• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • lanovia 08
    Ninnnis skrev 2011-01-28 13:40:14 följande:
    Det finns en ny i mitt galleri nu

    Fin fina magen!

  • lanovia 08

    Appropå mage... nu är jag där igen... ni vet ju att vi bestämde oss för att börja försöka igen. Sedan bestämde vi oss för att vänta för att jag fick sådan ångest inför jobbet jag sökt och så. Tänk om jag sabbar jobbchanserna genom att bli gravid etc. Vi skulle helt enkelt vänta o se tills vi hörde något från jobbet. Nu har det gått 2v sedan ansökan skulle vara inne. De har förvarnat mig på att processen kommer ta tid så jag vet att jag inte skall ge upp hoppet helt ännu. Men jag har insett att jag vill inte vänta längre.  Jag vill vara gravid igen och få en lite skrutt till.

    Jag vill inte vänta tills jag blir äldre eller tills det blir större åldersskillnad mellan syskonen. Men tänk om jobbchanserna skiter sig? men iof får jag välja mellan jobb och barn är det lätt.

  • lanovia 08

    Ninnis jag är förresten imponerad över ditt system för att hålla koll på vekorna. Själv skrev jag inget på korten utan kommer få väldigt roligt när jag en dag skall reda ut vilken vecka jag var i på resp kort.... NOT

  • lanovia 08

    Hög tid att forsätta jobba om 45 min börjar helgen. Imorgon skall föräldrargruppen träffas och ha gemensamt 1års kalas för våra små godingar. Jag tittade på en bild från en föräldrargruppsträffa när våra små låg på rygg på en filt utan att förflytta sig. Haha detta skulle aldrig gå att få till nu. Så stora det har blivit nu det små vildningarna.

  • Ninnnis
    lanovia 08 skrev 2011-01-28 14:14:30 följande:
    Ninnis jag är förresten imponerad över ditt system för att hålla koll på vekorna. Själv skrev jag inget på korten utan kommer få väldigt roligt när jag en dag skall reda ut vilken vecka jag var i på resp kort.... NOT
    Vi har en bok där vi skriver vecka för vecka vad som händer och hur vi känner och klistrar in bilder på magen, från ultraljud etc. I början hände det ju inte så mycket men nu tänkte jag fota varje eller varannan vecka. Jag tänkte också att man nog glömmer snabbare än man tror, så det är lika bra att ha veckorna med på bilden.

    Jag tycker ni resonerar helt rätt med syskonförsök. Jobbet löser sig alltid på något sätt. Kör på!
  • Ankan80
    Ninnnis skrev 2011-01-28 13:40:14 följande:
    Det finns en ny i mitt galleri nu
    Åhh, fina bulan! *klapp klapp*
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård