• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Heloise

    Vilka fina fina flickor du har! Helt bedårande alla 3 psst adas riktiga namn är ett av mina favvonamn

    Ang samlarmani, ja helt klart är det psykiskt sjuka kvinnor/män ( men jag har bara sett kvinnor de få ggr jag kikat) och det är inte rätt att göra "bra" tv på dem. Jag zappade runt och fastnade framför det, däremot så blir det ju väldgt rent och fint efteråt, de får gå och träffa psykolog, ha en psykolog närvarande under utstädningen etc Inte för att det egentligen gör det så mycket bättre men det här är ju i USA. De kvinnor som jag såg igår hade inte råd att få huset utstädat eller råd med terapi, på det här sättet fick de ju båda två. Fast å andra sidan är det ju ännu värre att de "letar" upp sådana som inte "kan" säga nej. Ojoj nu gick kugghjulen igång, tack Mugglan.

    Hvidis, jag tänkte på att du köpte utifrån vilket material bröllopsdagen har, funderade ett tag på att skriva ett fint brev till Panzer om vad han betyder för mig. Men jag skippade det och sa det istället. Min man är inte av det romantiska slaget, eller det vanliga romantiska slaget.

    Igår var jag på stan för återbesök hos optikern( har skaffat nytt linsmärke) och gick förbi JOY som hade halva priset på  reapriset, slank in för att se om det fanns nått kul... Kom ut 30 min senare med 3 klänningar 2 tunikor 2 scarfs 1 kavaj och en tröja till Panzer för 1050kr sånt mina vänner gör mig lycklig för en stund

  • Heloise

    och jag menade inte tack Mugglan på ett ironiskt sätt utan jag menade tack för att du fick igång kugghjulen, de har legat i dvala läääänge nu...

  • Villemoa

    Mugglan: ååååååååhh vad fina dina flickor är!! <3 Söta som socker alla tre och fina namn har de också! Visade maken bilderna och han fick något magiskt i ögonen när han såg dem och speciellt bilden på bara Ada och Beda
    Hur var det nu, är de enäggs- eller tvåäggstvillingar? Jag tycker de liknar varandra jättemycket!

  • Heloise

    Jag var tvungen att kika igen, så söt! Jag skrev fel  adas namnär jättefint men det är bedas namn jag har med på min lista

  • Fru Bygg

    Villemoa, vi har funderat lite på olika namn, men kommer att vänta tills lilla prinsessan tittat ut innan vi bestämmer oss för ett av alternativen (eller kanske ett helt nytt alternativ).
    Vad skönt att det gått så bra att vänja M av med napparna!

  • Villemoa
    Fru Bygg skrev 2011-07-29 12:49:42 följande:
    Villemoa, vi har funderat lite på olika namn, men kommer att vänta tills lilla prinsessan tittat ut innan vi bestämmer oss för ett av alternativen (eller kanske ett helt nytt alternativ).
    Vad skönt att det gått så bra att vänja M av med napparna!
    Och snart är hon här, lilla prinsessan!
  • Fru Bygg
    Villemoa skrev 2011-07-29 12:54:57 följande:
    Och snart är hon här, lilla prinsessan!
    Ja, det är snart. Fast ibland känns det som evigheter till, särskilt de kvällar som man är helt slut och inte mår så bra. Det är ju nästan åtta veckor kvar till BF, sen vet man ju aldrig....
  • Fru sy

    Muggles: De är helt underbart söta dina tre flickor!! Och fina namn har de oxå. Roligt att få se bilder och få veta vad de heter.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård