• passionsblomman

    I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

    Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

    Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

    Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

    Ros

    "Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

    Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Ninnnis

    Fru Sy, jag är supernöjd! Vi har haft det så mysigt. Skrattat, pratat, upplevt en massa, hyrt moppe, varit på bussrundtur, solat, badat, ätit och druckit gott och njutit av att umgås bara vi två. En rakt igenom lyckad resa!

    Men det är bra mysigt att vara hemma hos killarna igen  

  • passionsblomman

    Ninnis, usch ja. man borde väl egentligen gå på just såndäringa mammografi.
    Bara det att man ska masa sig iväg. Och så tycker jag det verkar högst obekvämt också...*kniper ihop ögonen*

  • Sonja68

    Blomman:


     


    Mammografi var jag på första gången nu i våras när jag äntligen blev kallad.


    Det var inte alls så hemskt som jag trodde. I jämförelse med alternativet menar jag...


    Sedan ringde de efter ett par veckor och sa att jag måste komma tillbaka och ta nya bilder. Gissa om jag blev kall då?!   Men de skyndade sig att förklara att ena bilden på ena bröstet hade blivit helt misslyckad, att det var därför... Gissa om jag mer än gärna FLÖG dit för att ta ny bild!


     


    Klart Blompojken ska ha vovve!


    Jag har sovit flera timmar efter middagen och min hals värker och foten bultar. Det var nog klokt av mig att skippa träningen idag.


    Maken har hållit sig hyfsat lugn. Ibland måste jag kolla så han inte vuxit fast på riktigt i soffan... Han har lyckats hålla humöret i schack. Men så har han ju inte varit utsatt för nån större stress heller nu. Och magen har blivit betydligt mindre. Det är ju så besvärligt att ta sig till kylskåpet, och ännu besvärligare att frakta mat till tv-soffan Båda händerna är ju liksom upptagna, haha.


    Jag hoppas verkligen att infektionen är läkt nu, det är det absolut viktigaste nu. Rötmånad som det är.


    Imorgon vet vi.


     


     

  • Fru sy

    Sonja: Håller tummarna för mannen imorgon då.

    Blomman: jag tycker oxå blompijken skall få en hund, om nu hans mamma och pappa kan tänka sig det förstås. det är underbart med vovve, men en del pass oxå.

    Ninnis: Låter som du haft en underbar vecka, men klart det är härligt att komma hem till dina killar igen.

    Pratade precis med en kompis, hon som blivit gravid mot alla odds typ. När hon frågade hur det gick för oss kunde jag inte hålla mig... det bara ploppade ur liksom. "Jag är oxå gravid" de orden har jag inte sagt innan var riktigt skönt att prata med henne, och kul såklart.

  • Fru sy

    Otäckt blomman med knölen. Tur att det inte var något farligt.

  • Leksi

    Vilken fin trådstart Blomman! Bra initiativ! Ja vilken tur att det inte var någon farlig knöl, men det låter riktigt läbbigt det du beskriver. Hur känner du själv inför att skaffa hund? Är det något som skulle kunna vara aktuellt eller är det helt otänkbart? Vet du hur dina katter går ihop med hundar?

    Sonja, håller tummarna för att din man blir friskförklarad imorgon. Och hoppas du också mår bättre snart!

    Vad roligt att få säga de magiska orden Fru Sy! Det blir liksom mera verkligt då! Även om det är tidigt så är det ändå roligt att få prata om det stora underbara som hänt med någon man litar på och tycker om. Och ni kommer ju att få barn nästan samtidigt! Kul!

    Välkommen hem Ninnis! Härligt att se din glada snobben här igen!

  • Fru sy

     


    Leksi skrev 2010-08-17 22:21:54 följande:
    Vad roligt att få säga de magiska orden Fru Sy! Det blir liksom mera verkligt då! Även om det är tidigt så är det ändå roligt att få prata om det stora underbara som hänt med någon man litar på och tycker om. Och ni kommer ju att få barn nästan samtidigt! Kul!

    ja det var riktigt härligt att prata med henne, även fast det är riktigt tidigt. Vi ska inte berätta för några andra än på några veckor annars. (Förutom två kompisar som kommer hit i helgen som vet om hur det varit för oss och dessutom själva är gravida) Tänker att det är folk som är i det och förstår att det kan hända saker, är ju skönt att ha någon att prata med om det inte skulle gå bra. Men det kommer det göra Som min kompis sa -"Du kommer inte bli mer ledsen sen om det skulle hända något bara för att du är glad nu"

    Nu är det sängen som gäller, blev sent ikväll.

    Godnatt!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans