• passionsblomman

    I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

    Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

    Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

    Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

    Ros

    "Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

    Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Sonja68

    Aleta: största kramen som finns i universum till dig!


     


    Jag hade tur när min T började sexårs. Deras fröken hade tidigare jobbat i T:s dagisgrupp och visste att hon redan kunde läsa och skriva, så hon var förberedd. Har försökt ge henne stimulerande uppgifter. Konstigt nog har hon (läraren) bromsats av andra lärare på skolan när hon velat ge min T böcker som de jobbar med i 1, 2 och 3:e klass! Jag vet inte varför riktigt... Ettans läsebok var "jättetråkig" och "skitenkel" enl. min T nämligen. 


    Läraren från sexårs har förberett T:s blivande lärare i ettan på att det är två elever som ligger långt fram (inte särbegåvade, utan bara ligger steget före), så jag hoppas verkligen den läraren inte bromsar upp dem i deras utveckling... Men jag är onekligen lite orolig! Så jag förstår din oro Aleta.  Tror nog jag skulle ta ett snack med läraren. Eller... äh, jag vet inte. Vad säger ni som jobbar inom skolan, fru Sy, Villemoa? VAd är bäst?


     


     


     

  • Aleta

    Tack för kramarna, de värmer!


    Sonja, det kommer förhoppningsvis en ny skollag nästa år där det tydligt står att man ska flytta upp eleverna i de ämnen  där de ligger väldigt långt fram.
    De första skolåren kan vara helt avgörande för hur resten av studielivet blir, så vänta inte för länge om hon blir uttråkad. 
    Ja vad säger ni som jobbar med detta? 

  • Fru sy

    *Stor kram till er Aleta*

    Jag jobbar ju inom skolan, men inte i de längre åldrarna och i ett ämne som man inte har förrens lite senare. Men jag hade abolut pratat med läraren innan, hade tyckt det känts bättre att de vet om hur det ligger till...
    Vad säger du Villemoa?

  • Sonja68

    Tycker det var så märklig reaktion från lärarkollegorna när T:s lärare sökte böcker från de högre klasserna: "Vad ska vi jobba med för böcker då, när hon kommer till oss"? och "Nä, så där kan du inte göra" osv... Oroväckande.


     

  • Daa

    Fru Sy: för mig har det också gått upp och ner hela tiden, både vad gäller värk, trötthet och illamående. Vissa dagar har allt känns nästan som vanligt och andra dagar har jag bara velat krypa ihop under ett täcke och gny.

    *vinkar till semestrande lanovia*

    Igår bråkade mina fogar med mig (fast här hemma kallas det för "fälgar" sedan i förrgår ). Så nu verkar det vara på gång här också... Eller så är det olika dagsform. Vi får väl se. Idag har jag köpt en pansarkryssare till BH, så då eliminerar jag förhoppningsvis "tung byst" som orsak till ryggont på jobbet.

    Sitter vid makens dator, för min har blivit vansinnig: jag är online på MSN och kan chatta, men så fort jag försöker surfa så hävdar datorn att jag inte är ansluten till internet. Någonting har jag ställt till med och det verkar vara oåterkalleligt. Mycket störande. Tröstar mig med att vårt hem inte har svepts iväg av vattenmassor, som det kunde ha gjort om vi bott på ett annat ställe i världen.

  • lanovia 08

    Borde inte sitta här, men maken är inte hemma så han ser mig inte.
     
    Har varit startat hurtigt idag, först sprang jag o hunden sedan har vi alla varit ute på en ordentlig promenad. Nu är energin slut lagom till att börja packa.

  • lanovia 08

    *vinkar tillbaka till Daa*

    pansarkryssare till bH. Måste få le även om jag vet vad du menar.

    Jag har sådan ångest över mina bröst just nu. Hänger och slänger lealöst nere runt knäna. Hörde däremot någon som sa att de blir mindre än orginalstorlek när man slutar amma. Stämmer det ni som vet???

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans