• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Leksi

    Hoppas lilla Ellie sover bättre idag Villemoa! Jag förstår precis hur du känner det, är så himla jobbigt när man inte kan få dem att somna, man känner sig så himla maktlös.

  • Leksi

    Grattis Soldemor till framgångarna på kattutställningen! Wohoo! {#emotions_dlg.flower} Skål
    Hur gick det för din andra katt förresten (eller är det samma?), som hade problem med kisseriet för ett tag sedan? Fungerade det med feromonerna?

    Våra katter fick sig ett välbehövligt bad i helgen, inte så uppskattat men skönt att ha gjort. Tror det var 2 år sedan sist. *skämshatten på*

  • Leksi

    Lycka till med nya dieten Ingis! Låter som något min man skulle kunna gilla...

    Underbar helg ni verkar ha haft Ninnis! Glad Och skönt med sovmorgon på måndagen sen. Grattis i efterskott på 12-års dagen! Och till halva graviditeten avklarad! Härligt! Gravid

  • Leksi

    Lanovia, jag känner precis som du. Slutkörd, trött, less, ingen lust att gå upp på morgonen. Jag lägger allt mitt hopp till att det kommer kännas bättre när våren kommer och det blir lite ljusare ute.
    Hoppas din kropp slutar uppföra sig sådär dumt och lura i dig massa saker (om det nu inte är en liten på gång förstås då är det ju heelt ok!). KRAM!

  • Leksi

    Bruttan, hatten av för dig! Förstår inte hur du orkar, hoppas hela din familj får bli friska snart!! Du måste vara en superwoman! Jag håller på att bryta ihop av all jävla vardagsblä och då har jag ändå bara ett barn att ta hand om.

  • ingenjörsbruden
    Leksi skrev 2011-02-15 08:42:39 följande:
    Vi firade alla hjärtans dag med att bråka. Rynkar på näsan Maken gick och la sig halv nio och jag satt framför tv:n och surade. Mysigt värrre... Gråter

    Gråter Va tråkigt...hoppas det är bättre idag.

  • Soldemor
    lanovia 08 skrev 2011-02-15 07:27:59 följande:
    Solde grattis till Champion!
    Tack, fast hon var fräsig och sur, hon kunde ju iofs visat sin vanliga sorglösa sida. Men paddhumör och hormoner gjorde väl sitt till! Men champ är hon nu iaf!
  • Fru E

    *vinkar till alla*

    Hinner inte alls med här nuförtiden
    Hela förra veckan var det utbildningar och möten på jobbet och kvällarna gick åt till att förbereda huset och mat för de två fester som vi ska ha. Den ena är avklarad och nästa är på lördag med ännu fler folk, roligt men tidskrävande.

    Skickar kramar till alla som vill ha!!

  • ingenjörsbruden
    Leksi skrev 2011-02-15 08:51:53 följande:
    Lycka till med nya dieten Ingis! Låter som något min man skulle kunna gilla...

    Underbar helg ni verkar ha haft Ninnis! Glad Och skönt med sovmorgon på måndagen sen. Grattis i efterskott på 12-års dagen! Och till halva graviditeten avklarad! Härligt! Gravid
    Dieten är ju så klart mumma...o när man precis väger tresiffrigt....då är det hög tid att tag i sig själv,......iallafall om man bara är 165cm lång. Maken behöver osså komma ur kolhydratträsket....han är tom värre än mig....sån gottegris.....men han springer ju varannan dag....går upp 04.15 i sticker ut o springer....*skakar på huvudet*

    Ninnis: Vilken myspyshelg o vilket firande!!! Verkligen i dubbelt firande! Hur mår du nu?
  • ingenjörsbruden
    Villemoa skrev 2011-02-14 22:30:21 följande:
    Hoppas alla fina trådisar haft en härlig Alla Hjärtans Dag!!
    Vi har haft en lite jobbig dag, Ellie grät sig helt hysteriskt till sömns, hon har bara sovit totalt 2.5 timme på hela morgonen och dagen fast hon brukar sova totalt ca 8. Hon var så övertrött stackaren och det var så hemskt att man knappt kunde trösta henne! Jag tror hon är i en utvecklingsfas, 12-veckorsfasen, och det går ju över.
    Sorry för ego, har läst men orkar inte kommentera just nu.
    Kramar till alla!
    Ja det är tur att de där faserna går över.....hoppas ni får sova mkt bättre idag! *KRAM*
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård