• andbeyond

    I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...

    Här är ännu ett mysigt ställe där vi kan sätta oss i ringen och ta varandra i hand. Glad eller ledsen, dag eller natt så finns vi här


    Läsning sker på egen risk. Vi undviker då inte diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara en aning privat.

    Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.


    Tråden har nu fått en hel del trådbebisar jollrandes i hörnen till vår stora glädje

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3672148.html


     

  • Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...
  • passionsblomman

    Aleta, jodå. Hon kan vartenda kryphål och liten regel som fins , så hoon kan fortsätta sin "jag säger hoppa-ni säger; hur högt?-ledarskapsmodell".

    Det är ju inte precis meningen att folk ska ha behovsanställnngar i över tre år heller...

  • Heloise

    Jag städar, inte för att ajg vill, för jag vill verkligen itne, men jag kan inte leva i misär, såldes måste det städas i smurfhuset.


    Lockar mig själv med 2 avsnitt av True Blood och en stödvila efteråt, har köket och dammsugningen kvar


    Konstaterar även att jag tappar MER hår än perserkatterna, det ligger stora heloise hårtussar i alla rum, skulle man inte få fint hår av att vara gravid?


     


    Aleta: mm jag jobbar för en sådan, hon jobbade minsann tills det var dags att krysta( typ) och hon had eingen bedövning( det kan vara farligt) men inte klagade hon heller  Nä men vad trevbligt för dig då su**a.


    Blomman och Villemoa


    Daa, åh vad kul att få höra, sånt piffar ju upp i tillvaron, verkligen!


    De flesta är snälla  på jobbet och säger, du ser så pigg och fin ut, det klär dig att vara gravid. Mmmm det betyder att jag a: har valt helt fel yrke, skulle ha siktat på att bli skådis och b: jag är grym på att sminka mig, för jag är varesig pigg eller fräsch

  • Heloise

    Tänkte passa på att ställa en fråga; jag har så himla ont vid blygdbenet, gör ont att lyfta fötterna, en tryckande smärta( ungefär som om någon sparkat mig mellan benen) är det också foglossning? Eller en bonus-smärta?

  • Heloise

    Btw; har lagt in en bild på mig och magen( och en massa killar i kostym) det är ifrån bröllopet som vi var på, när jag var toastmadame. Magen ( jag med så klart) är ganska stor...

  • Aleta

    Det där med ont i blygdbenet låter bekant, även om jag är duktig på att förtränga obehagligheter. Jag sätter mina pengar på foglossning.


    Snygg klänning förresten! Du ser ut att må riktigt bra på bilden, att du orkade med allt toastmasteri!

  • Villemoa

     


    Heloise skrev 2010-07-30 14:49:48 följande:
    Tänkte passa på att ställa en fråga; jag har så himla ont vid blygdbenet, gör ont att lyfta fötterna, en tryckande smärta( ungefär som om någon sparkat mig mellan benen) är det också foglossning? Eller en bonus-smärta?

    Japp, foglossning. Tydligen sitter det en jättestor fog där, om man säger så, fick lära mig det på v.20-gruppen för några veckor sen.

  • Villemoa

    Heloise: har också ont i blygdbenet men inte lika mycket som du. Den här graviditeten är jag *peppar, peppar* förskonad från den smärtan jag hade förra gången. Är helt säker på att det är för att jag har lov och kan vila mycket.
    Din stackare, du ska inte behöva ha så där ont. Prata med din bm vid nästa mvc-besök, fortsätter det så här borde hon boka in dig på ett läkarbesök så de kan ordna med sjukskrivning. Så var det för mig.
    Har du förresten funderat på att använda stödbälte? Jag hade ett sånt när jag väntade Moa och det hjälpte en del när jag stod och gick. Naturligtvis har jag lyckats förlägga mitt så jag beställde ett nytt igår.

  • Heloise

    Tack!


     


    Åh vad skönt att höra att det sitter en "stor" fog just där


    Jag ska ta det med BM på tisdag, skulle gärna vilja kunna lägga till det när jag säker hp. Idag var det vidrigt på jobbet, vaggade som en tjock anka och ville helst bara stå på ett ställe.


    Jag ska ringa till sjukterapin, måste ha nya handledsskydd också, jag vet en del som fått akupunktur, men jag vet inte om de erbjuder det här?


     

Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...