• MLWSWY
    Äldre 7 Mar 15:18
    89508 visningar
    477 svar
    477
    89508

    västerås-brudar 2012??

    Hej!

    Tänkte kolla om de finns några Västeråsbrudar som gifter sig 2012 som man kan prata lite med, bolla idéer och så! Såklart är västeråsbrukar 2011 och 2013 också välkomna! =)

    Själv ska jag gifta mig den 7 juli 2012

  • Svar på tråden västerås-brudar 2012??
  • MochR
    Äldre 19 Apr 22:34
    #1

    Hejsan!
    Vi planerar också att gifta oss sommaren 2012, datum bestämmer vi när vi hittat rätt lokal och kyrka :) och vi vill gärna ha alla tips man kan få eftersom ingen av oss är från Västerås från början så har vi inte någon jätte koll på allt som finns här omkring!

  • MLWSWY
    Äldre 20 Apr 11:44
    #2

    Hej! Va roligt!!

    Om ni vill kika på bilder på kyrkor gå in här och klicka runt :) www.kyrkokartan.se/058336/Tillberga_kyrka
    Så kan du välja västerås längre ner till höger så får ni se bilder på alla kyrkor. Lokal är lättast att söka när ni bestämt vart ni vill gifta er. Så ni inte väljer en lokal i ena sidan av stan och kyrkan i andra sidan ;)

  • MochR
    Äldre 20 Apr 22:48
    #3

    Tack så mycket :) Vi ska på kyrkjakt någon dag när vi båda är lediga har vi bestämt. Jag tycker de är svårare med lokaler för festen de finns så många fruktansvårt dåliga hemsidor... Men man får väl ta en runda och kolla på sådana också!

  • MLWSWY
    Äldre 21 Apr 15:46
    #4

    De finns jättedåligt med hemsidor på sånt :(

  • MochR
    Äldre 4 May 10:29
    #5

    Kyrka och lokal bokade Glad blir i Tortuna kyrka och Tortunagården är himla nöjd och det käns så skönt att  få de inbokade och ett bestämt datum att förhålla sig till! Den stora dagen blir den 14juli!

  • MochR
    Äldre 26 May 14:00
    #6

    Har ni bokat fotograf? och varifrån kommer ni beställa mat om ni har bestämt det redan? :) Vi har börjat kollat cateringfirmor och AT verkar ha fått bra betyg men jag funderar på om man kan provsmaka innan (dvs beställa bara ett par kuvert och test äta) vill ju att maten ska smaka smaskens :)

  • MLWSWY
    Äldre 26 May 21:58
    #7

    Hej!

    En kompis till mig kommer fota, hon tar

    150kr/tim 1-4 timmar
    Över 4 timmar tar hon mer men aldrig mer är 250 kronor/timmen.

    Du kan söka på Klas Klimpen Nordin på Facebook och se vad hon gjort tidigare och så kan du hälsa från mig :D

    Mat kommer vi göra själv, men AT har jag också hört bra ifrån :D
    Duu vet du hur många personer de får plats i Tortuna kyrka? Funderar på att boka den jag också, vi har ju också tortuna bygdegård nämligen :D

    //Michelle

  • MochR
    Äldre 26 May 22:10
    #8

    det ska jag göra :)

    vet inte hur många som den kyrkan tar har aldrig varit in i den bara hört en massa om att den ska vara väldigt fin. Ser inte så liten ut utifrån iaf :P Jag kommer nog att åka dit på söndag (sambon med om han hinner hem från jobbet) det är gudstjänst vid 18 så jag tänkte passa på att kika runt lite :)

  • Tårtsm­ula
    Äldre 27 May 12:15
    #9

    Vi gifter oss den 3 september i år och vi längtar vansinnigt! Vi hade svårt att hitta kyrka och lokal som var bokningsbara samma dag. Till slut fick vi tag i Badelunda kyrka och kyrkskolan alldeles intill. Det är jättefint där. Ett tips till er son inte har bokat ännu!

  • MochR
    Äldre 29 May 19:59
    #10

    Tortuna kyrka kanske max 150-200personer men det är bara en uppskattning efter dagens besök :)

Svar på tråden västerås-brudar 2012??