• Svar på tråden Tantvarning numero 9
  • Daa

    Grattis, Heloise och Panzer!

    (har det verkligen hunnit gå ett år? *förundrad*)

    Im yours: ta hand om dig. Lycka till med allt du har på schemat och titta till oss snart igen. *kramar*

  • Aleta
    Im yours skrev 2010-07-25 19:40:47 följande:
    Tittar in och säger hejdå .............. till alla tanterna. Ingen nämnd och ingen glömd. Jag har fullbokat schema ett bra tag nu, och kommer att lämna tråden. Ta det varligt!! Kramar// Tant Liz www.youtube.com/watch
    Kramar och önskar lycka till med allt som du ska göra.
  • Heloise

    Tack för alla grattis! Ja visst är det sanslöst så fort tiden går!


    Lunda: Nej vi har inte gjort nått speciellt direkt, jobbade 10.5h idag men vi gick ut och åt efter jobbet och nu sitter vi här och väntar på att det ska ha gått 1.5h sen vi åt så jag kan lägga mig utan att behöva kräkas av halsbrännan som kommer att komma.


    Däremot fick vi en jättefin present av några väldigt nära vänner, de skickade ett pkt på poisten som vi fick i fredags, som det stod ömtåligt på och så öppnas gemensamt den 25e juli. Hade mina aningar( kände igen hennes handstil), så vi öppnade den idag och det var en påse fin tryffel, 2 minivinflaskor( alkoholfri till mig) med lika etiketter och citat som vi hade på våra vinflarror på bröllopet( hade ju bib vin på flaska med approved by chuck norris etiketter och chuck norris citat på baksidan), och ett jättefint brev, på vers. Då kom det några tårar vill jag lova!


    Vi har verkligen en otroligt tur med våra vänner, de är helt underbara!

  • Villemoa

    Vilken härlig present Heloise!!!! Så du lider också av halsbränna, då kan vi kampera ihop du och jag.....

  • Heloise
    Villemoa skrev 2010-07-25 22:50:04 följande:
    Vilken härlig present Heloise!!!! Så du lider också av halsbränna, då kan vi kampera ihop du och jag.....
    Jag har en ganska intensiv affär med mr novalucol atm, blir fan i mig galen på att vakna av halsbränna hela tiden, varje natt. Börjar älska smaken av novalucol och samarin!
  • Villemoa

    Uäck!! Jag undviker tabletter och dylikt in i det sista för att jag hatar dem! Med Moa drack jag flytande gaviscon och det var sååå vidrigt! Novalucol får jag jätteont i magen av och samarin gör mig kräkfärdig. Det finns inte mycket som passar mig inte.


    Heloise skrev 2010-07-25 23:09:57 följande:
    Jag har en ganska intensiv affär med mr novalucol atm, blir fan i mig galen på att vakna av halsbränna hela tiden, varje natt. Börjar älska smaken av novalucol och samarin!
  • Heloise
    Villemoa skrev 2010-07-25 23:15:13 följande:
    Uäck!! Jag undviker tabletter och dylikt in i det sista för att jag hatar dem! Med Moa drack jag flytande gaviscon och det var sååå vidrigt! Novalucol får jag jätteont i magen av och samarin gör mig kräkfärdig. Det finns inte mycket som passar mig inte.
    Gaviscon fungerar inte för mig, samarin smakar som typ vichy vatten nu haha, novalucol som sådana där torra mint godisar, strong du vet Jag är tvärtemot, jag har inga som helst problem med piller, tar det som behövs för att må så bra som möjligt men nu måste man ju tänka sig för, dock sa min BM att novalucol är helt ok, typ hur mkt som helst, många lever på dem i slutet sa hon haha

    Men du får prova dig fram, finns ju en jäkla massa olika sorter, samarin med smak kanske?

  • dfk

    Im yours! Hej då tillbaka! Men jag hoppas att du snart kommer tillbaka till tråden när ditt schema har lugnat ner sig!!!


    Nu ska jag till gymmet, sen ska maken och jag rensa i förrådet, sedan blir det att betala räkningar.  Sedan blir det kanske en bra film i soffan!

  • Villemoa

     


    Heloise skrev 2010-07-25 23:26:47 följande:
    Gaviscon fungerar inte för mig, samarin smakar som typ vichy vatten nu haha, novalucol som sådana där torra mint godisar, strong du vet Jag är tvärtemot, jag har inga som helst problem med piller, tar det som behövs för att må så bra som möjligt men nu måste man ju tänka sig för, dock sa min BM att novalucol är helt ok, typ hur mkt som helst, många lever på dem i slutet sa hon haha Men du får prova dig fram, finns ju en jäkla massa olika sorter, samarin med smak kanske?

    Jag provade Samarin med smak med Moa och det var ännu äckligare! Jag har lite svårt för tabletter överlag. Har nära släktingar som har varit tvunga att äta mycket tabletter av olika slag och av olika anledningar så därför är jag lite anti. Jag väntar in i det längsta med att ta huvudvärkstabletter.

    När jag tänker efter är det nog inte Novalucol jag får ont i magen av, det var en annan tablett på N. Kanske ska ta och prova novalucol när jag har det som värst. Försöker undvika att äta sent. Sen gillar jag ju mineralvatten också och kolsyran är ju inte att leka med...

Svar på tråden Tantvarning numero 9