• janos

    Äntligen fredag del 22

    Nu är det dag för en till! Välkomna nya som gamla fredisar!

    Tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

    nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

    nån som hakar på?

    Varmt välkommen hem ni som varit här förut!
    Säger även hejsan till alla nyfikna - välkomna in!

    Tråd 1-21= 29744 inlägg
  • Svar på tråden Äntligen fredag del 22
  • Fru Hilde
    janos skrev 2010-09-07 13:29:35 följande:
    Lunagraden: Hur går det med sammandragningarna?Apg, jag tycker du är duktig som åtminstone försöker sy. Så långt har inte jag kommit.Hilde, siliconbaserat glidmedel. Det påminner mig om dom gamla goda tiderna och silvertejp! Att sonen inte lyssnar på sin visa mamma. Märkligt!
    Nämen Oh jag hade nästan glömt silvertejpen... men vet ni vad, kommer ni ihåg cerattråden? Den glömmer jag aldrig
  • anne på grönkulla

    Hej Hilde! Bra tips med lufthål, den där grejen har några inbyggda tror jag - vi experimenterar o ser hur det blir helt enkelt. Du tror en tunn dyna är bättre om man vill fuskstoppa den lite som sits? Jag hade tänkt en överbliven 50x50cm kudde bara - det matchar storleken på pallen/bordet.

  • janos

    Jag kommer inte heller ihåg cerattråden? Hm, vad kan det ha varit.

    Kommer ni ihåg dom virkade sakerna då?

  • janos

    Människan är som viner; med åren blir de dåliga surare och de goda bättre.  -  Cicero

  • äntligen på väg

    Annorlunda söndagskalas Janos .

    Här har vi provat kyrkans barntimmar idag (eller heter det öppna förskolan???). Lilla W tyckte iaf det var kul och sover nu som en sten, så nu får mamma surfa en stund mitt på blanka dan . Fast jag borde eg passa på att städa toan...

  • äntligen på väg

    Oj, nu gjorde jag så igen... missade att läsa sista sidan så jag trodde att ingen skrivit sen den 3:e, men ni har då varit flitigare än så! Tänk att vi fortfarande har såpass fart på tråden efter 5,5 år!

    Minns inte heller cerattråden..?

    Va duktiga ni är som syr och grejar! Jag är nog oxå bra på nåt hantverk, ska bara komma på vad det är.

  • janos

     


    äntligen på väg skrev 2010-09-09 13:05:19 följande:
    Oj, nu gjorde jag så igen... missade att läsa sista sidan så jag trodde att ingen skrivit sen den 3:e, men ni har då varit flitigare än så! Tänk att vi fortfarande har såpass fart på tråden efter 5,5 år! Minns inte heller cerattråden..? Va duktiga ni är som syr och grejar! Jag är nog oxå bra på nåt hantverk, ska bara komma på vad det är.

    Du har ju ett underbart litet hantverk som börjar på W! Henne är du ju världsbäst på!

  • lunagarden

     


    janos skrev 2010-09-08 23:07:49 följande:
    Människan är som viner; med åren blir de dåliga surare och de goda bättre.  -  Cicero

    Hellre en söt kvinna och ett torrt vin, än tvärtom (citat okänd man)

  • anne på grönkulla

     


    äntligen på väg skrev 2010-09-09 13:05:19 följande:
    Oj, nu gjorde jag så igen... missade att läsa sista sidan så jag trodde att ingen skrivit sen den 3:e, men ni har då varit flitigare än så! Tänk att vi fortfarande har såpass fart på tråden efter 5,5 år! Minns inte heller cerattråden..? Va duktiga ni är som syr och grejar! Jag är nog oxå bra på nåt hantverk, ska bara komma på vad det är.

    Jag syr hellre än bra ska du veta - och då syr jag verkligen inte gärna. Men undantaget ska ju få finnas oxå.

Svar på tråden Äntligen fredag del 22