• 100703 M och B

    Juli 2010

    Tråden verkar ha blivit stängd, så jag skapar en ny åt oss!

    Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    Vi3 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Kärleken9 10 juli
    tessomac 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Juli 2010 17 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    icimici 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli
    MiaCia2010 31 juli
    Racolina 31 juli
    zkorpan 31 juli

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-30 22:18
    Saga2010 24 juli

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-03 17:29
    Uppsalabrud2010 17 juli

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 15:16
    Eriane: 3 juli

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-18 21:35
    Elinah 22 juli
    dothehula 31 juli

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-30 15:53
    thisaintalovesong: 17 juli

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-04 21:44
    Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    Vi3 3 juli
    Eriane: 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Kärleken9 10 juli
    tessomac 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Juli 2010 17 juli
    Uppsalabrud2010: 17 juli
    thisaintalovesong: 17 juli
    Elinah: 22 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    icimici 24 juli
    Saga2010: 24 juli
    LillaIda: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli
    MiaCia2010 31 juli
    Racolina 31 juli
    zkorpan 31 juli
    Dothehula: 31 juli


    At last my love has come along
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-11 08:37
    Kanske ska lägga till mig själv också:
    100703 M och B 3 juli
  • Svar på tråden Juli 2010
  • NightElf
    Kärleken9 skrev 2010-06-28 13:14:15 följande:
    Har en del pärlor själv så jag ska kolla om nån passar annars blir det en tur på 10 mil till panduro.
    Har du kollat Panduros hemsida, du kan beställa online och få det hemskickat! Så slipper du åka så långt tänkte jag

    Nu är det bara några dagar kvar till lördag, mamma är påväg ner till oss och ska sätta igång med maten imorgon. Det känns så konstigt att det är den här veckan! Veckan vi väntat på i över ett år! Imorgon ska jag baka några fler tårtbottnar så de är klara att fylla på torsdag (jag fryser dem så länge). Det är moussetårtor så de ska ju stelna till dagen efter så vi ska täcka dem och dekorera dem på fredag.


    Igår var vi och plockade blåmusslor som bordsdekoration. Vi har en del vanliga snäckor också men tänkte fylla ut med detta. Fanns hur mycket som helst, jag blev som ett barn igen och plockade och plockade och plockade... Nu har vi nog så att det räcker om man säger så...


  • Kärleken9

    Nightelf: Ja jag har kollat men hittar inget som passar Men kan ju finnas annat i butiken och jag kan inte vänta på hemleverans heller för vi åker ju till Halland på lördag, där vi ska vigas. Men tack för tipsen iaf.

    Nu är det pyssel på schemat, ska göra ljusdekorationer ska nog också försöka mig på nån hårdekoration. Får se hur det går. Får åka hem till syrran och kolla med pärlor imorgon.

  • Kärleken9

    Glömde säga att jag börjat med morgongåvan till min blivande. Va nästan omöjligt att välja bilder... Ska bara limma dit dem nu iaf. Ska bli så kul att se vad han tycker sen.

  • JollyO

    Jag har glömt bort det där med morgongåva... Jag vet att han vill ha en ny klocka så det får nog bli en. Svårt att välja bara!


    Imorgon ska jag leta tyg till att sy ett nytt bakstycke som ska sitta bakom snörningen på klänningen. Eftersom jag beställde en för liten klänning behövs lite rejälare grejer nu tyvärr... :p


    Har sytt 25 av 75 servetter nu, bara 50 kvar, hehe! Ska ha en bit jutesnöre som servettring och äntligen har broarne.se fått in i 4 mm bredd igen! Får hoppas att det kommer hem väldigt snabbt.


    18 dagar kvar, som vi har väntat och längtat!


  • 100703 M och B

    Har varit hos min älskade frisör idag och färgat håret och fräschat till topparna litegrann, hon passade även på att färga löshåret som ska till för brudfrisyren på lördag! Shit, kan inte fatta att det bara är fyra dagar kvar nu :) 
    Som vanligt lyckades hon mitt i prick med färgen och jag vet ju att frisyren blir som en dröm efter provuppsättningen. Har mailat med floristen som lämnar av dels lite blommor till vigseln på stället vi ska vigas men också kommer förbi frisören på morgonen och lämnar min bukett och coursagen. 
    Har fått ok från baren vi träffades jag och min blivande man. Det kommer någon och öppnar lokalen åt oss kl 12 på lördag så vi får ta bilder på Hjärtats Bar (poetiskt namn och det var där vi träffades). Tror det kan bli riktigt coola bilder bl a när vi står vid flipperspelet i full bröllopsutstyrsel. :)


    Festprogrammet är äntligen klart, det ska skrivas ut och älsklingen köper papper imorgon. Bordsplaceringen är också färdig, har skrivit ut tre st på A3 och de ska sättas i ramar för att komma upp på väggen för gästernas skull. Namnlappar.. de är kvar. Funderar på om vi ska klippa och klistra hjärtan eller bara vika rektangulära som får stå vid tallriken. Hjärtanen är såklart sötare men också mer tidsödande. Ska skriva lite instruktioner till min käre far och mor som är värdpar och behöver informera lite innan och efter själva vigselakten. Ska också skriva en lista över vad vi måste ta med oss och lämna in på fredag eftermiddag så personalen kan duka och ställa iordning det som vi vill ha det. Ska också maila DJn med vår låtlista och musikförslagen för kvällen.


    Mycket är som sagt klart, och jag tror att allt är i alla fall tänkt på. Nu vill jag bara att det ska bli dags!! 


     


  • Casmel

    Ja för vissa av er är det snart dax En annan får vänta 3 veckor till

    Idag har varit en väldans bra bröllopsdag måste jag säga!!! Vigselförättaren har varit här och pratat igenom vigseln och vi har varit bort till vigselplatsen och kikat. Sen har det löst sig med solist Hittade faktiskt en i släkten i dom bakre leden som både sjunger och spelar gitarr så vi verkar få det som vi vill ha det! Plus att nu är rosor beställda till brudbukett och tärnbuketter. Vi skippar coursage, passar inte riktigt min m2b stil liksom, kanske låter konstigt men det är faktiskt så.
    Ruths har ringt idag och vi har bokat in sista provningen av klänningen den 13:e istället och dom fixar klänningen på en dag så jag kan hämta den och m2b´s kläder dagen efter Skitnice!!!

    Nu börjar jag lugna ner mig...har varit lite upp o ner någon vecka pga. av solist osv som inte gått riktigt vår väg men nu så


  • miris

    Aaah. Får panik varje gång nån påpekar hur kort tid det är kvar. 5 dagar!! Har fixat en hel del idag iaf. Åkt och lånat stolar, bestick m.m. Kollat igenom all alkohol pappa köpt i Tyskland och gjort en lista på vad som fattas. Han ska köpa på systemet imorgon...


    Men det är så klart en massa kvar ändå. Önskar verkligen allt var klart!


    Jag verkar inte behöva oroa mig för vädret i alla fall. 28 grader varmt ser det ut nu! Kommer smälta bort. Men det är bättre än oväder.

  • CeKe

    Hej på er.

    Visst är det häftigt att det snart är dags! Längtar! Tiden går otroligt fort just nu.. Håller ju som sagt på och renoverar för fullt, ska på en kompis möhippa i helgen och på måndag är det dags för frisören (färgning etc), tisdag naglarna och sen går färden ner till Gräddö för att ställa allt till rätta där nere inför dagen D.

    Trot eller ej, men idag har min älskling varit och köpt kläder till bröllopet! Ska bli så spännande att se honom uppklädd!

  • Kärleken9

    Åh va nervigt för er som har er stora dag i helgen. Känns konstigt och fantastiskt att det börjar hända nu för oss i tråden. Kommer vara någora varje helg ju! Otroligt!

    Igår fick jag klart dekorationerna till ljusen. Pärlor i lime och lite silver på ståltråd, kommer bli fint. Är sugen på att prova att göra en egen hårdekoration också. Måste nog prova iaf. Har ju aldrig tid att sitta med pärlorna nu så det var grymt skoj!

    Igår satt också min svägerska, 2b, och räknade på bla Tysklandsresan. Att det skulle gå på nästan 1900 spänn med bro, båt, båt, bro det trodde jag inte. Lutar åt att våra föräldrar får betala 10 000:- var för festen. Men om man räknar efter så är vi ju uppe i mer för allt som vi köpt och tjänser som ska utföras åt oss, men det får vi sumera sen

    Ikväll måste jag vekligen sätta mig och försöka få ihop musiken så vi kan göra någon egen dans. Vill verkligen göra det men ibland känns det som att tiden blir för knapp, då får det bli en vanlig dans, men vi får se.

  • avtryck

    Vi gifter oss på lördag - jag har känt mig coollugn ända till denna veckan! Nu är det verkligen nära!

    Vädret verkar ju bli kanon. 29 grader och sol i Jönköping - nästan för varmt! Kanske karma efter vinterns sorger...

Svar på tråden Juli 2010