• Lottie350

    2011/12 brudar, visa upp era brudklänningar

    Skulle vara så roligt om vi brudar som ska gifta oss 2011/2012 visar upp våra brudklänningar här :)
    Berätta gärna när ni ska gifta er.

    Jag ska gifta mig den 23 juli.
    Här är min :)

  • Svar på tråden 2011/12 brudar, visa upp era brudklänningar
  • zvartaliljan
    Junibrud skrev 2011-04-21 19:21:00 följande:
    Det är en La Sposa och klänningen heter Detalle. Köpt i sthlm. kan inte du också visa din klänning också?
    Jag har inte fått hem den. Köpte den för 740kr inkl.frakt så räknar inte med att den kommer vara så fin som din...men då det redan finns 2 klänningar till här hemma o jag väntar hem 2 andra med så fick det bli en riktigt billig denna gången
    Du var underbar i den Hjärta MYCKET finare på dig än på modellen...hon hade ju inga boobs o bara benknotor...

  • Pinkgrape
    zvartaliljan skrev 2011-04-21 19:31:56 följande:
    Jag har inte fått hem den. Köpte den för 740kr inkl.frakt så räknar inte med att den kommer vara så fin som din...men då det redan finns 2 klänningar till här hemma o jag väntar hem 2 andra med så fick det bli en riktigt billig denna gången
    Du var underbar i den Hjärta MYCKET finare på dig än på modellen...hon hade ju inga boobs o bara benknotor...
    Ursäkta att jag hoppar in i er diskussion, men jag måste bara få säga att jag håller med. Klänningen ser ut att sitta mycket bättre och finare på dig Junibrud, än på modellen :)

    Sen måste jag också få säga att klänningen du beställt zvartaliljan var väldigt fint :) 740kr kan den nog vara värd, även om den inte är i riktigt topptopp kvalitet ;P
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • zvartaliljan
    Pinkgrape skrev 2011-04-21 19:36:07 följande:
    Ursäkta att jag hoppar in i er diskussion, men jag måste bara få säga att jag håller med. Klänningen ser ut att sitta mycket bättre och finare på dig Junibrud, än på modellen :)

    Sen måste jag också få säga att klänningen du beställt zvartaliljan var väldigt fint :) 740kr kan den nog vara värd, även om den inte är i riktigt topptopp kvalitet ;P
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    NU hittade jag originalet, Maggie sottero o kostar runt 10.000 här i Sverige Tyst Och de andra två klänningarna jag beställt är samma fotomodell så det är också maggie-sottero kopior. Uppenbarligen är jag då såld på Maggie sottero Synd för den lokala butiken då att de inte hade det märket...hittade ingen fin när jag var där så beställde på nätet...hade de haft någon av dessa hade jag faktiskt kunnat tänka mig köpa originalet för de har oftast bättre passform och kvalité.
  • brudflickan

    Här kommer min! Dock utan blomman... Gifter mig den 18 juni=)





     
  • Junibrud
    zvartaliljan skrev 2011-04-21 19:31:56 följande:
    Jag har inte fått hem den. Köpte den för 740kr inkl.frakt så räknar inte med att den kommer vara så fin som din...men då det redan finns 2 klänningar till här hemma o jag väntar hem 2 andra med så fick det bli en riktigt billig denna gången
    Du var underbar i den Hjärta MYCKET finare på dig än på modellen...hon hade ju inga boobs o bara benknotor...


    Vilken fin klänningen och vilket bra pris! Den är ganska lik min klänning Flört. Mycket bra val Skrattande
    Var glad jag blir o höra att den passar så bra! Tack Solig. Ja, jag är betydlig rundare än modellen och när jag provade klänningen för första gången så blev jag också överraskad över hur olika den såg ut på mig jämfört med modellen. 
    Pinkgrape skrev 2011-04-21 19:36:07 följande:
    Ursäkta att jag hoppar in i er diskussion, men jag måste bara få säga att jag håller med. Klänningen ser ut att sitta mycket bättre och finare på dig Junibrud, än på modellen :)

    Sen måste jag också få säga att klänningen du beställt zvartaliljan var väldigt fint :) 740kr kan den nog vara värd, även om den inte är i riktigt topptopp kvalitet ;P
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    Tack Pinkgrape! Dina klänningar ser fantastisk fina ut! Var har du beställt dem? Klänningen som är lite kortare är jag helt kär i! Grattis till ett mycket bra val Glad
  • Pinkgrape
    Junibrud skrev 2011-04-21 22:53:20 följande:
    Vilken fin klänningen och vilket bra pris! Den är ganska lik min klänning Flört. Mycket bra val Skrattande
    Var glad jag blir o höra att den passar så bra! Tack Solig. Ja, jag är betydlig rundare än modellen och när jag provade klänningen för första gången så blev jag också överraskad över hur olika den såg ut på mig jämfört med modellen. 
    Pinkgrape skrev 2011-04-21 19:36:07 följande:
    Ursäkta att jag hoppar in i er diskussion, men jag måste bara få säga att jag håller med. Klänningen ser ut att sitta mycket bättre och finare på dig Junibrud, än på modellen :)

    Sen måste jag också få säga att klänningen du beställt zvartaliljan var väldigt fint :) 740kr kan den nog vara värd, även om den inte är i riktigt topptopp kvalitet ;P
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    Tack Pinkgrape! Dina klänningar ser fantastisk fina ut! Var har du beställt dem? Klänningen som är lite kortare är jag helt kär i! Grattis till ett mycket bra val Glad
    Olik kanske, men samtidigt mycket bättre, tycker jag :)

    Tack :D Jag känner mig mycket nöjd över mina val måste jag säga :) Den kortare är från mylove-bridal och den andra från dhgate :)
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Wewwe6
    Sassabrassa skrev 2011-04-19 11:02:28 följande:
    Wow vilken häftig klänning.
    Hej Vilken fin klänning Solig. Vad är de för färg på din klänning? Cream eller Light champange?
    Var har du köpt denna fina klänning?
  • Wewwe6
    misscat81 skrev 2011-04-19 10:32:50 följande:

     


    Jag träffade sömmerskan igår som ska hjälpa mig att lägga upp klänningen i rätt längd. Vi stod i en timme och mätte och nålade. inte lätt! Men jag passade i alla fall på att be mamma fota mig i klänningen med en riktig kamera, inte bara mobilen. Så här ser jag ut i den, jag älskar färgen!


    Den ser lite konstig ut i nederkant eftersom den är uppnålad. Den ska egentligen tas upp mer uppifrån s a s, så spetskanten i fållen syns inte nu.


    Den är ganska löst snörd nu, så den sitter inte som den ska i ryggen... 


    De var ju denna jag mena. Lite förvirrad iblandSkrattande. Men vilken färg är de på din vackra klänning Cream eller light champange? Var har du fått tag i en sådan vacker klänning?Solig
  • misscat81
    Wewwe6 skrev 2011-04-22 01:14:07 följande:
    De var ju denna jag mena. Lite förvirrad iblandSkrattande. Men vilken färg är de på din vackra klänning Cream eller light champange? Var har du fått tag i en sådan vacker klänning?Solig
    Tack! Jag har köpt den av en tjej på tradera som sydde upp i kina. Det är en kopia på Maggie Sotteros "SaBelle", men jag valde färgen "champagne" istället. Jag tycker dock färgen är något ljusare än champagne, men det kan säkert skilja sig beroende på vart man köper den... Jag älskar den i alla fall, färgen blev precis som jag ville ha den!
  • Millisen

    ÅÅh, vilka fina klänningar ni har! Jag tror att jag ska ha den här när jag gifter mig den 15 juli 2012. Den behöver tas in och läggas upp bara. Jag har lite romantisk stil och tror nog att den ska passa. Lycka till på alla era bröllop!




Svar på tråden 2011/12 brudar, visa upp era brudklänningar