• bröllo­p20110­702
    Äldre 13 Aug 14:04
    10796 visningar
    58 svar
    58
    10796

    Vad har ni för ringar?

    Skulle vara kul att veta vad ni har för ringar:)
    Släta eller diamanter/annat?
    Antal carat?
    Hur mycket har ni lagt på dem?

  • Svar på tråden Vad har ni för ringar?
  • Äldre 11 Sep 17:08
    #41
    Sebastiána skrev 2010-09-11 15:27:02 följande:
    Det kunde varit jag som skrev detta! Vi har samma typ av förlovningsringar och jag väljer också mellan en likadan till fast med en sten i eller en alliansring Tyvärr har jag svårt för att bestämma mig.
    Vad roligt! Det verkar ju annars vara ganska ovanligt med kombinationen rödguld och släta ringar för både kvinnan och mannen Jag har också jättesvårt att bestämma mig! Man måste kanske prova en del för att känna vad som känns bäst? Men jag har tid på mig iallafall, tack och lov!
  • bröllo­p20110­702
    Äldre 12 Sep 14:35
    #42

    Tack för alla svar!

  • shakyn­ose
    Äldre 24 Sep 16:11
    #43
    eigollet skrev 2010-09-11 11:12:00 följande:
    Ska hämta min lilla godbit idag, lägger upp i galleriet sen... Spännande!
    Visa ringen nurå!!
  • zunzil­k
    Äldre 24 Sep 16:54
    #44

    min ring kommer vara i titan med 5 stenar. titanringar.com den heter close together.
    En fin ring som passar till förlovningsringen som även den är i titan.
    Vigselringen kostar kring 6000, vilket är ung. det jag tycker att den bör kosta varken mer eller mindre. Vi har valt att sätta pengarna på annat. :)

  • prinse­ssanog­rodan
    Äldre 24 Sep 21:06
    #45
    zunzilk skrev 2010-09-24 16:54:46 följande:
    min ring kommer vara i titan med 5 stenar. titanringar.com den heter close together.En fin ring som passar till förlovningsringen som även den är i titan.Vigselringen kostar kring 6000, vilket är ung. det jag tycker att den bör kosta varken mer eller mindre. Vi har valt att sätta pengarna på annat. :)
    Det är ju den jag ska ha som vigselring ! Vilken bra smak du har Vilken bredd ska du ha på ringen och hur stora stenar? Vilken ring har du som förlovningsring? Jag har 6 mm Always together med 7 stycken 0.02 briljanter som förlovningsring och velar nu angående bredd och storlek och antal stenar i vigselringen...Vill inte ha för smal vigselring för då känns det som att förlovningsringen "dominerar" men mitt finger räcker kanske inte till att ha samma bredd på båda ringarna...och vill inte ha för stora stenar i vigselringen så att stenarna i förlovningsringen ser för små ut....Jag hade tänkt ut allt när vi beställde förlovningsringarna men har ändrat mig sedan dess!
  • Bauti
    Äldre 25 Sep 08:18
    #46

    Jag har med stenar maken en slät. Min kostade 20000:-, se galleriet.

  • zunzil­k
    Äldre 25 Sep 10:11
    #47

    våra förlovningsringar var av det enklare slaget, down under hette de nog. Så jag mailade till dem och bad om förslag på ring som skulle passa och då rekomenderade de bla closee together. Vi har inte riktigt bestämt oss om storleken på stenarna än och jag har samma fundering som du, skulle nog vilja ha 6mm på vigsel ringen -men frågan är om det blir för stort... Tanken är ju att man ska bära dem tillsammans... Jag vet inte. Hur stora stenar tänkte du ta?

  • prinse­ssanog­rodan
    Äldre 25 Sep 17:08
    #48

    zunzilk: jag funderar på 4 mm bred ring och 7 st 0,03 briljanter eller 3 mm bred ring och 12 st 0,02 briljanter. Tänker att om jag tar den smalare bredden så ska det vara flera stenar än i förlovningsringen så det blir balans mellan ringarna. Men det är så svårt och samtidigt tror jag att jag blir nöjd vilket jag än väljer

  • zunzil­k
    Äldre 25 Sep 20:12
    #49

    prinsessanogrodan - har funderat på 3 mm på ringen och 7 stenar kanske 0,02 ct men jag vet inte....
    Hade ju varit fint med 12 stenar oxå...
    Har varit inne på 5mm ring oxå men då måste man nog ta rätt stora stenar annars ser det nog konstigt ut. :)
    suck!

  • prinse­ssanog­rodan
    Äldre 25 Sep 21:32
    #50
    zunzilk skrev 2010-09-25 20:12:14 följande:
    prinsessanogrodan - har funderat på 3 mm på ringen och 7 stenar kanske 0,02 ct men jag vet inte....Hade ju varit fint med 12 stenar oxå...Har varit inne på 5mm ring oxå men då måste man nog ta rätt stora stenar annars ser det nog konstigt ut. :)suck!
    Jo,just när stenarna är mitt på ringen som dom är på Close together så är det extra fint med lite större stenar speciellt om ringen är 4 mm eller 5 mm, iaf om man inte vill ha så många stenar. Och om man tar ring på 3 mm bredd så kan det vara fint med flera och lite mindre stenar som nästan går halvvägs runt ringen. Ringarna med lite större stenar som finns på bilderna på titanringar.com är ju galet fina men så ska det matcha förlovningsringens stenar för min del och jag vill ha balans mellan ringarna. Vill inte att en ring ska "överglänsa" den andra...Hur bred är din förlovningsring? Om du har långa fingrar så funkar det säkert med 5 mm eller 6 mm vigselring. Jag har korta fingrar så 6 mm kanske inte går att ha på mitt finger. Jag plågar guldsmederna här i stan med att springa där och prova olika bredder och titta på stenarna och fundera fundera fundera
  • prinse­ssanog­rodan
    Äldre 25 Sep 21:33
    #51
    prinsessanogrodan skrev 2010-09-25 21:32:23 följande:
    Jo,just när stenarna är mitt på ringen som dom är på Close together så är det extra fint med lite större stenar speciellt om ringen är 4 mm eller 5 mm, iaf om man inte vill ha så många stenar. Och om man tar ring på 3 mm bredd så kan det vara fint med flera och lite mindre stenar som nästan går halvvägs runt ringen. Ringarna med lite större stenar som finns på bilderna på titanringar.com är ju galet fina men så ska det matcha förlovningsringens stenar för min del och jag vill ha balans mellan ringarna. Vill inte att en ring ska "överglänsa" den andra...Hur bred är din förlovningsring? Om du har långa fingrar så funkar det säkert med 5 mm eller 6 mm vigselring. Jag har korta fingrar så 6 mm kanske inte går att ha på mitt finger. Jag plågar guldsmederna här i stan med att springa där och prova olika bredder och titta på stenarna och fundera fundera fundera
    6 mm vigselring och 6 mm förlovningsring kanske inte får plats på mitt finger,menar jag. Har redan 6 mm förlovningsring .
  • zunzil­k
    Äldre 26 Sep 09:24
    #52

    undrar om det inte ser lite underligt ut för min del om jag sätter dit en jättesmal typ 3mm ring. Min förlovningsring är 5mm, jag tror att det kan funka med en 5mm vigselring oxå.
    Har kikat runt lite igår och hittat alternativ till close together,
    white me a line
    straight gueen

  • prinse­ssanog­rodan
    Äldre 26 Sep 11:26
    #53
    zunzilk skrev 2010-09-26 09:24:20 följande:
    undrar om det inte ser lite underligt ut för min del om jag sätter dit en jättesmal typ 3mm ring. Min förlovningsring är 5mm, jag tror att det kan funka med en 5mm vigselring oxå.Har kikat runt lite igår och hittat alternativ till close together, white me a linestraight gueen
    Jag tycker också att White me a line är grymt snygg, likaså Straight queen...eller egentligen är ju nästan alla ringar där fina och tänkbara som vigselring Jag hoppas att det ser ok ut med en smalare vigselring bredvid min breda förlovningsring. Mitt finger räcker inte till för ytterligare 6 mm, min knoge skulle se helt tokig ut Jag har en kollega som har en bred förlovningsring och en smal vigselring och hon har massor av mindre diamnetr i den smala ringen och det är snyggt, så jag hoppas att  jag också hittar en bra bredd på min vigselring.
  • zunzil­k
    Äldre 26 Sep 13:07
    #54

    ja ska man ha en smal vigselring så måste man nog ha stenar till max ;) Inte mig emot. hi hi... Men din förlovningsring är ju oxå jättefin. Men just nu så velar jag mellan straight queen och close together. *gaaah*

  • prinse­ssanog­rodan
    Äldre 26 Sep 16:53
    #55

    Straight queeb är ju väldans fin! Har du en plan förlovningsring? För då blir det nog helt rätt med Straight queen! Fast det skulle bli väldans fint med Close togehter också....Det är SÅ svårt det här! Och m2b tycker att jag är som han i Sagan om Ringen, Gollum....att jag är besatt...han har kanske inte helt fel

  • zunzil­k
    Äldre 26 Sep 18:40
    #56

    gollum.. haha ja....
    nu är d bestämt , d blir straight queen med två stenar, 5mm ring.
    förlovningsringen är en down under med våra namn graverade på utsidan jag tror d blir bra. nu återstår bara å bestämma ytan...:)

  • prinse­ssanog­rodan
    Äldre 26 Sep 19:23
    #57
    zunzilk skrev 2010-09-26 18:40:57 följande:
    gollum.. haha ja....nu är d bestämt , d blir straight queen med två stenar, 5mm ring.förlovningsringen är en down under med våra namn graverade på utsidan jag tror d blir bra. nu återstår bara å bestämma ytan...:)
    Kör på samma yta som du har på förlovningsringen så matchar det fint!
  • Fyrtio­två
    Äldre 27 Sep 10:44
    #58

    Som förlovningsringar köpte vi vitguldsringar.. Hans 6 mm slät och min 5 mm med fem stenar.. (sammanlagt ca 16000

    Sen kom han på att han tycker det är väldigt obehagligt med ring så vi skippade hans helt.. Hehe..
    Tillverkade varsitt halsband som förlovningssmycke istället.. Jag har dock även kvar min förlovningsring..
    Bara jag som ska ha ringar till slut allt som allt...

    Som vigselring blir det Georg Jensen Fusion (vitguld.. ca 11000:-. Dock lämnade vi in lite guld vi hade hemma samt hans förlovningsring som delbetalning så vi behövde bara betala 3000 ..
    Sen kommer vi nån gång köpa en mellandel o roséguld som vi allteftersom ska börja lägga in stenar i.. :D

Svar på tråden Vad har ni för ringar?