• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Soldemor
    ingenjörsbruden skrev 2012-01-25 14:05:55 följande:
    Precis kommit tillbaka efter långkörare på SMV, läkare, BM, dietist o diabetesläkare.....många namn.

    Läkaren gjorde ett tidigt ul o mätte graviditetslängden....flyttade tillbaka oss 2 veckor.....så idag är det v5...... så klart så lyfte logikern (jag) upp frågan om det är så att graviditeten avstannat..... fullt möjligt...... har tid där om 2 veckor.....blir att vänta o se.....jättekul....not......
    Nej, nej, nej, så får det absolut inte vara!

    *Håller om hårt och länge samt ber intensiva böner om detta till Gud!*
  • lanovia 08

    Muggles redan sista veckan... jag som tänkte vi skulle ha gjort om försöket att ses. Jag går aldeles för mkt i mitt egna o har inte koll på tidrn.

  • MSW

    Usch ingis! hoppas inte det är så! två veckor är lååååååång tid att vänta på att få veta!

  • ingenjörsbruden

    2 veckor är jättedrygt.......jag tänker positivt men har ändå det negativa i bakhuvudet......men jag är jätteöm i tuttarna (var jag inte förra graviditeten), magen molar o vil inte ha tryck på sig....ligga o sova på magen är kört sedan länge....... så det kan ju vara precis som det ska om jag har haft en riktigt sen ÄL mot perioden innan o att fasen sen mellan äl o ber.m också är lång.....förr var min cykel ca 32-35 dagar...... så ja...jag vet inte vad jag ska tro.....går på vad hjärtat o magen säger så länge.....

  • start september

    Men usch Ingis. Det kan ju vara precis som du säger med sen ÄL, hoppas så på det. 6+2 är det tidigaste jag har sett hjärtslag. Jag vet också att det svårt att se exakt längd på äldre utrustning. Håller alla tummar så länge.

  • ingenjörsbruden

    Läste ut en pocket igår...kommer inte ihåg författaren men den heter "hon som tittade in"....Intressant story men vädligt tråkigt upplägg....kändes som att det var 20-talet personer som man följde i en viss episod o fick se deras sida......  Gillar bättre Ann Rowen (tror jag) Som har skrivit om Polisen Karin Adler som löst fall ute i Göteborgsskärgård.

  • start september

    Men Heloise, vilka stolpskott. Försök bara slå bort det och tänk på ditt.

    Det är svårt med de nya syskonvagnarna att hitta beg när det är så nya.

  • start september

    Men Muggles, vad skönt att det blev ett bra besök hos mamma.

    Hur länge har ni simmat med tjejerna? Här fick ju lilla ett infekterat öga efter första, men ingen annan blev smittad så möjligen fixade inte hennes trånga tårkanaler det. Ska testa en gång till och annars får det vara tills hon är större. Hon gillade det verkligen, så det känns lite trist om det inte funkar.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård