• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Daa

    Muggles: fantastiskt fin mage! Fortfarande så fascinerande att Ada och Beda/Sven och Glen bor därinne och har varit där så pass länge. *lockar "komsi, komsi..."*
    Förstår att det är tungt att bära.

    Hvidis: betyder det att vi ska locka på Elvis också? *komsi, komsi...* Jag är också övertygad om att du är jättevacker.

    *funderar över hur det var med sparkandet, jag som hade moderkaka både i framvägg och bakvägg...*

    Flamman, håller med övriga: ja, det är du värd.

    Fru E: många varma kramar. Jag tänker på dig och er.

    Blommis: hur är det med dig?

    Lanovia: det var väldigt glest mellan besöken, ja. Skönt att du mår bättre.

    Fru Sy: härligt att allt fungerar fint och att lille E växer. Fint namn, förresten.

    Ingis: skönt att det börjar vara mer lagom nu.

    Den akuta krisen som gjorde att svärmor hamnade på sjukhus har förbättrats lite. Grundproblemet kvarstår och det kommer inte att försvinna. Det är sannolikt att svärmor kommer att hamna på ett boende när sjukhusvistelsen är över. Det är en väldigt jobbig situation för min make och hans föräldrar. För tillfället mår alla lite bättre i alla fall.
    Maken kommer att fortsätta att jobba halvtid fram till semestern. Då har han möjlighet att finnas till för sina föräldrar men samtidigt ha tid för barnen.
    Axel och Fälga har blivit fyra månader nu och är helt underbara ♥. Det har hänt någon gång när jag varit ensam med dem att mina stressnivåer slagit väldigt nära taket: när de båda är så trötta att de inte tål sig själva och bara skriker, men vägrar lugna ner sig någon annanstans än i min famn. Samtidigt.
    Nästa gång tänkte jag nog klä på dem och gå en promenad på knöliga vägar. Annars blir de förr eller senare hungriga och då brukar det bli lugnt bara de får mat.

    Se där, ja. Nu vaknade båda skrikande, men lugnade ner sig med varsin napp. Det betyder beredskap för mig.

    Kramar i massor.

  • Ninnnis

    Jag är så himla glad att det är fredag idag! Och att solen skiner. Och att jag är så lyckligt lottad och har så mycket att glädjas åt. Det är en bra dag idag, helt enkelt

  • Ninnnis

    Daa, vad jobbigt med svärmor. Skönt att hon är tillfälligt bättre i alla fall. Kram på er allihop!

    Tänk att Parvlarna har blivit fyra månader! Hjärta Jag är imponerad över hur bra du roddar allt på egen hand när maken jobbar. Heja dig! 

  • Ninnnis
    Daa skrev 2011-04-29 09:47:03 följande:
    Hej, Ninnis!
    Hej!

    Jag borde egentligen jobba ihärdigt, men vi har slagit på tv:n med det engelska kungabröllopet så jag får inte mycket gjort.
  • Ninnnis
    Leksi skrev 2011-04-28 21:08:41 följande:
    Här har A haft hög feber hela dagen, känns inte som rätt vändning efter att han varit förkyld i en vecka. Själv är jag också förkyld och hade hoppats på att få avsluta föräldraledigheten på ett roligare sätt. På måndag börjar jag jobba heltid igen! Imorgon får vi dock besök av en tjej (och hennes familj) från föräldragruppen som jag inte träffat sedan december då de flyttade till en annan ort så det ska bli jättekul!
    Stackars A som är krasslig. Tänk att du börjar jobba på måndag! Tiden går fort när man har roligt... Kul med besök, hoppas ni får trevligt.
  • Villemoa

    Fru Bygg; jag hade moderkakan i framvägg med Moa. Du kommer känna sparkarna men inte på samma sätt som om den hade varit i bakvägg. Så var det iaf för mig.

  • Villemoa

    Idag ska Ellie få sin andra omgång sprutor och det ser jag inte fram emot Hatar att se mitt barn gråta av smärta!

    Kramar till alla fina! <3

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård