-beskrivningar, så är lite rädd för att det kommer bli stressigt.
    - Göra klar en bräda som vi ska ha som bricka till ostbrickan.
    - Det vi har kvar är tårta, men då vi inte tycker det är så jätteviktigt så kommer vi nog bara åka till Brynolf och beställa vanliga princess-tårtor fast vita. Har en kompis som är duktig på cup-cakes, så vi ska fixa lite garnering till dem. Får nog bli nästa vecka!

    Imorgon ska vi ut till lokalen och titta en sista gång innan vi får nycklarna, så det blir att fota och mäta och gå igenom själva dukningen. Sen börjar jag med bordsplaceringen =)

    Så det är en hel del kvar och på måndag börjar vi jobba igen. Men det får bli kvällspyssel. Brukar vara duktigare på att få saker gjort när jag har mycket att göra, nu på semestern har jag mest bara lallat runt och varit ledig :p

    Spännande med möhippan, jag vill göra det igen =)

  • Äldre 19 Aug 12:46

    Precis som jag misstänkte blev jag kidnappad igår!! Hade en superhärlig dag!!! Inte varje dag man får umgås hela dagen med alla sina favorittjejer!!!

  • MTB
    Äldre 7 Sep 20:21

    Har ni något bra förslag på enfin  festlokal i Västerås där man får ta med sig egen dricka?

  • Äldre 7 Sep 23:13
    MTB skrev 2012-09-07 20:21:51 följande:
    Har ni något bra förslag på enfin festlokal i Västerås där man får ta med sig egen dricka?

    Brunnby gård


    Badelunda kyrkskola

  • Äldre 7 Sep 23:13
    Pörcy skrev 2012-07-24 21:18:45 följande:
    Otroligt fina bilder sofiasmamma!!! Grattis!
    Tack!
  • MTB
    Äldre 10 Sep 15:57
    sofiasmamma skrev 2012-09-07 23:13:18 följande:

    Brunnby gård


    Badelunda kyrkskola


    Tack så mycket =)
  • Äldre 25 Sep 22:03

    Nu är jag också gift!! Kommer bilder när vi fått dom i slutet av veckan!

Svar på tråden västerås-brudar 2012??