• Äldre 16 Nov 20:01
    3773162 visningar
    21824 svar
    21824
    3773162

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Äldre 16 Nov 20:07
    #1

    Underbar trådstart Blommis!!

  • Äldre 16 Nov 20:10
    #2

    Finaste blommis! Blir alldeles rörd! *kniper en tår*

  • Äldre 16 Nov 20:12
    #3

    Jösses vad ihotryckt min snölykta blev! den blir mycket snyggare ifall man klickar upp den.

  • Äldre 16 Nov 20:12
    #4

    Villemoa: vad skönt att höra att det går så bra där hemma! 3 dagars bluesen håller sig borta, eller är det en av det positiva slaget? Gulliga Moa!

  • Äldre 16 Nov 20:13
    #5

    *klickar på snölykta*

  • Äldre 16 Nov 20:15
    #6

    Är det en äkta vara hinmalagad från i fjor, månne?

  • Äldre 16 Nov 20:17
    #7

    Himmalagad ska det stå ju (hem-lagad på skånska)

  • Äldre 16 Nov 20:48
    #8

     


    Hvidbrud skrev 2010-11-16 20:17:20 följande:
    Himmalagad ska det stå ju (hem-lagad på skånska)

    Ja det är det, fast faktiskt från året innan dess tom. När vi bodde i lilla, lilla stugan och sonen och jag gjorde den "för att något skulle lysa när pappa kom hem". Vi hade ju inte så mycket som en lyktstolpe därute i skogen, så det var mööööörkt.

  • Äldre 16 Nov 20:59
    #9

    Åh vad fint skrivet, Blommis! Jag blir alldeles glad och rörd av din trådstart. Du beskriver precis hur viktiga ni är för mig

  • Äldre 16 Nov 20:59
    #10

    Jag kanske ska läsa ikapp gamla tråden innan jag börjar skriva i nya

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård