• Lottie350

    2011/12 brudar, visa upp era brudklänningar

    Skulle vara så roligt om vi brudar som ska gifta oss 2011/2012 visar upp våra brudklänningar här :)
    Berätta gärna när ni ska gifta er.

    Jag ska gifta mig den 23 juli.
    Här är min :)

  • Svar på tråden 2011/12 brudar, visa upp era brudklänningar
  • zvartaliljan
    FriPhi skrev 2011-03-28 14:16:06 följande:

    Jag är också lite skeptisk till priset, fyndade min klänning för under 2000. Vi kanske kan dela på kostnaden och använda  den båda två ;)


    tja, beror ju på storleken, men är det samma (ca.40) så är det väl ingen dum idé. När gifter du dig?
  • FriPhi
    zvartaliljan skrev 2011-03-28 14:28:15 följande:
    tja, beror ju på storleken, men är det samma (ca.40) så är det väl ingen dum idé. När gifter du dig?
    Vad synd, jag har 36. Men OM du beställer den ändå, så får du berätta om du gillar den!
  • Precious Love

    Den här kommer jag att ha på mig på min bröllopsdag! Beställde den i fredags så nu väntar jag med spänning på att se hur den kommer att se ut på mig.. :)



    Because love should be celebrated - 7 juli 2012
  • Humlan66


    Den kom idag min klänning och den stämmer v'äl ganska bra med orginalbilden. Supersnabb leverans dock är den för kort och det finns inget att ta ner, men kanske kan man sy på en volangkant nere ? samt att jag skulle velat haft mera "sving" i kjolen. Ni som är sykunniga tror ni det är möjligt att sy in en våd om man hittar rätt nyans i tyget ? Bhdelen är för stoor så det måste sys in. Men tyget känns som siden och en del paljetter sitter löst.

    Är den någon som haft hjälp av skolorna texillinje föressten ? Tänkte att det kanske va en ide

    Så denna säljare på ebay kan jag REKOEMNDERA "tummen upp"

    Klänningen är slarvigt på mig på bilden, men vad tycker ni ? Vore roligt med lite input från er andra
  • jennifaer
    zvartaliljan skrev 2011-03-28 10:39:34 följande:
    Denna väntar jag hem, fast i IVORY, inte så vit som på bilden alltså.
    Jag ska ha en frisyr inspirerad av antiken med flera band/diadem uppe på huvudeet och några inbakade flätor bakåt och många lösa svallande lockar.
    Skulle dock vilja ha en spetsbolero till denna...men hittar ingen under 1000:-.....gav liksom inte ens så mycket för klänningen...
    Jag kommer få med en spetsbolero med min klänning men jag tror inte att jag kommer vilja ha den dessutom kommer den nog vara för stor för mig. Men den är kortärmad så det är kanske inte intressant?
  • 23juli2011
    Precious Love skrev 2011-03-28 15:10:52 följande:
    Den här kommer jag att ha på mig på min bröllopsdag! Beställde den i fredags så nu väntar jag med spänning på att se hur den kommer att se ut på mig.. :)


    Because love should be celebrated - 7 juli 2012
    Vilken fin klänning ! Var köpte du den?
  • Lucky Heart
    zvartaliljan skrev 2011-03-28 10:39:34 följande:
    Denna väntar jag hem, fast i IVORY, inte så vit som på bilden alltså.
    Jag ska ha en frisyr inspirerad av antiken med flera band/diadem uppe på huvudeet och några inbakade flätor bakåt och många lösa svallande lockar.
    Skulle dock vilja ha en spetsbolero till denna...men hittar ingen under 1000:-.....gav liksom inte ens så mycket för klänningen...


    Jag har beställt en bolero härifrån:

    http://viewitem.eim.ebay.se/34-sleeve-lace-bolero-jacket-shrug-PICK-SIZE-S4X-/320619501909/item

    Beställde dock med kort är och inte 3/4 dels ärm.
  • Salat
    Humlan66 skrev 2011-03-28 14:25:11 följande:
    OJ jag va lite för snabb att skicka iväg inlägget . skulle ju visa baksidan med


    Det där är iaf min klänning ( förhoppingvis att jag trivs i den ) Och jag gifter mig 6/8 2011
    Den är på väg hem till mig då jag såg att den kom till arlanda imorse. Fasen va spännande
    Hoppas hoppas den sitter bra =)

    Vad tycker ni ?
    Fantastiskt vacker!! Wow säger jag...Solig
  • Humlan66
    Salat skrev 2011-03-28 21:30:07 följande:
    Fantastiskt vacker!! Wow säger jag...Solig
    Tack salat för du kan svarade ;) Då syntes jag då iaf hehe
  • jessica p

    Alla  verkar ha helt underbara klänningar! Men jag blir ju helt förvirrad , ni pratar om kina mm jag är ju helt ny på allt. vissa skriver att de ska komb. 2 klänningar till en , vilket jag helst också skulle vilja göra (till en billig peng)men vart vänder man sig? HJÄLP!!!!

Svar på tråden 2011/12 brudar, visa upp era brudklänningar