• 100703 M och B

    Juli 2010

    Tråden verkar ha blivit stängd, så jag skapar en ny åt oss!

    Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    Vi3 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Kärleken9 10 juli
    tessomac 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Juli 2010 17 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    icimici 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli
    MiaCia2010 31 juli
    Racolina 31 juli
    zkorpan 31 juli

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-30 22:18
    Saga2010 24 juli

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-03 17:29
    Uppsalabrud2010 17 juli

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 15:16
    Eriane: 3 juli

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-18 21:35
    Elinah 22 juli
    dothehula 31 juli

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-30 15:53
    thisaintalovesong: 17 juli

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-04 21:44
    Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    Vi3 3 juli
    Eriane: 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Kärleken9 10 juli
    tessomac 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Juli 2010 17 juli
    Uppsalabrud2010: 17 juli
    thisaintalovesong: 17 juli
    Elinah: 22 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    icimici 24 juli
    Saga2010: 24 juli
    LillaIda: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli
    MiaCia2010 31 juli
    Racolina 31 juli
    zkorpan 31 juli
    Dothehula: 31 juli


    At last my love has come along
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-11 08:37
    Kanske ska lägga till mig själv också:
    100703 M och B 3 juli
  • Svar på tråden Juli 2010
  • KatjaB

    vi önskar oss upplevelser eller pengar.. hoppas på att antingen få en slant till bröllopsresan eller få en massa mysiga upplevelser att göra tillsammans lite då o då på tu man hand.. Vem vet, kanske blir en riktigt smekmånads-sommar om vi får många oliak upplevelser av våra gäster


  • Vi 3

    miris: Det låter som oss, vi åker till Riga helgen efter. Jag har ju som önskemål att vi ska åka på Karibienresa när vi fyller 30, så den skulle väl isf få räknas som den "riktiga" bröllopsresan..

  • KatjaB

    Vet ni vem som ringde mig igår då!

    S biologiska pappa som jag berättat om (har har ju inte ritkigt verkar glad någonstans över att vi ska gifta oss och inget tack över inbjudan)

    HUrsomhelst så ringer han mig och inte S av nån konstig anledning, och berättar att de kommer till bröllopet (sisådär 10 dagar efter osa) och bjuder in sin nya kärlek X som han inte bor ihop med och som vi aldrig träffat.
    När jag frågade vem X var blir han sur och säger att det stod ju NI på inbjudan.
    Jo, visst.. fast den är ju adresserad till honom, vi visste ju inte ens att hon existerade. Hursomhelst får hon ju komma om han och hon vill det, hon känner ju ingen dock.

    Och så fortsätter han i samma irriterade och sura ton att hon måste få vegetarisk mat. Och när jag säger att det finns ju fisk så tycker han uppenbarligen att jag är konstig som tror att en vegetarian äter fisk.

    Så nu kommer både han och S farmor eftersom han beslutat sig för att komma. vet inte riktigt vad jag ska tycka, det känns väldigt konstigt allting. Jag skrev ju ett långt brev i sms-form till honom efter upprepade försök att få honom att höra av sig vilket han ignorerade totalt. Sen ringer han nu som om inget hade hänt och vi inte alls haft något otalt någonsin. Och så är han på nåt sätt sur på S och ringer mig. Det är ju inte min pappa...
    Jag känner mig lite matt nu, har varken tid eller lust att hålla på och tjafsa med någon, samtidigt som det känns väldigt konstigt att han inte alls verkade glad över att komma eller kunde kosta på sig något vänligt att säga. blir ju intressant att se hur det här blir, har en känsla av att vissa människor har en tendens att visa sina värsta sidor vid högtider, och jag har verkligen ingen lust med att det kommer vara just denna


  • 100703 M och B
    KatjaB skrev 2010-06-21 18:47:18 följande:
    åh just ja.. måste ju komma ihåg att göra vigselprogrammen. Dikten som ska läsas måste bara bestämmas så att vi kan skriva ut dem.. vi kommer inte riktigt överens där, jag gillar Shakespear men det gör inte Simon fullt så mycket. Han gillar typ Bruno Öijer men han är ju allt annat än romantisk i sina dikter så hans kan vi ju inte använda oss av.någon med några fina dikter/texter på lut som ni vill dela mer er av, inget bibliskt eller alltför vanligt på bröllop.
    Jag inboxade en dikt till dig precis :) 
  • Vi 3

     


    KatjaB skrev 2010-06-21 20:00:43 följande:
    Vet ni vem som ringde mig igår då! S biologiska pappa som jag berättat om (har har ju inte ritkigt verkar glad någonstans över att vi ska gifta oss och inget tack över inbjudan) HUrsomhelst så ringer han mig och inte S av nån konstig anledning, och berättar att de kommer till bröllopet (sisådär 10 dagar efter osa) och bjuder in sin nya kärlek X som han inte bor ihop med och som vi aldrig träffat.När jag frågade vem X var blir han sur och säger att det stod ju NI på inbjudan. Jo, visst.. fast den är ju adresserad till honom, vi visste ju inte ens att hon existerade. Hursomhelst får hon ju komma om han och hon vill det, hon känner ju ingen dock.Och så fortsätter han i samma irriterade och sura ton att hon måste få vegetarisk mat. Och när jag säger att det finns ju fisk så tycker han uppenbarligen att jag är konstig som tror att en vegetarian äter fisk.Så nu kommer både han och S farmor eftersom han beslutat sig för att komma. vet inte riktigt vad jag ska tycka, det känns väldigt konstigt allting. Jag skrev ju ett långt brev i sms-form till honom efter upprepade försök att få honom att höra av sig vilket han ignorerade totalt. Sen ringer han nu som om inget hade hänt och vi inte alls haft något otalt någonsin. Och så är han på nåt sätt sur på S och ringer mig. Det är ju inte min pappa... Jag känner mig lite matt nu, har varken tid eller lust att hålla på och tjafsa med någon, samtidigt som det känns väldigt konstigt att han inte alls verkade glad över att komma eller kunde kosta på sig något vänligt att säga. blir ju intressant att se hur det här blir, har en känsla av att vissa människor har en tendens att visa sina värsta sidor vid högtider, och jag har verkligen ingen lust med att det kommer vara just denna

    Kan du inte få ngn annan att ha lite koll på gubben då? Är det ng som kan styra honom lite? Så han inte förstör dagen och kvällen..?

    Jag är lite orolig över hur min mamma kommer vara med alkoholen. Hon verkar ha lite svårt att veta var sin gräns är och både brorsan och jag tycker det är jobbigt. Hon har inte några problem med alkoholen annars, men det blir lätt för mkt. Min bror sa idag att han skulle prata med henne så "hon håller sig på mattan". Sjukt tacksam!

  • Kärleken9

    Min svägerska sa nåt bra ikväll, att vi skulle välja resia eller ticket som stället som gäster kan köpa presentkort på. För de är ju sen låsta till resp. företag. Så vi valde resia. Smart så det blir på samma ställe. De är giltiga i 3 år på båda så innan dess hoppas jag verkligen vi är iväg.

    KatjaB: Trist sånt där, sånt man inte vill oroa sig för på sin dag. Håller med sätt någon på att ha lite koll, ska inte ni behöva ha.

  • Casmel

    KatjaB: Fan va tradigt..Men som någon sa, försök få någon som har lite koll på honom så han inte förstör ialla fall.

    Kärleke9: Det är så vi har gjort men vi önskade oss från ticket

    Idag ska jag ringa o boka till med lokalen så man kan komma och kolla bordens placering och provduka och planera det sista
    Är så sugen på att åka o hämta ringarna idag oxå...men vi får se vad gubben säger...Han tycker att ju senare vi hämtar ringarna destu säkrare är dom. Alltså är det en trygghet för honom o veta att ringarna är i säkert förvar hos guldsmeden

    Hoppas få svar från gitarristen idag så det kan bli klart. Har ju haft lite problems med solist o så eftersom den andra hade dubbelbokat men solist har löst sig men denna spelar inte gitarr till vårt stora förtret men jag hoppas så att det löser sig...

    Ska ner till underklädesbutiken idag oxå o kolla hur långt leveransen kommit...bara 4 veckor kvar nu ju, jag vill ju få klart underkläderna.
    Plus att jag ska ringa o boka sista klänningsprov med skor osv så det är klart och bara hämta några dagar innan bröllopet

    Mycket att göra nu i slutet känner jag...Hur känner ni?


  • Korallbruden

    Casmel: Vi gifter oss den 3/7 och det dyker upp en miljon småsaker och mycket possetivt också så det kommer att lösa sig... men stressad är jag.... Klokt att göra så mycket som möjligt i god tid innan. Har semester hela nästa vecka och det känns skönt.


  • miris

    korall - Samma här. Gör sista dagen på torsdag på jobbet, sen ledig i SEX veckor! :) Så vi ska ner till staden vi vigs i på torsdag, fira midsommar där och sen vara där och greja en vecka innan bröllopet.


    Iofs vet jag inte om jag jobbar mer, för vår dotter spydde i söndags, sen har hon haft feber och nu klagar hon på öronen.. Ska till vårdcentralen snart och kolla. Hoppas inte på öroninflammation, för det var INTE kul med medicin förra gången hon hade det..


    Men jag hoppas att jag ska jobba på torsdag, att hennes pappa eller farmor kan passa henne, kan vara kul att komma en sista dag + att jag behöver ändå hämta lite grejer o.s.v. Men nu fick jag lite fler dagar att tvätta, packa, förbereda på..

  • Kärleken9

    Ja det är mycket att stå i så här in i det sista. Ändå känner jag att de sista detaljerna får nog läggas då vi är på plats 1 vecka före. Har iaf bokat in att fixa naglar på torsdagen innan. Alla har osa så nu kan mat och tårta beställas. Svärmor ska göra köttbullar åt de minsta barnen.

    Håller på att lägga det sista på vigselprogramet sen är det färdigt för svägerska att trycka. Jagar fotografen och vår säckpipekille som ska spela på bröllopet, ingen av dem har svarat på mina mail, så nu får sambon ringa han och jag har lämnat meddelande på hennes fb sida. Sen ska festhäfterna skrivas ut med, men vill vänta in i det sista med det, med tanke på gästlidan. Så ja det finns att ta tag i.

Svar på tråden Juli 2010