• Mia 77

    Juli 2010

    Hittade ingen ny tråd för oss, så jag gjorde en. Har någon annan redan gjort det så kan ni väl bara länka i denna.

    Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    Vi3 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Kärleken9 10 juli
    tessomac 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Juli 2010 17 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    icimici 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli
    MiaCia2010 31 juli
    Racolina 31 juli
    zkorpan 31 juli

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-30 22:18
    Saga2010 24 juli

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-03 17:29
    Uppsalabrud2010 17 juli

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 15:16
    Eriane: 3 juli

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-18 21:35
    Elinah 22 juli
    dothehula 31 juli

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-30 15:53
    thisaintalovesong: 17 juli

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-04 21:44
    Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    Vi3 3 juli
    Eriane: 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Kärleken9 10 juli
    tessomac 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Juli 2010 17 juli
    Uppsalabrud2010: 17 juli
    thisaintalovesong: 17 juli
    Elinah: 22 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    icimici 24 juli
    Saga2010: 24 juli
    LillaIda: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli
    MiaCia2010 31 juli
    Racolina 31 juli
    zkorpan 31 juli
    Dothehula: 31 juli

  • Svar på tråden Juli 2010
  • sajberpillan

    spanar efter skor, hittade flera fins på brandos.se
    Ett par silvriga för 400kr. Funderar samtidigt på utseende på tårta.
    Nu är det sprit och vinet som vi ska räkna på om vi tjänar på att åka till Tyskland och handla eller om det blir på ett ut (biljetter mm kostar ju också)

  • KatjaB

    sarahkka: kul typ hon verkar vara då, inte hälsa gästerna välkomna.. det låter ju löjligt. Vad kul hon verkar tycka att uppdraget är .. hoppas ni får tag på någon annan, eller om kanske er toastmaster eller nån förälder kan läsa o hälsa alla välkomna. Man vill ju att allt ska kännas bra såklart med vf, men om det inte finns någon annan så ordnar det sig säkert med nån annan som läser.

    vi3: jasså ja, jag tyckte de kunde ha retuscherat bort dubbelhakan eller tagit en av de bilderna som jag såg mer slank ut på, hehe. Fick ju se dem o det fanns några jättefina men dem valde de inte.

    På konditoriet gick det jättebra, vi fick testa två olika sorters tårtor och vi valde smördegsbotten, sockerkaka, vaniljpannacotta, mörk chokladmousse med ett överdrag i cremefärgad marsipan/mandelmassa liknande. vet inte vad det hette men det var inte sugarpaste. sidenband runt varje våning och stora maffiga rosor. O så gör de prickar över hela tårtan i kristyr. De fattade precis hur vi ville ha o det kommer bli hur bra som helst!

  • sarahkka76

    katja: ja, det är typ så vi tänker lösa det hela, med att ngn av våra gäster läser eftersom vi vet att det inte finns ngn annan vf att tillgå.
    Det låter så gott!

  • Casmel
    sarahkka76 skrev 2010-03-21 12:17:27 följande:
    katja: ja, det är typ så vi tänker lösa det hela, med att ngn av våra gäster läser eftersom vi vet att det inte finns ngn annan vf att tillgå.Det låter så gott!
    Vi har en vf som är från en annan kommun och det är helt ok. Kan ni inte kolla med grannkommun om dom har någon annan som är lite mer tillmötesgående?
  • KatjaB

    Är på lite dåligt humör.. har ju min blogg som jag tycker är mest för min skull och så är det kul att kunna inspirera och bli inspirerad av andra, men nu så var det någon som läst/läser min blogg som snott bilder på mina stolsöverdrag som jag sytt och fotat själv, till sin blogg. Hon varken frågade eller skrev nåt om att det var mina, och jag känner ju att det där är ju mina alster.. det är ju inte riktigt samma sak att kopiera upp en bild från något kommersiellt, som att ta någons personliga bilder.
    Ju mer jag tänker på det, desto mer retar jag mig. Det är ju rätt fräckt att göra så.
    Vad tycker ni?

  • Vi 3

    Det är j*vligt fräckt att göra så!! Skriv till henne och be henne ta bort bilderna till o börja med, sen kolla om du ska skydda bloggen från högerklickningar? Även om ctrl+c fortf funkar så borde det ändå minska?

    Undra om det inte går att skriva till de som har bloggportalen kan göra ngt också?


    KatjaB skrev 2010-03-22 09:59:18 följande:
    Är på lite dåligt humör.. har ju min blogg som jag tycker är mest för min skull och så är det kul att kunna inspirera och bli inspirerad av andra, men nu så var det någon som läst/läser min blogg som snott bilder på mina stolsöverdrag som jag sytt och fotat själv, till sin blogg. Hon varken frågade eller skrev nåt om att det var mina, och jag känner ju att det där är ju mina alster.. det är ju inte riktigt samma sak att kopiera upp en bild från något kommersiellt, som att ta någons personliga bilder. Ju mer jag tänker på det, desto mer retar jag mig. Det är ju rätt fräckt att göra så.Vad tycker ni?
  • sarahkka76
    Casmel skrev 2010-03-21 15:53:43 följande:
    Vi har en vf som är från en annan kommun och det är helt ok. Kan ni inte kolla med grannkommun om dom har någon annan som är lite mer tillmötesgående?
    Kanske, vi får se. Jag ska snart få barn och det är så mkt redan med det och allt annat som är kvar från bröllopet. Vill helst inte röra för mkt i grytan just nu.
  • sarahkka76
    KatjaB skrev 2010-03-22 09:59:18 följande:
    Är på lite dåligt humör.. har ju min blogg som jag tycker är mest för min skull och så är det kul att kunna inspirera och bli inspirerad av andra, men nu så var det någon som läst/läser min blogg som snott bilder på mina stolsöverdrag som jag sytt och fotat själv, till sin blogg. Hon varken frågade eller skrev nåt om att det var mina, och jag känner ju att det där är ju mina alster.. det är ju inte riktigt samma sak att kopiera upp en bild från något kommersiellt, som att ta någons personliga bilder. Ju mer jag tänker på det, desto mer retar jag mig. Det är ju rätt fräckt att göra så.Vad tycker ni?
    Det är jäkligt fräckt att göra så. Det kan hända att personen i fråga inte tänkte på att de var privata men i vilket fall som helst så är det sånt man måste kolla upp innan man tar ngt.
    Försök att be den personen att ta bort de, eller så kanske du kan lägga din signatur på bilden som en copyright, går det tro du?
  • KatjaB

    jag skrev att hon får låna bilderna, MEN hon måste ta bort dem och lägga upp mina nya bilder som jag har min bloggadress på. Gör hon inte det så kanske bloggportalen kan göra nåt, eller så spärrar jag hennes ip-adress så hon inte kan gå in på min blogg. Då kan hon ju sitta där med långnäsa


    sarahkka76 skrev 2010-03-22 12:49:03 följande:
    Det är jäkligt fräckt att göra så. Det kan hända att personen i fråga inte tänkte på att de var privata men i vilket fall som helst så är det sånt man måste kolla upp innan man tar ngt.Försök att be den personen att ta bort de, eller så kanske du kan lägga din signatur på bilden som en copyright, går det tro du?
  • KatjaB

    nja, att det är privata o mina bilder vet hon ju med all säkerthet, sen kanske hon inte tänkte på att man inte brukar sno såna bilder, okej en bild på någon märkesgrej eller nåt som säljs i en butik, men de hasr ju oftast "pressbilder" som man får använda.
    Jag skulle ju liksom inte ta kort på någon annans hem o skriva att jag ska sy stolsöverdrag, hoppas jag orkar göra 88 st. bla bla bla

    Hon har dessutom bett mig om jag inte kan ta bilder med beskrivning på hur man gör dem. Om hon nu ignorerar att jag vill att hon tar bort dem kan hon ju lösa det där med hur man syr dem bäst hon vill

Svar på tråden Juli 2010