• Bea J
    Äldre 18 Jul 10:43
    19997 visningar
    7 svar
    7
    19997

    Billiga Blockljus

    Jag vet att det har diskuterats om detta förut men det var länge sedan nu, iaf vad jag kan se när jag sökte bland forum trådarna så nu undrar jag om det finns någon som har några tips på vart man nu kan köpa blockljus. Kommer iaf behöva 24 stycken och det blir ju lite pengar och vi hade dessutom tänkt dekorera de lite och sen låta varje "familj" ta hem ett ljus som minne från bröllopet. De får inte vara mindre än 10 cm gärna något högre men alla tips är välkomna.

    Tack på förhand.

    /Bea

  • Svar på tråden Billiga Blockljus
  • Zesa
    Äldre 18 Jul 11:53
    #1

    åhlens har ju billiga ljus nu fast i olika färger. jag köpte mina lila där.

  • Äldre 18 Jul 12:30
    #2

    Rusta, Gekås och Ikea brukar ju vara rätt billiga på ljus. Det enda luriga är att de är olika billiga på olika storlekar och färger. Tex. ett grönt ljus 10 cm kan vara billigast på Rusta och dyrast på Ikea, medant ett lite högre är dyrast på Rusta och billigast på Ikea. När jag var på Ikea i förra veckan hade de mycket blockljus och doftljus på rea, mest i rosa toner, men även lite andra färger. Ibland kan Lagerhaus också ha bra priser. Hm... Vet inte vart du bor, men om du håller till kring Göteborg så kan det vara värt att kika på Klädkällaren också. 

  • ALLIMA
    Äldre 18 Jul 13:16
    #3

    Hur är kvaliteten då? Vil ju inte köpa billiga som sen rinner o brinner slut fort.

  • Äldre 18 Jul 15:36
    #4

    Pjuh, bra fråga... Jag har inga stora blockljus hemma just nu, men däremot köpte jag 4,5x4cm små blockljus från Ikea häromdagen & de har en brinntid på ca 5 timmar.

  • Bea J
    Äldre 19 Jul 18:12
    #5

     


    niamh skrev 2010-07-18 12:30:51 följande:
    Rusta, Gekås och Ikea brukar ju vara rätt billiga på ljus. Det enda luriga är att de är olika billiga på olika storlekar och färger. Tex. ett grönt ljus 10 cm kan vara billigast på Rusta och dyrast på Ikea, medant ett lite högre är dyrast på Rusta och billigast på Ikea. När jag var på Ikea i förra veckan hade de mycket blockljus och doftljus på rea, mest i rosa toner, men även lite andra färger. Ibland kan Lagerhaus också ha bra priser. Hm... Vet inte vart du bor, men om du håller till kring Göteborg så kan det vara värt att kika på Klädkällaren också. 

    Tusen tack för tipsen om att det finns på rea på ikea. Var där och kollade förut men blev inte av att handla då men det verkar vara dit jag får åka för att införskaffa ljusen om jag inte hinner till åhlens innna och kolla vad de har för utbud till mig =)

    Jag bor 8 mil från sthlm så det känns som att det lär bli dit man får åka och handla ljusen då det är dit vi ska för att bestämma ringarna också. 


    Zesa skrev 2010-07-18 11:53:34 följande:
    åhlens har ju billiga ljus nu fast i olika färger. jag köpte mina lila där.
  • crea diem
    Äldre 19 Jul 22:05
    #6

    Netto har super bra ljus, de brinner fint och släcker sig själv när det är nån cm kvar...vita har de alltid och sen någon kampanj färg.....och billiga är de oxå

  • Äldre 14 Jan 13:07
    #7

    HTTP://ljusshopen.se

    Bra och billiga blockljus :)

Svar på tråden Billiga Blockljus