• Äldre 16 Nov 20:01
    3773036 visningar
    21824 svar
    21824
    3773036

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Äldre 1 Mar 10:21

    kram! Det här med att skriva på telefonen är onekligen lite knöligt, ursäkta därför om jag inte kommenterar så mycket. Arb fortfarande på projekt skaffa dator/ platta el så. Inser att jag har fått vad som verkar som ett Drömjobb med vänlig omhändertagande miljö. Ovanlig känsla.. Nu ska jag passa på att plugga lite medan maken tränar. Är trött som en gnu, hade utryckning för Sjukhuskyrkam rätt sent i går kväll. Men lite kallt koffein på burk fixar det mesta! Tänker på er alla!

  • Daa
    Äldre 1 Mar 17:39

    Hej. 
    Lite snabbt: är febersvag idag med.

    Blommis: det var med hjälp av propavan och mirtazapin som jag tog mig upp till ytan. Jag fick testa några andra sömntabletter innan, en insomningstablett som hjälpte en endaste natt och sedan något som slutade på -zepam som förvisso däckade mig, men som man bara får ta några nätter i sträck. Jag klarade mig länge med en halv propavan och en halv mirtazapin och kunde släppa propavanen efter ett tag. Nu har jag återgått till en hel mirtazapin per natt och propavanen får ligga orörd i medicinskåpet tills vidare.  
    Propavanen fungerade helt okej, förutom att jag vissa kvällar fick kryp i benen. Det är visst en ganska vanlig biverkning. Vet inte varför det blev så vissa kvällar, medan det gick bra de flesta andra.

    Bra med fördjupad utredning! Hoppas verkligen att ni hittar bra svar.

    Ja, visst kan det vara rätt kul med matematik? Grattis till släppta spärrar.

  • Daa
    Äldre 1 Mar 17:40

    Solde: ett varmt och innerligt GRATTIS till det nya jobbet och uppsägningen! Jag är glad för din skull. 

  • Äldre 1 Mar 18:05

    Intressant Daa. Jag pratade m psykologen om tabletterna och han sa att jag kan ta bara en halv eller ingen alls beroende påökt hur jag mår. Det var skönt. Inatt tog jag ingen och jag sov i TIO timmar!!!!


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Äldre 3 Mar 17:26

    Men klart jag ska med på FB isåfall om det ok? Om det är ok, inboxa mig gärna hur jag hittar er.

  • Äldre 10 Mar 10:42

    September, jag har inboxat dig

  • Äldre 12 Mar 12:36

    Jaaa vad bra september-kom igen, nu tänker faktiskt jag lämna det här forumet, bara jag få med mig kompisarna.
    Jag blir så irriterad på en del saker med forumet som helhet och jag känner dessutom att det var länge sedan det var roligt i trådarna utöver de gamla kompistrådarna.
    Allt har sin tid. BT har fått lite väl mycket av min.

  • BrudSo­mmar20­06
    Äldre 12 Mar 12:37

    Med PB, nu läser jag att du finns på FB, snälla hitta mig där! Hoppas att du får hjälp nu när du fått en diagnos.

    September, stort grattis, skönt att allt gått bra. Tråkigt bara med din pappa mitt i alltihop, jag beklagar verkligen.

    Äntligen vårväder ute, hoppas att det håller i sig.

  • BrudSo­mmar20­06
    Äldre 12 Mar 12:41

    Men vad har hänt med layouten här, hjälp, allt har blivit en enda röra...

  • BrudSo­mmar20­06
    Äldre 12 Mar 13:35

    PB, tror jag hittat dig?

  • Äldre 12 Mar 14:31

    Tack Ingis och Flamman - jag är på g! Har varit lite mycket annat, men så småningom kommer jag

  • Äldre 13 Mar 09:22

    Heja, heja! Kom med nu alla trådisar. Vi har en jättefin, aktiv och "hemlig" grupp på FB. Där är det högt till tak och inga smygläsare.
    Är så glad att jag hittat dig Kjell också på FB. Uppskattar dina underfundiga inlägg
    Jag har dessutom lyckats skapa mig ett Instagramkonto, så nu ska jag hitta er alla där också

     

  • Äldre 14 Mar 04:03

    Norrskensflamman: Tack! Jag har letat efter flickgruppen på FB men hittar den inte

  • Äldre 8 Apr 13:14

    Här var det inte mycket liv... De flesta av oss finns nu i en sluten grupp på FB.
    Soldemor, Sommar, September; dags att skaffa FB och joina oss! 
    Skicka ett meddelande till mig här på BT när ni reggat er på FB.
     

  • BrudSo­mmar20­06
    Äldre 9 Apr 21:13

    Flamman, jag är ändå vän med PB på FB, hon kanske kan fiffla dit mig?

  • Äldre 30 Apr 11:13

    Hallåååååååå!

    September och solde. Nu för ni ta och komma till fb-gruppen!

    Här kan man ju knappt ens öppna tråden längre efter allt de gjort om!????

    Kom nu tjejer!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård