• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Soldemor

    Såå vackar vitsippor! Man blir jätteglad av att se dem.


     


    Och glad behöver man bli, för här är det hysch-hysch om vad kyrkorådet besämde om våra tjänster i måndags. Först efter påsk skall vi få besked. Ringde facket för att kolla om chefen ringt dem ang förhandling, och när jag presenterade mig, så suckade han. Yes, det känns ju verkligen lovande! Han skulle återkomma om en halvtimme. Verkligen härlig stämning vi har här - inte nej.


    Tack så mycket för tipset, Hvidis, men jag misstänker att jag redan sett dem, att det är de som är i pyttepygmestorlek. Men jag skall kolla när jag har möjlighet.


    Gjorde iaf fina fynd i Ullared och även i Göteborg. Var på Frölunda torg och då var även Sean Banan där. Verkligen de stora kulturkrockarnas helg - från Bibeln på stadsteatern till Sean Banan och skaka rumpa, Festligt.


    Helgen har för övrigt varit underbar, men vännerna med svans och päls åt inte något vidare när vi var borta, förutom Soldan då alltså. Hon äter med största glädje allt hon får.


    Nu har bekräftelserna till utställningen i Malmö kommit, vi är där den 15/4. Kom och heja på mina tjejer!


    Nu får jag väl jaga vidare i allt, inte bra att vara ledig för många dagar, allt har en tendens att hopa sig. Nu snart konfirmander och sedan stick-cafe. Hade helst åkt hem, för maken är och dricker öl m en gammal arbetskamrat, så det är inge som serverar mat hemma.


    Hör jag av facket med något nytt kan jag ju meddela detta om någon är intresserad.


    *sätter in mineralvatten och avslagen cola till Hvidis* Krya på dig!

  • Norrskensflamman
    passionsblomman skrev 2012-03-28 12:18:32 följande:
    Var är alla?
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    HÄR!
    Har suttit fast med en datakonsult i 2 dgr. På kvällarna rep inför konsert. Ikväll gick den av stapeln. Säger bara: Om Py Bäckman och pianisten Ann-Marie Henning spelar någonstans i närheten av er, de är ute på kyrkoturné, så GÅ OCH LYSSNA!! Helt jäkla fantastiskt. Jag höll på att börja gråta flera gånger. Pys texter är sagolika, fantastiska, som balsam för själen!!!
  • passionsblomman

    Ja Hvidis, hur mår ni?

    Soldemor, usch vad det suger energi när det är oro runt och på jobbet! Rynkar på näsan

    Flamman, ha en underbar resa! Hoppas ni får sådär strålande härligt väder som man nästan blir blind av. Fast utan att du blir blind. Tungan ute


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • lanovia 08

    Jag är här men djupt inne i sjukträsket igen. E har varit riktigt krasslig med riktigt högfeber. O den här damen hör inte till de barn som skuttar rynt när hon har fwber. Jag o A har fått en jpbbig hosta. Idag är jag även välsignad med febwr. Men proppr iig Alvedon o Ipren. Snart ska vi nog åka till akuten med A. Går ju inte att få läkartider. Han hoatar gräsligt p rosslar o allmäntillståndet är onte hwlt hundra. Får inte i honom ordentligt med mat idag.

  • passionsblomman

    Men guuuuuuud Lanovia vad fruktansvärt skitdrygt det har varit för dig nu! Nu får det väl GE sig!!! Skrikandes


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Klockarbol

    Jodu, Solde...
    Det låter som personalvård av högsta rang Skrikandes

    Jag ser mig omkring och sänder en tacksamhetens tanke till hur långt vi har kommit i "mitt" hörn hos samma arbetsgivare.
    Jag har förmånen att ha en chef och en ledning som anser att
    a) dåliga eller jobbiga besked ges aldrig till medarbetare i slutet av veckan - det görs i början av veckan för att chef och andra inblandade ska finnas på plats för att svara på ev frågor, för att följa upp hur medarbetaren /medarbetare har det. Och helt enkelt för att inte förstöra någons helg med ev onödiga grubblerier som kostar energi och hälsa!
    b) det aldrig skulle falla dom in att gå ut med att beslut har fattats men att de som berörs inte ska få besked förren efter x antal dagar/veckor. (det om något är väl ett jättebra recept för ohälsa!)

    Det finns ljus i tunneln Solde men ibland känns tunneln väldigt, väldigt lång Rynkar på näsan

    Krya på er alla sjuklingar och ni som inte är sjuka just nu kan ju få slippa att bli det!

    Själv går jag i väntans tider... F-kassan tyckte att det var fiffigare att arkivera mina läkarintyg än att skicka ett meddelande om att såväl min sjukanmälan som första läkarintyget hade förkommit...
    Dessa skickades dessutom från två olika håll så jag tror inte vi ska skylla på posten den här gången :-/

    Så drygt 6 månader efter att jag blev deltidssjukskriven så väntar jag fortfarande på första utbetalningen av sjukpeng.

    Å nu är sparkontot ohjälpligt tomt.

    En ömtänksam bror lånar ut en peng så jag kan skaffa sommardäck. Fantastiskt gulligt tycker jag Hjärta

    Men det kommer nog ändå att bli en svårroddad månad när det finns lite drygt 400 kvar på kontot nu...

    Och förunderligt nog så känns det som att vi nog kommer att klara det också. Jag har ju blåbär kvar i frysen! Och har man det, då klarar man allt

    Kram på er!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård