• 1 Grevin­nan
    Äldre 3 May 15:30
    14473 visningar
    7 svar
    7
    14473

    Hur bli av med fula blåmärken??

    Blev pepprad på paintball match ihelgen på möhippan, bara 10 dagar kvar till bröllopet.
    Har jättefula stora blåmärken på hela kroppen, de på armarna kommer att synas på bröllopsdagen, nån som har tips på hur man kan påskynda processen med att få bort dem, bleka dem eller hur man sminkar över??
    Finns det nån bra kräm eller nåt att smörja in med???
    HJÄLP!

  • Svar på tråden Hur bli av med fula blåmärken??
  • Sebast­iána
    Äldre 3 May 15:37
    #1

    Jag har för mig att det finns en creme på apoteket men minns inte vad den heter.


    Har jättelätt för att få blåmärken så jag ska undanbe mig paintball eller liknande på min möhippa!

  • Bride in leathe­r
    Äldre 3 May 17:31
    #2

    Hirudoidsalva.

  • Vanya
    Äldre 3 May 18:56
    #3

    Jag använder mig av reparil N från apoteket - funkar jättebra på blåmärken för mig, både smärtan o märkena försvinner på ett par dagar

  • marief­arah se
    Äldre 4 May 11:07
    #4

    Hej!

    Om du inte hinner få bort blåmärkerna  innan bröllopet så kan su sminka bort det. Då får du använda dig av en täckande foundation. Det finns antingen hos peruk-och sminkmakaren men även på Make up store där heter den "studio foundation". Det är en täckande foundation som vi brukar använda antingen till scensminkning eller fotografering just för att man vill jämna ut huden till en nyans. Den är toppen för att dölja blåmärken men även tatueringar, man kan då behöva blanda några nyanser.

    Lycka till!

  • marief­arah se
    Äldre 4 May 11:12
    #5

    su???  du skulle det så :)

  • Werty
    Äldre 5 May 09:13
    #6

    Åh tur att jag läste det här, har också jättelätt att få blåmärken så måste nog hinta vännerna om att såna aktiviteter inte är en höjdare för nära inpå bröllopet. Hoppas dina blåmärken hinner försvinna till bröllopet, annars finns det ju som sagt smink.


     


    Hoppas du hade en kul möhippa iaf! :D

  • 1 Grevin­nan
    Äldre 5 May 09:19
    #7

    Hej allihopa! jag hade en jättekul möhippa, men har aldrig haft så ont i kroppen i hewla mitt liv. Flörst fystester till Polishögskolan med hinderbara, sittups och armhävningar, sedan paintball, däer alla först bara sköt på mig och jag skulle rädda en nalla på planen, sedan vanlig paintballmatch, slutligen sumobrottning där jag fick möta alla andra tjejer efter varandra. Jäkligt jobbigt, men kul hade vi.

    Har köpt Hirudoidsalva. men det har inte hjälpt än... Ska till make up store idag, så vi ska se om de kan göra underverk?

    tack för tips. Hoppas ni får kul på era möhippor!

    /Grevinnan

Svar på tråden Hur bli av med fula blåmärken??