• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Daa

    Kul, Fru Sy! Äntligen.


    Fru sy skrev 2010-12-07 20:50:33 följande:
    Ikväll har Orvar fått sin första handsydda body, jag första klädesplagg över huvudtaget Det blev en jättesöt liten body i storlek 50/56 i limegrönt med små fina flodhästar på. Underbart att äntligen få sy till en egen liten kommande...
  • lanovia 08

    I övrigt ville jag bara komma in och vinka lite till alla. Säga att här finns det åter igen underbart hopp om livet. Vi har fått sova gott inatt, maken var vid gott mod när han gick till jobbet. Och jag känner återigen att jag har lite ork i kroppen.
    Nu har jag en dock en trött tjej och en hund som behöver ut så jag kan itne stanna här.
    *kram*

  • Ninnnis

     


    passionsblomman skrev 2010-12-07 21:40:28 följande:
    Fast sedan tänker jag ibland på chefspsykologen på Sophiahemmet som jag var hos efter en misshandel på mitt jobb. han som sa"jag har framör mig en kvinna med ett särdeles starkt psyke och en ovanlig självinsikt och själsstyrka. Det borde vilke arbetsgivare som helst se som en tillgång"Det vettifan om någon arbetsgivare alls gjort, och jag undra om den där tjejen han pratade om verkligen är jag. men han sa så iallafall.

    Blommis, om man googlar "särdeles starkt psyke och en ovanlig självinsikt och själsstyrka" så kommer det upp en bild på dig

  • Ninnnis

     


    Daa skrev 2010-12-08 10:03:25 följande:
    *vinkvink*Jovars, tack för att du frågar. Blev så illamående kring tretiden i morse och kunde inte somna om ordentligt. När jag till sist försökte kliva upp efter några timmars av-och-till-slummer blev jag så yr att jag inte vågade. Efter lite frukost börjar det kännas mer stabilt i huvudet och magen, men jag tror knappast att det blir några utflykter idag. Parvlarna har som vanligt haft små morgonprojekt, men verkar ha somnat igen.  

    Ta det lugnt idag, vännen! Jag tror Axel & Fälga försöker kommunicera att de vill stanna inomhus och vila idag

  • Ninnnis

    Fru E & co, hur var det nu, kom vi fram till ett förslag på datum för fika? Eller pratade vi bara om det? *förvirrad*

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård