• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Heloise

    Ha en underbar resa Lonovia med familj!

    Vad härligt att lilla Mary mår bra, men det skär i hjärtat andbeyond, fy f-n, jag tycker så synd om dig

    Hvidis: det närmar sig, snart är Elvis här har ni klurat på ngt namn än?

    Ninnis: hoppas du hittade några fina mini-byxor Tänk vad tiden går fort!

    Fru Sy:  otäckt med huvudvärken och höjda levervärden   Men det är väl ok för Orvar att komma nu eller hur?

    Tja här tullar det på, har förhoppningsvis en glad nyhet att vänta ifrån FK i mitten på april Vill inte jinxa det och skriva nått, än...

    Elise mår bra, jag mår bra, Panzer mår bra. Vi har inlett vårt godis/läskfria liv och konstaterar glatt att det går lysande utan. Kan säkert bero på att vi har regelbundna mattider nu, och regelbundna sovtider.

    På fredag ska vi till KS igen, hoppas att de har besked om när vi får börja Elises GH behandling!

    Det är ljuvligt ute( iaf här) solen skiner och Elise och jag tar långa promenader i solskenet( hon gillar inte solsken, svider i ögonen).
    Imorgon är det dags för vaccinering nr 2, tror jag( om det inte var idag, fasiken det måste jag kolla)
    Nu ska Panzer sussa och jag ska ta Elise, vi är uppe tills kl 24( då hon äter).

    puss på er och  jag hoppas att alla som är förkylda eller har magsjuka kryar på sig!

    Stora kramar till dig flamman

  • Norrskensflamman

    Tack för alla kramar. De behövs...
    Det som inte fick hända har hänt och jag är helt bedövad och vet inte vad jag ska göra.
    Det blir inge mer medicin eller besök, han har friskskrivit sig själv och kommer inte ha nåt mer med dem att göra.
    Säger han. Det KAN vara ännu ett sadistiskt utspel från hans sida för att straffa mig, men så säger han iaf.
    Så det är ganska kört känns det som.

  • Hvidbrud

    Flamman: Har inte ord. Kramar om. Skickar all styrka till dig nu i vad du hR framför dig oavsett vad som kommer att ske. Kram kam kram! Kom ihåg att DU är värdeful!

  • Daa

    Flamman, åh nej! Åh nej...
    Många varma kramar. Önskar dig all styrka.
    Säger som Hvidis: kom ihåg att du är värdefull!

    Vill du ha en IRL-kram så är du välkommen hem till mig.

  • Daa

    Åh, Andbeyond! *ryser också* Krya på dig, kära vän.
    Men grattis än en gång till finaste lilla Mary.

    Lanovia: nu är jag försent ute, men hoppas att ni får en underbar resa!

    Heloise: skönt att ni mår bra alla tre. Har det blivit någon förändring vid matningarna för Elise?

    Fru Sy: det är bra att de har koll på dig nu när du har höjda levervärden.

    Grattis i efterskott, Villemoa!

    Det gick bra att vaccinera småttingarna. De klarade sig från feber, men Axel verkade vara lite öm på benen. Igår var Fälga på uppföljning på neo-mottagning. Hon har vuxit bra och ligger nu på de undre kurvorna, även om man inte korrigerar hennes ålder, så hon är ikapp. I augusti blir det ny uppföljning.

    Maken är iväg på ett ärende och har tagit med sig Fälga. Jag tänkte hänga med Axel, efter en krånglig kväll (ibland blir det komplicerat: ont i magen är ingen bra kombination med amning för mina barn. Det blir gallskrik, matvägran och stress för både barn och mor (alltså stress, inte gallskrik och matvägran...), som i förväg börjar sörja den avslutade amningen. Vid nästa matning kan det vara bättre igen. Eller nästa), men han sover. Så då sitter jag här.

  • Ninnnis
    Norrskensflamman skrev 2011-03-31 08:25:34 följande:
    Tack för alla kramar. De behövs...
    Det som inte fick hända har hänt och jag är helt bedövad och vet inte vad jag ska göra.
    Det blir inge mer medicin eller besök, han har friskskrivit sig själv och kommer inte ha nåt mer med dem att göra.
    Säger han. Det KAN vara ännu ett sadistiskt utspel från hans sida för att straffa mig, men så säger han iaf.
    Så det är ganska kört känns det som.
    Men vad fan?! *inboxar istället*
  • Ninnnis

    Andbeyond, fy fasen vad ruggigt det låter! Var tvungen att googla lite och det var ingen rolig läsning... Tack och lov att det verkar läka bra och att lilla Mary mår bra i alla fall. Kram till er alla tre!

    Fru Sy, här kommer dagens obligatoriska kram

    Lanovia, ha en underbar resa!

    Heloise, det blev "I love Mum/Dad-byxor" på din inrådan. Plus ett matchande body-set av varje sort (Mum/Dad) och två tigerpyamasar. Och ett "I love Dad-set" i plysch med byxor och munkjacka som han kan ha på sig när vi åker hem från BB *längtar*

  • Villemoa

    Heloise; glada nyheter från FK säger du, hmm..nu blir jag nyfiken har funderat på vad och har ett alternativ jag tror starkt på Hur går det med Elises ätande?

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård