• Lottie350

    2011/12 brudar, visa upp era brudklänningar

    Skulle vara så roligt om vi brudar som ska gifta oss 2011/2012 visar upp våra brudklänningar här :)
    Berätta gärna när ni ska gifta er.

    Jag ska gifta mig den 23 juli.
    Här är min :)

  • Svar på tråden 2011/12 brudar, visa upp era brudklänningar
  • Amelia

    den här har jag köpt på tradera. betalade runt 800kr för den, helt ny och i super fin kvalitè. jag älskar bling bling och glitter!


  • U hjärta M
    Hanna05 skrev 2011-10-04 16:54:34 följande:
    Enligt måtten på hemsidan så har jag jätte olika mått!
    Jag har tre olika storlekar :P Inte lätt...

    jag provade flera olika lillyklänningar, alla med snörning och fick ha samma stl i alla. Rekommenderar dig att gå och prova några mest för att se hur de olika modellerna passar, så kan du beställa på nätet sen i så fall. Försäljaren jag hade sa att det är snyggast när snörningen syns lite mer än helt indragen. Tror att de viktigaste måtten är midja och bystmått, om du kan ha nått i den stilen som jag hade, för höfterna syns ju inte alls iom underkjol.


     


    www.lilly.dk.


  • chabar
    Margaux skrev 2011-10-04 17:06:19 följande:
    Tack för alla glada tillrop!! Jag är själv jättenöjd!!
    Här finns fler bilder:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-88/m4070650.htm...
    Det är en klänning från Davids Bridal.
    Den är ju helt fantastiskt!

    Men jag måsteo ckså få fråga hur i allsindar du fick tag på den? Min drömklänning är en Davids Bridal men skeppas inte till Europa. Alternativet är att åka till Irland och prova, och det kändes lite väl ambitiöst..
  • Imke1977
    chabar skrev 2011-10-04 19:20:56 följande:
    Den är ju helt fantastiskt!

    Men jag måsteo ckså få fråga hur i allsindar du fick tag på den? Min drömklänning är en Davids Bridal men skeppas inte till Europa. Alternativet är att åka till Irland och prova, och det kändes lite väl ambitiöst..
    trist :-/ Det man kan göra är väl fixa en bild på klänningen du vill ha och låta sy upp den i Kina. Men det är ju det där då som ni säger. man vet ju inte hur den ser ut på.....
  • Hanna05
    U hjärta M skrev 2011-10-04 19:00:09 följande:

    jag provade flera olika lillyklänningar, alla med snörning och fick ha samma stl i alla. Rekommenderar dig att gå och prova några mest för att se hur de olika modellerna passar, så kan du beställa på nätet sen i så fall. Försäljaren jag hade sa att det är snyggast när snörningen syns lite mer än helt indragen. Tror att de viktigaste måtten är midja och bystmått, om du kan ha nått i den stilen som jag hade, för höfterna syns ju inte alls iom underkjol.


     


    www.lilly.dk.


    Okej. Ja alltså jag tror inte någon gär uppe säljer Lilly klänningar, det är det :/
    Bor i Skellefteå.

    Jo, jag tycker också det är snyggare om snörningen blir bredare så att den inte går att dra ihop allt för mycket! Det betyder alltså att man inte ska ta en för stor storlek :)

    Såg de hade 40 % rabatt på Lilly klänningar nu
  • Imke1977

    Det är verkligen svårt när man inte kan prova. Ett tips är ju att prova en sorts modell kläningar. Ex en A-line klänning som det ser ut att vara det där. Sitter en sådan liknande modell bra på dig så passar nog den där oxå jättefint. och då kanske det funkar att beställa över nätet.

  • Hanna05

    Det står att klänningen ska kosta 3270 DKK, Vad är det i Svenska kr ??

  • Hanna05

    Vilka av dessa tycker ni är finast?







    Jag känner som ändå för den sista, men finns så många så kan inte välja!! Och alla fanns inte hemma att prova.. :/
  • sofi 88
    Hanna05 skrev 2011-10-04 21:45:36 följande:
    Det står att klänningen ska kosta 3270 DKK, Vad är det i Svenska kr ??
    www.forex.se
    kolla där, står vad dkk är i sk.
    Ang dina klänningar som du visar, jag har svårt för mönstrat så tänker något enfärgat men i slutändan är det bara du som kan bestämma och jag tycker man omöjligt kan se det från en modell på nätet. Detta förutsätter att du inte har modellmått vilket 99 % av befolkningen inte har.
  • Imke1977
    Hanna05 skrev 2011-10-04 21:45:36 följande:
    Det står att klänningen ska kosta 3270 DKK, Vad är det i Svenska kr ??
    Jag hittade din klänning på den här sajten:
    http://www.luxury-dresses.com/concent.asp?ids=474&type=4

    Dom finns på facebook oxå och verkar vara en svensk man inblandad. Flera klänningar kostade ca 2100 kr. Hör av dig och kolla denna.
    Sidan på facebook: https://www.facebook.com/profile.php?id=100000494198936#!/profile.php?id=100000494198936
Svar på tråden 2011/12 brudar, visa upp era brudklänningar