• Ewis
    Äldre 7 Aug 10:39
    18753 visningar
    10 svar
    10
    18753

    Kostanad hyra brudklänning

    Hej igen!

    Jag undrar lite på hur mycket det kostar att hyra Era klänningar??

    Särskillt intresserad av vad det kostar på Brud butiken / källan, Lillys mf ställen i Stockholm och på Gimlins i Gävle.

  • Svar på tråden Kostanad hyra brudklänning
  • Sophia
    Äldre 7 Aug 10:43
    #0

    Jag hyr min klänning för 3600:- av Bröllopsbutiken i Stockholm

  • Mrs Eire
    Äldre 7 Aug 10:46
    #0

    Jag frågade förrut om uthyrning av klänning och fick till svar på en butik att det inte finns så många till bra pris att hyra då de måste plocka bort att pärlor mm efter varje uthyrning för att kunna tvätta och detta är besvärligt så priset varierar alltså beroende på hur mycket dekoration klänningen har. Vet att i Stockholm ligger priserna på 4000-4500 kr för relativt enkla klänningar

  • Ewis
    Äldre 7 Aug 10:56
    #0

    Ingår ändrings sömnad i priserna för hyra av klänning eller tillkommer det???

  • Sophia
    Äldre 7 Aug 10:59
    #0

    Jag betalar 3600:- exkl. ändringar.

    Jag har varit runt i många bröllopsbutiker i Stockholm och tyckte att utbudet av hyrklänningar var bra och att priserna var rimliga. Min klänning har iof inte massa pärlor med jag skulle inte beskriva den som "enkel".

  • Odis
    Äldre 7 Aug 11:05
    #0

    Jag betalar 3200 kr för denna NIXA
    www.brollopstorget.se/Klader/galleri-brudklader-detaljer.php&ref=%2FKlader%2Fgalleri-brudklader.php%3Fpage%3D2
    Och det på Bröllopsbutiken i Stockholm.

  • Fröken Smilla
    Äldre 7 Aug 11:07
    #0

    3900:-, en klänning som har massor stenar och brodyr som dom i vissa affärer inte hyr ut utan bara säljer. Köp-pris ligger runt 8000:- - 9000:-.

    För 3900:- ingår ändringar, försäkring tvätt och dessutom garanti på att jag använder klänningen först. Ingen annan har hyrt samma klänning. (egentligen kostade den 3500:- men jag fick lägga till 400:- för att få denna garanti!)

    Hyr min i Norrköping.

  • GoaSmu­lan
    Äldre 7 Aug 11:40
    #0

    Första bröllopet betalade jag 1500 i hyra, men det var ett tag sedan. Och det var i en butik i Borlänge. Jag tipsar dig att gå ner och höra dig för på Gimlins tex.

  • Anna-P­anna
    Äldre 7 Aug 12:25
    #0

    Jag betalr 3500:- för min då ingår underkjol. En kompis betalade 4500:- på samma ställe för en annan klänning.
    Tror att mellan 2500-5000:- är vanligast!
    /A

  • Popfli­ckan
    Äldre 7 Aug 12:39
    #0

    Min klänning kostade 1500att hyra, inklusive sömnadsändringar! Det var ju iofs en festklänning snarare än brudklänning (en röd underbar klänning!!) som vi hyrde på Söders Klädtjänst i Sthlm.

    Allt som heter något med brud- och bröllop kostar alltid extra!!

    //Lena

  • MalinS
    Äldre 7 Aug 14:52
    #0

    Jag har hyrt min käning på Bröllopsbutiken och där får jag betala 3500kr. Sen tillkommer det 700kr för att sy om den lite.
    Jag hade först bokat en kläning på Lilly´s för 4000kr. Men där ingick allt, underkjol, omsydnad.

    Men jag tycket bröllopsbutiken hade mer att välja på.

    //Malin
    Gifter mig nästa helg 16/8.

Svar på tråden Kostanad hyra brudklänning