• 100703 M och B

    Juli 2010

    Tråden verkar ha blivit stängd, så jag skapar en ny åt oss!

    Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    Vi3 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Kärleken9 10 juli
    tessomac 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Juli 2010 17 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    icimici 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli
    MiaCia2010 31 juli
    Racolina 31 juli
    zkorpan 31 juli

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-30 22:18
    Saga2010 24 juli

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-03 17:29
    Uppsalabrud2010 17 juli

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 15:16
    Eriane: 3 juli

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-18 21:35
    Elinah 22 juli
    dothehula 31 juli

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-30 15:53
    thisaintalovesong: 17 juli

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-04 21:44
    Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    Vi3 3 juli
    Eriane: 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Kärleken9 10 juli
    tessomac 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Juli 2010 17 juli
    Uppsalabrud2010: 17 juli
    thisaintalovesong: 17 juli
    Elinah: 22 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    icimici 24 juli
    Saga2010: 24 juli
    LillaIda: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli
    MiaCia2010 31 juli
    Racolina 31 juli
    zkorpan 31 juli
    Dothehula: 31 juli


    At last my love has come along
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-11 08:37
    Kanske ska lägga till mig själv också:
    100703 M och B 3 juli
  • Svar på tråden Juli 2010
  • Kärleken9

    jo glömde ju skriva jag äntligen fått klart festhäftet, bara man vände alla sidor rätt så blev det ju bra bordsplaceringen är också så gott som klar, skönt. bara förseättsblad kvar och sen vigselprogramen. Min blivande svägerska är snäll nog att skriva ut de sist nämda åt oss Prästen har maila mig mallen så det går nog fort att fixa dem. Placeringskorten skriver en annan tjej som är duktig på att texta. 

  • Tokisen

    Kärleken:
    jag har ju glömt det aldra värsta med dagen, d va att jag fick åka till lokal radion här och sjunga live i radion, du e min man, shit trodde jag skulle dö....
    men det gick bra och jag har väl inget emot och göra bort mig lite så det va skit kul, hela dagen

  • Tokisen

     


    rosesarered skrev 2010-06-13 20:06:00 följande:
    Korallbruden låter som en farlig möhippa Vad modig du är, jag hade blivit tokrädd om jag haft dendär Roger Pettersson efter mig!  Tokisen, låter som en hippa med många nyp kul med provuppsättning också! Känner mig förväntansfull och nervös inför min egen hippa när jag läser om era. Undrar vad dom kommer att utsätta mig för.. Förresten brukar man bli kidnappad på morgonen eller under dagen när det är möhippedags? Så att jag vet ungefär vilken tidpunkt på dagen jag vet att jag är "safe" haha

    ja, jag nöp där jag kom åt hahaha

  • Tokisen

     


    Kärleken9 skrev 2010-06-13 20:06:50 följande:
    jo glömde ju skriva jag äntligen fått klart festhäftet, bara man vände alla sidor rätt så blev det ju bra bordsplaceringen är också så gott som klar, skönt. bara förseättsblad kvar och sen vigselprogramen. Min blivande svägerska är snäll nog att skriva ut de sist nämda åt oss Prästen har maila mig mallen så det går nog fort att fixa dem. Placeringskorten skriver en annan tjej som är duktig på att texta. 

    va skönt att du e klar, vi har d mesta klart. Utsidan ska vi oxå göra nu i veckan tror jag.

  • rosesarered
    Tokisen skrev 2010-06-13 20:19:49 följande:
    Kärleken:jag har ju glömt det aldra värsta med dagen, d va att jag fick åka till lokal radion här och sjunga live i radion, du e min man, shit trodde jag skulle dö....men det gick bra och jag har väl inget emot och göra bort mig lite så det va skit kul, hela dagen
    Haha, det var inte snällt! Om du inte har världens sångröst då.Själv är jag inte alls bra på att sjunga så det hade varit lite pinsamt. Men möhippan är ju det ultimata tillfället att göra bort sig på så det är klart att man bjuder till lite

    Vi gifter oss borgerligt men har träffat vigselförrättaren för att gå igenom vigseln litegrann. 


    Skönt att ha programmen färdiga kärleken!

  • miris

    Också borgerligt - vi träffar vigselförättaren i början av samma vecka som vigseln.

  • Kärleken9

    Roses: Ja verkligen skönt.

    Tokisen: Vi träffade prästen i mars, han har semester när vi kommer ner och avbryter sin semester för att viga oss. Lite skraj vi inte ska minnas. Fy farao... Men dina vänner visste kanske att du är lite galen så de bredde på. Ska också göra utsidorna på festhäfterna, insidan är klar

    Nu är placeringskorten klara Hjälp va snabb hon var, säkert snygga med.

  • KatjaB

    då har man blivit hippad då både jag och simon blev bortrövade igår.
    Jag hade inte fått veta att Simon skulle få sin svensexa då, utan de hade gett mig ett fejkdatum o fixat barnvakt åt oss, så att det verkligen skulle bli total överraskning.
    Simon visste dock att jag skulle bli bortrövad.

    Så jag trodde att vi skulle få middagsgäster till senare på dagen och sprang runt o städade som en galning för att det skulle hinna bli fint. På mig har jag t-shirten jag sovit i och trosor. haha
    Simon försöker få mig att klä på mig och gå ut med hunden men jag tycker att jag inte har tid.
    Istället går jag på toaletten och hör att det plingar på dörren. Tar första bästa plagg att dra på mig, som blir ett par vita kapribyxor (och fortfande den där t-shirten jag sovit i) och går ut. Då är det mina och hans föräldrar som råkat komma för tidigt (barnvakterna) och säger att de hade alla vägarna förbi och skrattar lite hjärtligt, att de råkat på varandra på parkeringen.
    Jag fattar inte alls och tänker att ja, det kan ju hända, de brukar ju komma förbi på helgerna ibland, haha, och börjar koka kaffe och ta fram bullar ur frysen.
    Sen plingar det på dörren igen. Jag fattar fortfarande inte.
    Utanför står min bästis som har med sig kopieringspapper och en klänning, som jag ska låna. Jag tänker att oj vad bra, då får jag äntligen den där klänningen. Har ingen aning om att det är nåt annat på g (här kan man ju börja undra om jag inte är lite dum i huvudet som inte fattar )

    Då rusar min syster in och tar på mig en ögonbindel och jag får inte se vilka mer som är med på hippan.
    Jag skrattar och skriker förfärat att jag inte har en bh på mig. Så de tar fram en av mina bh:ar, som jag inte får ta på mig, utan får gå med ögonbindel ut på parkeringen med en bh i handen. heheh dessutom var det jättesvårt att ha koll på var jag satte fötterna så jag gick som en gammal tant för att inte trampa snett!

    Nåväl, in i en bil med tärnan och Nina, en annan kompis.. känner ju igen rösterna. Får traska uppför en massa trappor in i en lägenhet och känner jag igen mig trots ögonbindel att vi är hos min syster. Här får jag sitta med ögonbindel och får en bacardi breezer i handen. ingen annan än tärnan och nina pratar, men jag hör att det är någon mer där.
    Sen får jag av mig ögonbindeln efter ett tag och mina två kusiner som bor flera timmars resa bort är där!! Åh, vad glad jag blev, hade aldrig trott att de skulle bemödat sig att komma!

    Vi dricker bål, skumpa, cider och pratar. Sen går de andra undan och jag får en helkroppsmassage med rogivande musik och en massa oljor. Min äldsta syster är utbildad och helt sjukd duktig på att massera.
    jag får en choklad-ansiktsmask också.
    Efter det får jag gå och duscha och får en morgonrock att ta på mig. Då får jag veta att eftersom jag blev itutad av mina systrar att jag var en arabisk prinsessa när jag var liten, som blivit kidnappad av mina "föräldrar". de hade inte råd att ha kvar mig och skulle skicka mig till irak o en pappkartong! jag var ganska liten och trodde på mina systrar och sprang till mamma och grät lite för att de skulle skicka iväg mig och mest för att de tydligen hade bränt alla mina prinsesskläder.
    Så nu skulle jag få bli en arabisk prinsessa jag blev sminkad, och fick även sminka ögonen på alla som var där (hade mest snits med att få till kattögonen).
    Fick en turban, en bindi i pannan, harembyxor, en sari med massor av broderier och paljetter och ett par sandaler med strasstenar på.
    När alla är klara och jag hunnit bli lite salongsberusad, får jag åka iväg till en kvarterspizzeria där jag får en öl och en bananlikör-shot. Sen sätter de på värsta magdansmusiken och jag ska dansa inför alla som är där. Pinsamt! Men det var ändå kul, o något kom jag ihåg från den där magdanskursen för några år sedan även fast det var lååångt ifrån allt.
    Efter detta åker vi iväg till en skogsväg och jag får en påse med sekatör, dekorationsnålar, fina band, bast, kniv och en lapp. Jag ska göra buketter av det jag hittar i naturen för att sälja dessa.
    Jag springer och roffar åt mig massor av sommarblommor och binder ihop 5 buketter.
    Sen efter detta får jag gå in på Willys!! för att sälja dessa, hahaha. Jag tjänar ihop 54,50 och får åter igen på mig ögonbindeln.
    Vi åker iväg och jag av mig ögonbindeln och de har inrett ett stort partytält i tusen och en natt-anda. det är färgglada tyger, massor av olika kuddar, persiska mattor på govet och en sänghimmel över platsen där jag ska sitta. Massor av tända ljus och ett stort lågt bord mitt på golvet. Vi sätter oss och in kommer mina syskonbarn som är utklädda till servitörer i aladin-tema.
    Vi får melonbål, exotiska frukter och vin.. mycket vin.
    In kommer en förrätt av någon form av friterad kryddig potatis. min mamma är kocken och det är hur gott som helst.
    Efter det får vi ris med gurkmeja, kyckling, kött och färsspett och massor av olika såser som är hemgjorda. Helt sagolikt gott! och till efterrätt först spett med mer exotiska frukter, en kladdkaka, saffransglass och indisk kulfiglass.
    Vi leker lekar, pratar och alla får berätta om sitt starkaste minne med mig

    Efter det åker vi ut på krogen där det är dragshow kvällen till ära. vi har kul, dansar, pratar. Där finns även hela 6 andra möhippor och vi konstaterar att jag är väldigt orginell som en arabisk prinsessa Sov över hos syster och har varit något vansinnigt bakfull idag. Kände mig som överkörd av en långtradare när jag vaknade i morse, men vad kul det har varit!


  • Mia 77
    Tokisen skrev 2010-06-13 20:21:16 följande:
    Har ni andra träffat prästen och kantorn?
    Inte vi... prästen har semester 1 vecka till, så vi lär inte träffa henne förrens drygt 2 veckor innan vigseln
Svar på tråden Juli 2010