- Brudar i Karlstad/Värmland -
Hejsan!
Det vore roligt att prata och utbyta idéer med blivande (eller redan gifta) brudar från Karlstad.
Eller finns det kanske redan en sådan aktiv tråd?
Hejsan!
Det vore roligt att prata och utbyta idéer med blivande (eller redan gifta) brudar från Karlstad.
Eller finns det kanske redan en sådan aktiv tråd?
Hej, vi ska gifta oss i Karlstad Domkyrka den 27 augusti 2011. Kul med en tråd med andra Karlstadbrudar.
Som någon annan här i tråden är vi ute efter något bra transportmedel. Vi gifter oss alltså i Domkyrkan och sen festen på Stadshotellet. Visst skulle vi kunna promenera, men vi vill nog ta oss dit på något annat sätt.
En vit eller röd snygg bil, gärna cab eller varför inte häst och vagn. Någon som har några tips på detta?
Klänning har jag inte börjat kolla efter än. Känns ju som det är så lång tid kvar.
Däremot är Save the date-kort utskickade, inbjdningskorten snart klara har pysslat ihop egna med stooor hjälp från tjejerna på Panduro. Har möte med Stadshotellet på måndag och ska även träffa Drakes blommor för att prata blommor. Vi ska köra röda rosor hela vägen... rosor och bara rosor.
Ja vi har väl kommit ganska långt. Vi söker dock med ljus och lykta efter en kille som kan sjunga tre låtar i kyrkan. Jättesvårt att hitta duktiga killar som sjunger. Tips någon?
Vilken härlig vår och sommar vi har framför oss... massa planerande och förväntningar. Ser framemot att diskutera mer här med er andra som står inför samma spännande händelse. :)
Jag kan rekommendera världens undebaraste fotograf från Karlstad:
www.catharinagrahn.com/main.html
Ingen kommer att bli besviken!!
Sassabrassa: Stadshotellet pratade jag med idag Hon mailade mig meny och priser. Men för oss blir det för dyrt då vi vill ha väldigt mycket mat, mycket dryck och öppen bar.
Det finns en kille som heter Pär (jobbar/jobbade på tv4 Värmland) som sjunger i kör. Jag TROR att han även sjunger på bröllop, men hur pass duktig han är vet jag inte. Pär Eklund heter han.