• Mia 77

    Juli 2010

    Hittade ingen ny tråd för oss, så jag gjorde en. Har någon annan redan gjort det så kan ni väl bara länka i denna.

    Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    Vi3 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Kärleken9 10 juli
    tessomac 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Juli 2010 17 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    icimici 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli
    MiaCia2010 31 juli
    Racolina 31 juli
    zkorpan 31 juli

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-30 22:18
    Saga2010 24 juli

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-03 17:29
    Uppsalabrud2010 17 juli

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 15:16
    Eriane: 3 juli

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-18 21:35
    Elinah 22 juli
    dothehula 31 juli

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-30 15:53
    thisaintalovesong: 17 juli

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-04 21:44
    Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    Vi3 3 juli
    Eriane: 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Kärleken9 10 juli
    tessomac 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Juli 2010 17 juli
    Uppsalabrud2010: 17 juli
    thisaintalovesong: 17 juli
    Elinah: 22 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    icimici 24 juli
    Saga2010: 24 juli
    LillaIda: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli
    MiaCia2010 31 juli
    Racolina 31 juli
    zkorpan 31 juli
    Dothehula: 31 juli

  • Svar på tråden Juli 2010
  • rosesarered

    Jag tror att jag kommer få en lite möhippa. Har inte så överdrivet många vänner så det blir inte så många tjejer. Har hört min toastmadame prata om att hon haft kontakt med min tärna men tydligen så tyckte toastmadame att möhippan ska vara mera "kinky" än vad min tärna tycker. Plus att jag hört talas om att min toastmadame lånat en bok som heter ngt i stil med hippaboken. Så jag vet verkligen inte vad jag ska vänta mig..


    Bara jag inte blir tvungen att gå runt i en bunnydräkt som visar magen är jag nöjd


    ( som en tjej jag känner fick göra, typ en månad efter att ha fått barn)

  • Kärleken9

    Casmel: Skönt att du är nöjd med ringen!

    KatjaB: Ja men är det inte bara att be sambons mamma då? Hon är ju ändå farmor. Jag vill ha någon som tar hand om barnen som man litar på och vet fixar det samt att barnen är van personen i fråga så att "hyra" in någon är inget alternativ för oss iaf. Hoppas det löser sig!

    JollyO: Min svärfar och svägerska ska åka till tyskland och handla drycker åt oss med. Satt och räkna en dag och kom fram till samma som dig det är de starkare dryckerna samt öl man tjänar på att åka dit och köpa. Inte så mycket på vin. Men vi ska iof ha baginbox och sen hälla upp i karaffer, ser lite bättre ut, och då kanske man tjänar lite mer jag vet inte.

    Ang. möhippa så klart så önskar man sig en men jag är hellre utan än gör något förnedrande tex som du skriver om rorses. Har hellre en trevlig dag och kväll med tjejerna liksom. Stillsam men ändå något man kommer ihåg.

  • KatjaB

    jo, visst kan vi be henne, men då är ju frågan egentligen tycker jag. att om nu brudens föräldrar är så viktiga att de inte kan göra annat än o vara gäster, så ska det ju vara lika för brudgummens föräldrar. O vi får all mat betald av sambons mamma o mormor, känner att de faktiskt hjälper oss mycket mer än vad vi någonsin hade väntat oss.

    gjorde bort mig lite förresten idag. min ring har ju varit klar ett tag men med viktnedgång ändrades storleken... hursomhelst skulle jag hämta ut den, och posten hade slarvat bort mitt värde- rek ...trodde jag.. Kände paniken bubbla upp och hur kan de bara tappa bort den? Jag hade kollinummer o allt men de kunde inte hitta den i datorn eller bland alla brev o paket som de letade febrilt bland. Jag var ju inte otrevlig men när de sa att nej, den finns inte tyckte jag väl att felet låg hos dem... ähum, ringer iallafall till postens kundtjänst för att få klarhet i det hela och då visar det sig att jag gått till fel ställe för att hämta ut den. Den finns på företagsposten!!

    nu skäms jag, jag handlar ju där jämt, får ta o byta ica affär


  • JollyO

    Jag vet att jag kommer att bli hippad! Hoppas att jag får göra något actionfyllt typ paintball eller dyl. Blir de bara spa skulle det va lite tråkigt (men skönt!!!). Mitt problem är att mina kompisar vet att jag inte tycker att så mycket är pinsamt. Vill de att jag ska tycka det kommer de få hitta på något riktigt jobbigt - det kan bli vad som helst!!! Typ som att jag skulle få ha på mig den där bunnydräkten på operahuset liksom! Jaja jag kommer nog inte att bli besviken när det väl är dags.

    Har precis varit och hämtat hem näbbkostymen från ebay. Så söt!!!

  • Casmel

    Men jag tycker att om det är något på möhippan som verkligen är över den gräns man skulle kunna tänka sig så kan man ju faktiskt säga nej
    Känner lite att om det skulle gå så långt att jag säger nej då känner inte mina tärnor och dom som planerat hippan mig så värst bra och då känns det väldigt misslyckat...

    Jag tror hippan kommer bli skitbra!

  • Vi 3

    Usch, nu har jag brutalångest gällande klänningen. Skulle ha åkt till brudmix.se i helgen för att prova och beställa. Hon avbokade idag pga sjukdom och ger inget svar om när jag kan komma dit. Hennes leveranstid är 4 veckor, och då kändes det som jag hade ganska bra marginal för att hinna justera den om den inte var helt som tänkt.

    Har mailat till Matildas fest och se hur lång leveranstid hon har.

    SÅ ont i magen nu!!

  • sajberpillan

    måste bara få berätta att vi hade ju en vigsellokal bokad och klar, men sedan visade det sig att den bara rymmer 30 gäster och det hade de glömt att meddela. Som tur var ringde vi för att dubbelkolla lite. Vi avbokade den och var idag och tittade på en anann lokal. Den ligger i en slottskällare och är målad vit i hela lokalen. Vi får den för ung samma pris som den första och dessutom får vi ett fint rum intill där vi kan vara innan vigseln.
    Är

  • sajberpillan

    en del kom inte med.
    Är så nöjd att det blev så bra ändå.
    Undrar ibland om ödet har något med det att göra. jaja, huvudsaken att vi har en ny lokal. Lite jobbigt annars när man skickat ut inbjudningskort och allt.

  • ZemraBullen

    Möhippan känns både skrämmande och spännande. Ska ju inte ha nån brudtärna så jag visste ju inte om det skulle bli någon. Pratade med min syster, som också ska vara toastmadame, och jag bara nämnde möhippa då blev hon nästan arg och sa att det inte var något jag skulle bry mig om. Hoppas att min bästa vän är med och planerar hon vet vad jag absolut inte skulle göra =)

    Vi funderar på att beställa från Tyskland.

    Idag kom inbjudningarna fram, ska bli så kul när svaren börjar komma in.

    Funderar på vad man kan ha till förrätt? Har ni några förslag?

    Vi 3: oj stackare, hoppas verkligen att det löser sig, min budget är inte så stor och jag bor så dumt till så jag beställde faktiskt min klänning från Halens.

    Katja B: De förstår nog att man är lite stressad och nervös för det mesta när man är planerande blivande brud.

    Casmel: vad roligt att du är nöjd med ringen.

    Hopps att alla får en trevlig kväll och får sova gott

  • Kärleken9

    KatjaB: Ja men är det det som allt handlar om att din pappa vill vara bara gäst? Förstår helt det tänket då det gäller tex fixa mat eller se till att mat finns osv men att ha ett öga samt ha barnen för natten??? Aja alla är vi olika. Hoppas iaf det löser sig.

Svar på tråden Juli 2010